1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. گرامیداشت روز عکس تاریخی ایران در یونسکو

گرامیداشت روز عکس تاریخی ایران در یونسکو

مراسم روز عکس تاریخی ایران همزمان با روز شنبه ۲۵ آذرماه سال ۱۳۹۶ مصادف با یکصدو هفتادو پنجمین سالروز ورود عکاسی به ایران و دهمین سال برگزاری روز « عکس تاریخی ایران » در مقر سازمان یونسکو در تهران برگزار می شود.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، در این مراسم از یک قطعه داگرئوتیپ متعلق به دوره ی قاجار که نزد موزه اورسی پاریس نگهداری شده است و توسط مهندس سرکار خانم منیعی(ملک قاسمی) با همکاری نسرین ترابی پژوهشگر تاریخ عکاسی ایران پیدا شده رو نمایی می شود.
در این برنامه دکتر محمد ستاری عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درباره اهمیت این داگروتیپ ایرانی با حاضرین سخن خواهند گفت و در ادامه مهندس نیلوفر منیعی ( ملک قاسمی ) و نسرین ترابی در ارتباط با نحوه ی دستیابی به این تصویر و تاریخ آن صحبت خواهند کرد. سخن می گویند.
پاسکواله دوریا روزنامه نگار و محقق از ماترای ایتالیا درباره ی سهم ماترا در شروع عکاسی ایران به بیان نکاتی خواهند پرداخت.

همچنین مژگان طریقی پژوهشگر و کارشناس تاریخ عکاسی و رئیس موزه دکتر سندوزی به مناسبت درگذشت دو تن از فعالان تاریخ و فرهنگ کشور که در شکل گیری روز عکس تاریخی ایران موثر بوده اند و طی سالهای اخیر درگذشته اند، «پروفسور شهریار عدل و همسر مرحوم دکتر محسن جعفری مذهب» با حاضرین در این نشست سخن خواهند گفت.

مراسم گرامیداشت روز عکس تاریخی ایران صبح روز شنبه ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در محل سالن اجتماعات یونسکو در ایران به نشانی: تهران، بلوار میرداماد، روبروی مسجد الغدیر، خیابان شهید حصاری (رازان جنوبی) کوچه یکم، شماره ۱۵ برگزار خواهد شد.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
اسامی عکاسان راه یافته به جشنواره عکس نگاران
پسین
اختتامیه سومین دوسالانه عکس سرمایه اجتماعی برگزار می شود

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • رونمایی از داگرئوتیپ یافت شده از دورهٔ قاجار نزد موزۀ اورسی پاریس بدون دعوت از پژوهشگر تاریخ عکاسی محمد محمدزاده تیتکانلو و نخستین فردی که این داگرئوتیپ را کشف و در مقاله ای با عنوان ” معرفی یک داگرئوتیپ زنده ایرانی از ریشارخان” نشریه عکس شماره ۳۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ معرفی نمود واقعا جای تعجب دارد. محسن ریاحی، روابط عمومی انجمن صنفی عکاسان مشهد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست