1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. گرامی داشت هفته دفاع مقدس از نگاه عکاس جنگ

گرامی داشت هفته دفاع مقدس از نگاه عکاس جنگ

مجموعه عکس های دفاع مقدس مربوط به مبارزه هشت ساله کشورهای عراق و ایران از نگاه " مهدی رودباری " در تارنمای شخصی این عکاس به نمایش گذاشته شده است.
به گزارش " پایگاه عکس چیلیک "(Chiilick.com) در این نمایشگاه تعداد ۲۰ قطعه عکس رنگی از مجموعه عکس های " مهدی رودباری " با نگاهی به پرتره ها و تیپ نگاری، حماسه شهادت، اسارت و موضوع هایی چون زندگی گروهی رزمندگان از عملیات هایی چون: والفجر هشت(منطقه فاو)، عملیات بدر، ارتفاعات میمک از سالهای ۱۳۶۳ و ۱۳۶۴ بارگذاری شده است.

مهدی رودباری به بهانه نمایش این آثار در چند سطری چنین آورده است:
۳۱شهریور یادآور تهاجم همه جانبه رژیم متخاصم عراق با چراغ سبز امریکا از تمامی مرزهای زمینی هوایی و دریایی به کشور عزیز مان ایران است. مردم ایران هنوز غائله خرمشهر و بمب گذاری در لوله های نفتی و بلوای کردستان را که همگی بدست عوامل حکومت عراق صورت گرفته بود را فراموش نکرده بودند که اینبار صدام ناامید از نوکرانش اینبار خود وارد کارزار شد و بعد از ۸ سال دست و پا زدن در برابر اراده فولادین ملت ما سر تعظیم فرود آورد.
جالب است که بدانیم در ۲۰۰ سال اخیر ۷ جنگ به ایران تحمیل شده بود که در تمامی آنها با قراردادی ننگین بخشی از خاک ایران جداشد و این تنها جنگی بود که دشمنان نتوانستند حتی یک متر از خاک ایران را جدا کنند و البته برای پوشش خبری و عکاسی این جنگ بزرگ قرن چه خیل عکاسان و خبرنگاران گرانقدر این سرزمین که به خاک و خون کشیده نشدند. یادشان گرامی.

" مهدی رودباری " متولد شهریورماه سال ۱۳۴۱ می باشد و دانش آموخته مدرک کارشناسی عکاسی از دانشکده هنرهای زیبا است.
این نمایشگاه تا پایان روز دهم مهرماه سال جاری در طول ساعات شبانه روز در لینک های مربوط به آثار عکاس با عنوان " عکس های دفاع مقدس " بارگذاری شده و امکان نمایش دارد.
جهت مشاهده آثار منتخب این عکاس در پایگاه شخصی ایشان می توانید " ایـنجـا " کلیک کنید.

پیشین
گزارش اختتامیه جشنواره عکس «شهر من» مشکین شهر
پسین
نگارخانه چیلیک میزبان آثار پنجمین جشنواره فیروزه

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست