1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. یادبود عکاس فقید «حسین پرتوی» در موزه امام علی(ع)

یادبود عکاس فقید «حسین پرتوی» در موزه امام علی(ع)

یادبود عکاس انقلاب ” حسین پرتوی ” و رونمایی از نسخه اصلی عکس شاخص این عکاس برگزار می شود.
به گزارش ” پایگاه عکس چیلیک ” (Chiilick.com)  در آستانه چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد مرحوم “حسین پرتوی” مراسم یادبود عکاس فقید انقلاب در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می شود.
مطابق با آنچه در اهم برنامه های مربوط به این مراسم آمده است نسخه ای از عکس تاثیرگذار و ماندگار بیعت همافران با امام خمینی(ره) ثبت شده در در ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ با حضور همسر و فرزند آن هنرمند مرحوم رونمایی می‌شود.

یادبود عکاس فقید «حسین پرتوی» در موزه امام علی(ع)

این مراسم عصر روز چهارشنبه چهارم تیرماه جاری با حضور خانواده، دوستان و همکاران حسین پرتوی با هدف گرامی داشت ثبت‌کننده یکی از ماندگارترین قاب‌های روزهای پیروزی انقلاب برگزار و در آن از فداکاری‌ها و مهربانی‌های همسر آن مرحوم تقدیر خواهد شد.

رونمایی از نسخه اصلی عکس تاریخی بیعت همافران نیروی هوایی ارتش با رهبر کبیر انقلاب در مدرسه علوی بخشی دیگر از این مراسم است. این عکس از سال ۱۳۸۷ در اختیار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است و در گنجینه موزه هنرهای دینی امام علی(ع) نگهداری می‌شود.

در مراسم گرامیداشت یاد مرحوم پرتوی برای نخستین بار بخش‌هایی از مستند ۳۲ دقیقه‌ای روزهای پایانی زندگی عکاس انقلاب به نمایش درمی‌آید که شامل مرور خاطرات پنج نفر از همافران درباره ثبت تصویر بیعت همافران با امام، مصاحبه با همسر مرحوم پرتوی و… است.
این فیلم به همت عوامل فرهنگسرای مترو تولید شده است.

مرحوم حسین پرتوی از عکاسان پیشکسوت انقلاب اسلامی بود که روز ۲۸ اردی بهشت ماه سال جاری پس از تحمل سال‌ها بیماری در بستر زندگی را بدرود گفت.
آن مرحوم علاوه بر ثبت تصاویر روزهای پیروزی انقلاب، در سال‌های دفاع مقدس هم دبیر عکس روزنامه کیهان بود و صدها قاب از حماسه جنگ و دفاع مقدس از دریچه دوربین خود به یادگار گذاشت.

این مراسم با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شده و در حاشیه این مراسم نمایشگاه عکس های مرحوم پرتوی در بخش نگارخانه موزه برپا می‌شود.
مراسم تقدیر از خانواده زنده‌یاد پرتوی ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۴ تیرماه جاری برگزار می شود.
موزه هنرهای دینی امام علی(ع) در تهران، خیابان ولی عصر(عج)، روبه‌روی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ برگزار می شود.

پیشین
آثار عکاسان انجمن سینمای جوان در فرهنگستان
پسین
دعوت به مجمع عمومی سالانه انجمن عکاسان مطبوعات

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست