1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. «ابوطالب امام» عکاس دوران دفاع مقدس درگذشت

«ابوطالب امام» عکاس دوران دفاع مقدس درگذشت

منبع: فارس –

«ابوطالب امام» عکاس با سابقه دوران دفاع مقدس، ظهر ‌امروز بر اثر بیماری «ام. اس» در بیمارستان شرکت نفت درگذشت.

عباس میرهاشمی عکاس پیشکسوت عرصه دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس با تأیید این خبر گفت: ابوطالب امام سالها بود که به بیماری «ام. اس» مبتلا شده بود و طی دو سه سال اخیر بیماری ایشان شدت یافت و سرانجام امروز دار فانی را وداع گفت.
وی افزود: در حال رایزنی برای اختصاص قطعه هنرمندان به این عکاس باسابقه دوران دفاع مقدس هستیم و بعد از نهایی شدن اخبار مربوط به تدفین و تشییع ایشان را اعلام خواهیم کرد.
ابوطالب امام نمایشگاه‌های بسیاری را پیش از بیماری‌اش برپا کرده بود و در دوران بیماری هم به نمایشگاه‌های عکاسی سر می‌زد و همچنان به کار عکاسی می‌پرداخت.
از او دو کتاب با عنوان «رویشی در سپیده یک» و «رویشی در سپیده دو» منتشر شده است که درباره روند بازسازی مناطق جنگی و مقایسه این مناطق پیش از جنگ و بعد از جنگ است.
میرهاشمی درباره این عکاس برجسته دوران دفاع مقدس گفت: ابوطالب امام نگذاشت که بیماری بین او و هنرش فاصله بیاندازد و مرتب عکاسی می‌کرد حتی از کسانی که به عیادت او می‌رفتند.
وی همچنین یکی از خصوصیات این عکاس را پخش رنگینک در مراسم یادبود دوست و همکار دوران دفاع مقدس خود عنوان کرد وگفت:‌هر ساله در مراسم بزرگداشت بهروز مرادی که از دوستانش در زمان جنگ بود،‌رنگینک بین همگان پخش می‌کرد و این از روحیات خاص او بود.

پیشین
نگارخانه‌های تهران در آخرین روزهای سال ۸۸
پسین
ابوطالب نماد استقامت و عشق به زندگی بود

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست