1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. «شالیکاران» هدف نگاه همسفران تورعکاسی چیلیک

«شالیکاران» هدف نگاه همسفران تورعکاسی چیلیک

مسئول برنامه ریزی و طراحی تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک از برگزاری شصت و پنجمین تور عکاسی این رسانه در مناطق شالیکاری شهرستان ساری واقع در استان مازندران  خبر داد.

مطابق با برنامه های اعلام شده در بخش تورهای آینده پایگاه عکس چیلیک (Chiilick.com)، مقصد چهارمین تور بهار سال جاری این پایگاه عکاسی، دیدار و عکاسی از تلاش شالیکاران مناطق هدف گذاری شده تعیین شده است که با برنامه های آموزشی و توجیهی پیش از تور و نشست های ارزیابی و بررسی آثار همسفران پس از برگزاری تور عکاسی همراه می باشد.

پایگاه عکس چیلیک پس از گذر از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک در نظر دارد تا جهت دستیابی به بخش تکمیلی اهداف کارگاهی، با دومین دور برگزاری مجموعه تورهایی هدفمند، مقصد تورهای آتی عکاسی خود را به گونه ای تعیین کرده است تا همسفران به شکل مستقل نگاه های مستند، گزارشی و مفهومی را با درنظر گرفتن اصول عکاسی در محیط باز تجربه کرده و افزایش دهند.

همسفران شصت وپنجمین تور عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” – به یاری پروردگار – مطابق برنامه پس از ثبت نام و اطلاع از کیفیت برنامه تور، در شامگاه سه شنبه ۶ خرداد ماه سال جاری از مقابل دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” آماده حرکت شده و مطابق با راهنمایی های لازم و اطلاعات دریافتی به عکاسی می پردازند.

همسفران پس از طی مسیر شبانه، صبح روز چهار شنبه با حضور در نخستین روستای مورد هدف، عکاسی خود را با موضوع های مستند و مناظر و طبیعت تجربه کرده و در پایان روز پنجشنبه به شکل شبانه بازگشت خود را به سوی تهران آغاز می کنند.

مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی های: روایی، مستند اجتماعی، طبیعت، فرم و مفهومی افزایش دهند.

همسفران این تور- به یاری خداوند- شامگاه پنجشنبه ۸ خرداد ماه، به محل آغاز حرکت در مقابل دفتر پایگاه در تهران بازخواهند گشت.

لازم به تاکید است برنامه ریزی، پذیرش و برگزاری تورهای عکاسی چیلیک، به شکل مستقل صورت گرفته و مراتب اطلاع رسانی آن برای حضور همسفران در سطوح گوناگون: دانشجویان، علاقه مندان، هنرجویان، عکاسان و … از طریق دفتر پشتیبانی این رسانه خواهد بود.

این در حالی است که همسفران با مشارکت در انعکاس گزارش تصویری تور و حضور در دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” نشستی را با مضمون نقد و بررسی سفر، نمایش و گفتگو پیرامون عکس های ثبت شده و انتخاب عکس های برتر این تور عکاسی در محل دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” تجربه خواهند کرد.

تمامی همسفران این تور عکاسی نیز همچون سایر همسفران تورهای عکاسی چیلیک از امکان مشارکت در فعالیت های مربوط به همسفران تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک برخوردارند.

لازم به ذکر است مبدا حرکت تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” از دفتر این رسانه واقع در ضلع شمالی میدان هفت تیر در تهران می باشد.

تورهای آتی ” پایگاه عکس چیلیک با هدف عکاسی از: روستاهای ارومیه، روستاییان و عشایر شهرکرد، غروب ماسوله و صبحگاه قلعه رودخان، آبگیر الندان، جزیره قشم، چابهار و بلوچستان، ارتفاعات ساواشی(تنگه واشی)، روستا و کویر ورزنه، پلور، تالاب های انزلی و میانکاله، غار کتله خور، کلیبر، دریاچه شورمست، تفرش، پلور، غار رود افشان، ترکمن صحرا، نهارخوران گرگان، کردستان، سوادکوه، پل ورسک و شیرگاه، عشایر دشت مغان، جنگل ناهارخوران در گرگان، منطقه اسالم به خلخال، طبیعت آستارا، طبیعت منطقه کپورچال و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.

پیشین
اسامی شرکت کنندگان در چهارمین جشنواره ایران شناسی
پسین
نمایشگاه گروهی عکس «تنها یک نگاه» در مارلیک رشت

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست