1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. «کهکشان های کوچک» موسوی در نگارخانه آتشزاد

«کهکشان های کوچک» موسوی در نگارخانه آتشزاد

نمایشگاهی از آثار عکاسی حسین موسوی صدر با عنوان « کهکشان های کوچک » عصر جمعه ۳۰ تیر ماه جاری در نگارخانه آتشزاد گشایش می یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، در این نمایشگاه تعداد ۲۱ قطعه عکس رنگی و سیاه سفید در اندازه های: ۲۰ در ۳۰ تا ۵۰ در ۷۵ سانتیمتر با نگاهی مستند به موضوع تولد تا مرگ انسان به نمایش می گذارد.

حسین موسوی صدر متولد خرداد ماه سال ۱۳۷۴ در تهران می باشد و دانش آموخته مقطع کارشناسی رشته ادبیات داستانی است.

در قاب نخست این نمایشگاه به قلم عکاس آمده است: ” باد دست ما را هرکجا که رها کند همانجا را وطن صدا خواهیم زد ، آنجا مرکز زمین خواهد شد و پست ترین جلوه های طبیعت هم نشان عشق او به ما خواهند بود “.
هر نفسی که از زهدان مادر رها میشود مثل بطری ای که زیر آب چوب پنبه اش را از سرش بپرانند ، جهان صفر تا صدش را در او تجلی میدهد .
هر کدام آن ادراکی است منحصر به فرد از حقیقت واحد جهان و اجتماع او اجتماع عالم ها و منظومه هایی است که در خیابان ها از کنار هم می گذرند ، در رستوران ها با هم غذا می خورند و در خانه ها به هم عشق می ورزند اما محال ممکن است که به اعماق یکدیگر دست پیدا کنند .
هرکدام دیگری را جلوه ای کوتاه و گذرا می بیند و خود را محور معنی . مرگ را می بیند و به آن واقف است اما مخفیانه قبول می کند که خود زنده خواهد ماند . او باور دارد هسته جهان است . باوری که از حقیقت دور نیست .
جهان به تعداد انسانهایی که در آن نفس می کشند « هسته اصلی » دارد.
کهکشان های کوچکی که با دستان قابله از بهشت رانده میشوند و با حبس شدن بازدمشان به آن باز می گردند و در میان این دو ناشناخته سفرهایی در فضای ماده انجام خواهد شد که هرچقدر با هم متفاوت باشند ” آغاز” و ” پایان ” یکسانی دارند .
مجموعه پیش رو مستند نگاره هایی است از کهکشان هایی که باد دستشان را درغربِ مشرق زمین رها کرد . هرکدام  آنها در نقطه ای متفاوت از سفر خود ایستاده اند ، اما وقتی پازل وار کنار هم قرار می گیرند …

نمایشگاه عکس « کهکشان کوچک » ساعت ۱۷ روز جمعه ۳۰ تیرماه گشایش یافته و تا ساعت ۲۱ ادامه خواهد داشت. علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز پنجم مرداد ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.

نگارخانه آتشزاد در تهران، خیابان شهید عباسپور (توانیر) شمالی، بعد از پل بزرگراه شهیدهمت ، نرسیده به میدان ونک ، نبش کوچه هومان ، شماره ۲۳ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
کتاب عکس « ده سال صد عکس » منتشر شد
پسین
شرح مهدی فاضل بر مجموعه عکس « دومینو »

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست