1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. «کودکان شهر باران» در موزه عکسخانه شهر

«کودکان شهر باران» در موزه عکسخانه شهر

دویست و یازدهمین نمایشگاه از سلسله نمایشگاه های عکس در موزه عکسخانه شهر با عنوان ” کودکان شهر باران ” به نمایش آثاری از عکاسخانه های گیلان اختصاص یافت.

به گزارش ” پایگاه عکس چیلیک”(Chiilick.com) در این نمایشگاه ۷۵ قطعه عکس سیاه وسفید شامل عکسهایی از دهه ۱۰ تا ۴۰ هجری شمسی از مجموعه بایگانی شخصی “کبری علی پور” به نمایش گذاشته می شود.

«کودکان شهر باران» در موزه عکسخانه شهر

در توضیحات مربوط به این نمایشگاه آمده است: این نمایشگاه شامل ۷۵ عکس سیاه و سفید در اندازه‌های مختلف از مجموعه شخصی کبری علی پور است. عکسهای عکاسخانه های گیلان در دهه‌های ۱۰ تا ۴۰ خورشیدی در این نمایشگاه حاصل زحمات و جمع آوری عکس‌های عکاسخانه رافائل، آرسن، کارلو، رویا، جمشید و زیبا رشت و چند عکاسخانه دیگر شهرستان های استان گیلان از سال (۱۳۷۶-۱۳۹۳) می باشد، این عکس‌ها مروری هرچند اجمالی بر عکس‌های کودکان در خانواده‌های گیلانی در عکاسخانه های گیلان در دهه‌های ۱۰ تا ۴۰ خورشیدی هستند.

کبری علی پور متولد ۱۳۴۲ در رشت و دانش‌آموخته مقطع کاردانی علوم هنری در تهران، کارشناسی عکاسی در تهران و کارشناسی ارشد مرمت اشیای فرهنگی وتاریخی در تهران و همچنین دانشجوی کارشناسی ارشد عکاسی است.

از کبری علی پور دو عنوان کتاب به نام های: عکاسان و عکاسخانه های رشت، تاریخ عکاسی گیلان و همچینن مقالاتی در زمینه تاریخ عکاسی در ماهنامه پادنگ (۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲) به چاپ رسانده است.

وی سابقه ی ۳۲ سال تدریس در نظام آموزش و پرورش و ۱۰ سال تدریس در مراکز آموزش عالی استان گیلان و برگزاری چندین عنوان نمایشگاه عکس گروهی و انفرادی را در کارنامه ی هنری خود دارد.

این نمایشگاه عصر روز دوشنبه ۴ اسفندماه جاری در محل موزه عکسخانه شهر گشایش یافته و علاقه مندان می توانند تا پایان روز دوشنبه ۲۵ اسفندماه، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳، ۱۴ تا ۱۷ و پنج شنبه ها از ساعت ۹ تا ۱۳ به موزه عکسخانه شهر مراجعه کنند. موزه جمعه‌ها وتعطیلات رسمی تعطیل است.
موزه عکسخانه شهر در تهران، میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، جنب بوستان بهارشیراز واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نگاه های برتر تور عکاسی شیراز معرفی شدند
پسین
نمایشگاه « لهستان، ققنوس زمان » در مشهد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست