1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. « از بهمن ۵۷ تا بهمن ۹۴ » در تارو پود شیراز

« از بهمن ۵۷ تا بهمن ۹۴ » در تارو پود شیراز

نمایشگاهی از آثار عکاسی سهراب کرمی و محمدرضا(امید) آقائی با عنوان « از بهمن ۵۷ تا بهمن ۹۴ » در نگارخانه تار و پود شهر شیراز در حال برگزاری است.
امید آقایی از بهمن 57 تا بهمن 94به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه که با حمایت مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس برگزار شده ، تعداد ۱۶ قطعه از آثار عکاسی سهراب کرمی از عکاسان پیشکسوت استان فارس که از روزهای بهمن ماه سال ۱۳۵۷ عکاسی و انتخاب و در کنار عکس هایی از همان موقعیت و همان نماها با نگاه محمدرضا آقائی در بهمن ماه سال ۱۳۹۴ ثبت و ارایه شده است.
هدف از برگزاری این نمایشگاه مقایسه موقعیت های مکانی مبارزه های مردمی شهر شیراز در روزهای انقلاب سال ۵۷ عنوان شده است.


 

 

در قاب نخست نمایشگاه عکس « ری فتوگرافی های انقلاب شیراز » آمده است: بهمن ۵۷ بود، با پدر یا برادرم و گاهی یواشکی به راهپیمائی می رفتم. حال و هوای خاصی داشت همه یک چیز را می خواستند « استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ».
امروز پس از ۳۷ سال دوباره در حال جستجوی عکس های قدیمی انقلاب بودم که تصاویر، خاطرات آن دوران را بیادم آورد. امروز فقط یادی از آن زمان است در کنار مکان هائی که بهمن ۹۴ عکاسی شده است.

 

 

امید آقایی از بهمن 57 تا بهمن 94امید آقایی از بهمن 57 تا بهمن 94عکس های ارایه شده در این نمایشگاه از زمان قدیم به شکل سیاه سفید و زمان کنونی به شکل رنگی در قالب شاسی هایی در اندازه ۴۰ در ۷۰ سانتیمتر ارایه شده اند.
تمامی عکس های ارایه شده از روزهای انقلاب سال ۵۷ متعلق به بایگانی مرکز اسناد و کتابخانه ملی شهر شیراز است.

 

نمایشگاه عکس « از بهمن ۵۷ تا بهمن ۹۴ » تا پایان روز چهارشنبه ۲۱ بهمن ماه دایر می باشد و علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱۲ از این عکس های مقایسه ای دیدن کنند .

نگارخانه تار و پود در استان فارس، شهر شیراز، چهار راه حافظیه، مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس واقع شده است .

منبع: پایگاه عکس چیلیک

 

پیشین
نشست عکاسی : « آشنایی با عکاسان پیشگام جهان »
پسین
همسفران تور عکاسی چیلیک به « ورزنه » می روند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست