1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. « انتهای زمین » به استان مرکزی رسید

« انتهای زمین » به استان مرکزی رسید

مجموعه منتخب نمایشگاهی « انتهای زمین » در ادامۀ نمایش در استان های کشور به استان مرکزی رسید.
نمایشگاه عکس « انتهای زمین » که چندی پیش توسط مدیران و اعضای انجمن های عکاسی در خانه ی هنرمندان ایران افتتاح شد، پس از خانه ی هنرمندان ایران در تهران، نگارخانه کوثر در سازمان صدا و سیما، عازم شهرهای تاکستان، آران وبیدگل، کاشان، شیراز و بوشهر شد و در نهایت به استان مرکزی و شهر اراک رسید.
مقصد کنونی آثار منتخب مجموعه « انتهای زمین » با همکاری پایگاه عکس چیلیک و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، نگارخانه فرهنگسرای آیینه شهر اراک تعیین شد تا با نمایش ۵۰ قطعه عکس در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر از عصر روز سه شنبه ۲۷ مردادماه فضای تعاملی مناسب تری در حوزه نمایش و نقد آثار میان عکاسان شکل گیرد.

انتهای زمین« مهدی سروری » دبیر فراخوان و نمایشگاه با اظهار رضایت از آنچه در دید و بازدید عکس و مخاطب در نمایشگاه های برگزار شده در شهرهای گوناگون رخ داده است، پویایی و زنده ماندن یک اثر را به نمایش و جذب نگاه های تحلیل گر و مشتاق دانست و گفت: آنچه این نمایشگاه را در ابتدا ایجاد کرد، یک حس متفاوت عشق به طبیعت گرم و خشک بود ولی در ادامه حیات این نمایشگاه و نیاز به پویایی مجموعه آثار، پیامی واضح داشت برای ان دسته از مدیرانی که در کسوت مسئولیت فرهنگی هنری ساعت ها کلمات را صرف حمایت از نیروی جوان و استعدادهای موجود می کنند اما در عمل هیچ بنیه ای را حاضر نیستند که در این راه هزینه کنند.
سروری با تکیه بر نظریه « اقتصاد مقاومتی » موقعیت فرهنگ و هنر را با وجود برخی مدیرانی مشغول به خود، از جمله بیمارترین بخش ها دانست و تاکید کرد: در شرایطی که بسیاری از استان ها و شهرهای کشور با وجود توانایی مناسب در برگزاری یک مسابقه حرفه ای از کمترین اعتبار و امکان برگزاری یک رقابت برخوردارند، بعضی مدیران ما یک سخنرانی و یک روبان و قیچی و دقایقی قدم زدن و مصاحبه را ویترین یک هزینه سنگین فرهنگی هنری کرده و عاقبت آثار یک نمایشگاه را پس از این ویترین نمی توانی از ایشان طلب کنی! این در حالی است که چشمان منتظر و نگاه های مستعد در شهرهای ۳۱ استان کشور عطش حضور و مشاهده در برابر آثار همان نمایشگاه های انبارنشین شده را دارند.
دبیر نمایشگاه « انتهای زمین » با تقدیر از همکاری سلامت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اعلام کرد: شایسته است کمی نسبت به فلسفه « اقتصاد مقامتی » در حوزه فرهنگ و هنر دوباره اندیشی کنیم و این مجال را در اختیار علاقه مندان و عکاسان دیگر استان های کشور قرار دهیم تا با کمترین هزینه و بالاترین مشارکت، بیشترین سطح جذب را در مشاهده و نقد و آموزش برای مخاطب در استان های کشور ایجاد کنیم.

لازم به یادآوری است کتاب این مجموعه چندی پیش به چاپ رسید و از طریق « پایگاه تخصصی کتاب عکس » در دسترس و اختیار سایر عکاسان و علاقه مندان قرار گرفت.

اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه به این ترتیب معرفی شده است: مریم اسدی، معصومه  اصغری،  مینا  بازوار،  ابراهیم  باقرلو،  فرزانه سادات  بی آزاران،  اکرم  جمعی،  زهره  حسینی جم،  فاطمه  حسینی لاهیجی،  معصومه  حضرتی،  نازیلا  حقیقتی،  نیما  خالدی کیا،  محمدرضا  خرازی،  مهری  راستقدم،  محمدرضا  رحیمی،  محمدرضا  زارع،  مهدیه  زینی اسکویی،  وجیهه  سادات حسینی،  محسن  سلیمی،  روح ا..  سنجرانی،  سپیده  سیرانی،  لادن  شجاع،  ماهرخ  شش بلوکی،  حدیثه  شعبانی،  فاطمه  شیخعلی میرالی،  فریدرضا  صدیقی،  منوچهر  صرامی،  حسین  عصاری آرانی، شجاع الدین  علالدینی شورمستی،  سیدعرفان  علیپور،  ملیحه  فرهادی،  سارا  فیروزی،  آزیتا  قاسمی،  محمد  قدرتی وایقان،  سعید  کاظمی،  مجتبی  محسنی،  مهدی  کاظمی خالدی،  میترا  محمدی،  حجت ا..  محمدی،  مائده  موحد،  سیدصادق  موسوی،  جواد  میرزاپور کلیبر،  سیدایمان  میری،  سمانه  میلانلو،  فاطمه  ندیمی،  سودابه  هارونی، علی  هاشمی،  سیدسجاد  هاشمی،  سمیه  هاشمی،  سیدشهاب الدین  واجدی،  مجید  وفایی.

دبیر نمایشگاه عکس « انتهای زمین » گشایش نمایشگاه این آثار را با حضور مدیران و اعضای هیات مدیره انجمن های عکاسی کشور شایسته تقدیر دانست و از بیان صریح اظهارنظر اساتیدی چون: مسعود زنده روح کرمانی، محمدمهدی رحیمیان، سعید دستوری، افشین شاهرودی و کورش ادیم پیرامون تحلیل نگاه های منتشر شده در کتاب اظهار خورسندی کرد. وی با اشاره به اعلام نظر پروفسور پرویز کردوانی، پدر علم کویرشناسی در ادامه متن عکاسان در ابتدای کتاب، این حضور و صراحت و کارشناسی را افتخاری برای عکاسان مجموعه « انتهای زمین » برشمرد.
نمایشگاه مذکور در دور آتی نمایش عازم استان های: مازندران، کردستان، خراسان شمالی، قم، البرز، خوزستان و چهارمحال وبختیاری خواهد بود.
این نمایشگاه در ساعت ۱۷ روز سه شنبه ۲۷ مردادماه جاری در نگارخانه فرهنگسرای آیینه شهر اراک گشایش یافته و علاقه مندان میتوانند تا پایان روز شنبه ۳۱ مردادماه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ از این عکس ها دیدن کنند.
نگارخانه آیینه در استان مرکزی، شهر اراک، شهرک شهیدبهشتی، فاز یک، فرهنگسرای آیینه واقع شده است.

پیشین
« در ستایش آبیدر » در نگارخانه سوره سنندج
پسین
نمایشگاه « لبخند زندگی » در مهاباد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست