1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. « قاب شیدایی » در آستانه رونمایی قرار گرفت

« قاب شیدایی » در آستانه رونمایی قرار گرفت

کتاب عکس ” قاب شیدایی ” از مجموعه آثار عکاسان هشت سال جنگ تحمیلی، با نگاه عکاس زنجانی ” سعید حاجی خانی ” منتشر شد و در آستانه رونمایی قرار گرفت.
به گزارش ” پایگاه عکس چیلیک “(Chiilick.com) ” سعید حاجی خانی “ هدف از انتشار کتاب عکس ” قاب شیدایی ” را نمایش غیرت و ایستادگی دلیر مردان و شیر زنان ایران اسلامی در سالهای جنگ (۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷) بین دو کشور عراق و ایران برشمرد.

« قاب شیدایی » در آستانه رونمایی قرار گرفت

ایشان که متولد فروردین ماه سال ۱۳۴۲ در شهر تهران است، در دوران هشت سالۀ جنگ تحمیلی به عنوان عکاس و فیلمبردار و همچنین مدیر تولید هنری تبلیغات جبهه وجنگ قرارگاه خاتم الانبیاء حضور پیدا کرد و در ادوار زمانی عملیات هایی چون: بیت المقدس، خیبر، محرم، کربلای ۵ و … به عکاسی مشغول شد.

این عکاس ابهری در ارتباط با مسیر چاپ این کتاب اظهار داشت: با پیگیری های زیاد توانسته ایم نخستین کتاب عکس استانی مرتبط با عکاسی جنگ و چهارمین کتاب عکس در سطح ملی را منتشر نماییم.

سعید حاجی خانی با اشاره به کتاب مذکور توضیح داد: این کتاب حاصل هزاران فریم از نگاتیو های بنده می باشد که در دوران دفاع مقدس از عملیات های مختلف گرفته شده ومتن عکس ها به دو زبان فارس وانگلیسی چاپ وآماده توزیع است.

کتاب عکس ” قاب شیدایی ” با ۱۳۰ قطعه عکس در قالب ۱۶۸ صفحه در قطع ۲۱ در ۲۴ سانتیمتر با کااغذ گلاسه با جلدی گالینگور در شمارگان ۲۲۰۰ نسخه توسط انجمن عکاسان انقلاب ودفاع مقدس وهمچنین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و حوزه هنری زنجان منتشر شده و در آستانۀ رونمایی است.

حاجی خانی عکس های کتاب را نتیجه کار با دوربین های فیلمی کانن مدل هایی چون: A1 و AE1 دانست و از عهده داری مسئولیت اسکن و نگهداری نگاتیوها در محیط فنی و تخصصی انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس یاد کرد.
” سعید حاجی خانی “ نشر کتاب را مرهون دو سال پیگیری مستمر و حمایت مسئولان از این کتاب دانست و یادآور شد: بعد از دو سال تلاش و پیگیری برای جذب اعتبار لازم، کتاب ” قاب شیدایی ” با حمایت استاندار وقت، رئوفی نژاد و همچنین همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان به چاپ رسید و هم اکنون منتظر رونمایی و در مرحلۀ بعد توزیع در سطح کشوری است.
اطلاعات تکمیلی پیرامون مشخصات فنی و نحوۀ توزیع سراسری کتاب عکس ” قاب شیدایی ” پس از دریافت  کتاب و معرفی در  پایگاه تخصصی کتاب عکس (KetabeAks.ir) انجام خواهد شد.

پیشین
روز عکس تاریخی و نمایشگاهی از عکس های قاجاری
پسین
نقدوبررسی آثار نمایشگاه « حیران شده در … »

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست