1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. « میقان در قاب » در نگارخانه اخلاق

« میقان در قاب » در نگارخانه اخلاق

نمایشگاهی از آثار عکاس استان مرکزی ، علی صاحب الزمانی با عنوان « میقان در قاب » از روز شنبه ۱۸ اردی بهشت ماه جاری در نگارخانه فرهنگسرای اخلاق گشایش یافته و در حال نمایش است.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه که سومین نمایشگاه انفرادی از آثار عکس و عکاسی صاحب الزمانی به شمار می رود، ۲۴ قطعه عکس رنگی در اندازه ۴۰ در ۶۰ سانتیمتر حاوی مناظری از طبیعت و چشم اندازهای تالاب میقان واقع در شمال شرقی شهر اراک و استان مرکزی به نمایش گذاشته شده است.

میقان در قاب صاحب الزمانیتالاب میقان (تالاب کویری میقان) از جمله تالاب‌های ایران است که با وجود دریافت نزولات جوی و سطح مناسبی از بارندگی ها، زیستگاه مناسبی برای پرندگان مهاجر به ویژه درنا به شمار می رود.
این تالاب در سالهای اخیر به دلیل کم توجهی ها و محاسبات غیراصولی و همچنین رفتارهای صنعتی ، پذیرای آسیب های فراوانی در حوزه های زیست محیطی بوده است به گونه ای که رفته رفته سطح اب این تالاب زنده رو به خشکی گذاشته و فراز و فرودهای طبیعی یک تالاب خشک را تجربه می کند.

وسعت تالاب حدود ۲۵٬۰۰۰ هکتار و ارتفاع تالاب از سطح دریاهای آزاد در حدود ۱۷۰۰ متر است . سطح آب در آن نسبت به فصل سال از مانداب(عمق بسیار کم) تا حدود ۱٫۴۰ تغییر می‌کند. منابع تامین آب تالاب را بارش‌های جوی، آب سه رودخانه قره کهریز، فراهان و شهراب و پساب تصفیه فاضلاب اراک تشکیل می‌دهند.

این تالاب دارای ویژگی‌های بوم‌شناسی خاصی است، از جمله اینکه سالانه تعداد زیادی از پرندگان مهاجر را در خود جای می‌دهد که در میان آنها بعضی از گونه‌های نادر و حمایت شده دیده می‌شوند. به علت جمعیت بالای درنا در تالاب نسبت به زیستگاه‌های دیگر کشور، این تالاب اهمیت بیشتری پیدا کرده است. همچنین پوشش گیاهی منطقه بیشتر از نوع گیاهان شورپسند یا هالوفیت بوده که از این نظر نیز تالاب یکی از ذخیره گاه‌های مهم گیاهان شور کشور به شمار می‌رود. علاوه بر پرندگان، گونه‌های پستانداران، آرتمیا و انواع جلبک‌ آب شور از دیگر جانداران تالاب و محیط اطراف آن هستند.
علی صاحب الزمانی متولد سال ۱۳۵۵ در شهر اراک و دانش آموخته مقطع کارشناسی در رشته مدیریت دولتی است.
علاقه مندان می توانند همه روزه تا پایان روز سه شنبه ۲۸ اردی بهشت ماه جاری از ساعت ۱۰ تا ۱۸ از عکس های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارخانه اخلاق در تهران، خیابان پیروزی، خیابان شهید کاظمی، بوستان گلزار، فرهنگسرای اخلاق واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
جشنواره عکس تعاون در مسیر استانی به تبریز رسید
پسین
تور عکاسی چیلیک از « اسالم و خلخال » گذشت

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست