1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. « پیشه ها و حرف در دوره قاجار » در موزه عکسخانه شهر

« پیشه ها و حرف در دوره قاجار » در موزه عکسخانه شهر

دویست و یکمین نمایشگاه از سلسله نمایشگاه های عکس در موزه عکسخانه‌شهر با عنوان ” پیشه ها و حرف در دوره قاجار به روایت کارت پستال های تاریخی “ از عصر روز یکشنبه ۲۸ اردی بهشت ماه جاری گشایش می یابد.
در این نمایشگاه که به مناسبت روز جهانی موزه و با همت مهراد اسیکویی برگزار می شود تعداد ۳۰ قطعه کارت پستال قدیمی از مجموعه کارت پستال های دوره قاجار با موضوع ” پیشه ها و حرف در ایران عهد قاجار” به نمایش گذاشته می شود.

« پیشه ها و حرف در دوره قاجار » در موزه عکسخانه

در قاب ابتدای این نمایشگاه آمده است: مهرداد اسکویی متولد ۱۳۴۸ تهران، مستند ساز، عکاس و پژوهشگر ایرانی و فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما است. اسکویی تحصیلاتش را در دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر کامل کرد. اسکویی جزو هیئت موسس موسسه انسان شناسی و فرهنگ و مشاور ارشد دو گروه فیلم مستند و عکس مستند در این سایت است. وی در سال ۲۰۱۰ موفق به کسب عنوان چهره فرهنگی سال جهان از سوی نهاد فرهنگی «پرنس کلاوس» شد. در سال ۱۳۸۹ انجمن مستندسازان سینمای ایران جایزه بزرگداشت خود را در جشن خانه سینما، به پاس یک عمر فعالیت مستندسازی به مهرداد اسکویی اهدا کرد. وی از اسفندماه ۱۳۸۵ تا اسفندماه ۱۳۸۹ برای مدت دو دوره دوساله عضویت کمیته تخصصی سینمای مستند فرهنگستان هنر ایران را عهده دار بود. همچنین از اسکویی گفتگوهای مختلفی با شخصیت‌های سینمایی و هنری ایرانی و خارجی منتشر شده است. اسکویی در بیش از هشتاد جشنواره معتبر فیلم و عکس ملی عضو گروه داوری بوده است و نیز رئیس کمیته کارت پستال های تاریخی و عضو کمیته عکس های تاریخی در انجمن مجموعه داران ایران می باشد. او همچنین به عنوان سفیر فرهنگی بخش انسان دوستانه سازمان ملل متحد (UCHA) فعالیت می‌کند.
این هفتمین نمایشگاه وی به همراه کار گروه میراث تصویری ایران، در موزه عکسخانه شهر است.
علاقه مندان می‌توانند برای دیدار از این نمایشگاه در روز افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ و تا پایان روز جمعه ۱۶ خردادماه سال جاری در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ و پنج شنبه ها از ساعت ۹ تا ۱۳ به محل موزه عکسخانه شهر مراجعه کنند.
موزه جمعه‌ها و تعطیلات رسمی تعطیل است.
موزه عکسخانه شهر در تهران، میدان هفت‌ تیر، خیابان بهار‌شیراز، بوستان بهار‌شیراز واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه گروهی عکس «تنها یک نگاه» در مارلیک رشت
پسین
یادداشت: به احترام حسین پرتوی و نگاه او که ماند!

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست