1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. « چهره های پنهان۳ » در نگارخانه اندیشه

« چهره های پنهان۳ » در نگارخانه اندیشه

نمایشگاهی از آثار عکاسی « مهدی پاسگر » با عنوان « چهره های پنهان۳ » با موضوع کشف فرم و شکل های منطبق بر عنوان نمایشگاه از روز شنبه ۱۲ دی ماه جاری در نگارخانه اندیشه برگزار می شود .
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه ، عکاس تعداد ۲۴ قطعه عکس در اندازه های ۵۰ در ۷۰سانتیمتر ، ۵۰ در ۷۵سانتیمتر و ۱۰۰ در ۷۰سانتیمتر را در قالب سومین نمایشگاه انفرادی عکس از آثار خود ارایه می کند .
مهدی پاسگر متولد آبان ماه سال ١٣۵٢ در کرمانشاه است و عکاسی را از سال ۱۳۸۶ با طی مراحل آموزشی به صورت آکادمیک در طی دوره های آموزش عکاسی مرکز آموزش فرهنگی و هنری دانشگاه تهران گذرانده است.
چهره های پنهان مهدی پاسگر
در بخشی از قاب نخست نمایشگاه « چهره های پنهان۳ » آمده است : به مدت ٧سال هست که مجموعه ای رادر زمینه (فرم) در طبیعت بکر مناطق مختلف ایران با عنوان چهره های پنهان عکاسی کرده ام و تا به حال دو نمایشگاه انفرادی برگذار کرده ام .
پاسگر چهره های پنهان3 موضوع این آثار فرم و به بیانی ساده به تصویر کشیدن شکل هایی هست که در طبیعت وجود دارند ولی دیدن آنها نیاز به نگاهی عمیق و دقیق دارد که با جداسازی سوژه که معمولا بخشی از یک درخت یا صخره یا سنگ و چوب و استلاکمیت و استلاکتیت موجود در غارها هست ، بیننده در آن قاب مورد نظر تصویری از صورت انسان یا یک حیوان و یا حتی موجوداتی تخیلی را می بیند . با توجه به تجربه ای که در دو نمایشگاه قبل داشتم برای آثار عنوانی را مشخص نمی کنم (عنوانی که در ذهنم هست) تا مخاطب با قوه تجسم و تخیل جستجو کند و تصاویر را با حافظه تصویری خود ببیند.

 

در بیشتر موارد مخاطب تصویری را می بیند که من تجسم کردم و گاهی برداشتی کاملا متفاوت دارد ، که حتی خود من با توضیحات بیننده قادر به دیدن شکل مورد نظر ایشان نیستم و جالب اینکه در بیشتر موارد هیچکس نمی تواند با توجه برداشتی که داشته بیننده دیگر را برای دیدن تصورات خود قانع کند.
گرچه در مورد بعضی از فریم ها رسیدن به یک نظر مشترک در ببینده ها ممکن است موفقیت خوبی بشمار بیاید ، اما به عقیده من برداشت های متفاوت از یک اثر، اوج موفقیت آن اثر هست که به درستی نتیجه کار را به مخاطب واگذار می کند، ذهن مخاطب را درگیر موضوع می کند تا بتواند فرم یا شکلی را در آن قاب پیدا کند.
 
نمایشگاه « چهره های پنهان۳ » ساعت ۱۶ روز شنبه ۱۲ دی ماه در نگارخانه اندیشه گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت . علاقه مندان می توانند تا پایان روز جمعه ۱۸ دی ماه همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند .
نگارخانه اندیشه در تهران ، خیابان شهید دکترعلی شریعتی ، نرسیده به پل سیدخندان ، بوستان اندیشه ، فرهنگسرای اندیشه واقع شده است .
منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
چهارمین دوره « ۱۰روز با عکاسان » برگزار می شود
پسین
چهارمین تور عکاسی از شرکت تعاونی های برتر / شرکت تعاونی معلولین ایران

به تازگي منتشر شده

فهرست