1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. « کرفتو و زیویه » کردستان، مقصود آتی همسفران با چیلیک

« کرفتو و زیویه » کردستان، مقصود آتی همسفران با چیلیک

تور عکاسی چیلیک در قالب کارگاه عکاسی گروهی و با هدف مستندسازی آیین های مرسوم در آستانه عیدسعید فطر، روستاهای شمالی استان کردستان را به عنوان مقصد بعدی عکاسان همسفر با این رسانه برگزیده است.
تور عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” پس از برگزاری نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک و در پس عبور از بیش از هفتادوپنج عنوان تور در زمینه موضوع های گوناگون عکاسی در وسعت استان های کشور، با هدف ثبت آیین های قومی و مستندسازی این رسوم، روستاهای اطراف شهرستان سقز و دیوان دره را به عنوان مقصود آتی نگاه همسفران با تور عکاسی چیلیک برگزیده است.
همچنین دیدار و عکاسی از جاذبه های گردشگری همچون غار باستانی، تاریخی و چند طبقۀ کرفتو را نیز در این برنامه دارند.

همسفران تور عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” – به یاری پروردگار – با وجود دریافت اطلاعات لازم در خصوص آیین های رایج در سطح منطقه و آگاهی از رسوم اعتقادی مردم، مطابق برنامه با حضور و همراهی کارشناس عکاسی گروه، با توجه به ضرورت حضور و شناخت موقعیت های عکاسی: مستند، مردم شناسی و گزارشی، پس از اذان ظهر روز چهارشنبه ۲۴ تیرماه به سوی مقصد حرکت کرده و پس از دریافت اطلاعات لازم در قالب گروه های مشخص و برنامه معلوم همزمان با نخستین طلیعه نور صبحگاهی روز پنجشنبه به عکاسی می پردازند.

« کرفتو و زیبویه » کردستان، مقصود آتی همسفران با چیلیک

مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی این مرکز، شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی های: روایی، مستند اجتماعی، طبیعت، فرم و مفهومی افزایش دهند.
همچنین لازم به تاکید است برنامه ریزی، طراحی، اطلاع رسانی و برگزاری تورهای عکاسی چیلیک، به شکل مستقل صورت گرفته و مراتب اطلاع رسانی آن نیز برای پذیرش و حضور افراد در سطوح گوناگون: دانشجویان، علاقه مندان، هنرجویان، عکاسان و … تنها از طریق دفتر پشتیبانی این رسانه خواهد بود.

این در حالی است که همسفران با مشارکت در انعکاس گزارش تصویری تور و حضور در دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” نشستی را با مضمون نقد و بررسی سفر، نمایش و گفتگو پیرامون عکس های ثبت شده و انتخاب عکس های برتر این تور عکاسی در محل دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” تجربه خواهند کرد.
لازم به ذکر است مبدا حرکت تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” از دفتر این رسانه واقع در ضلع شمالی میدان هفت تیر در تهران می باشد.
تورهای آتی ” پایگاه عکس چیلیک “ (Chiilick.com) با هدف عکاسی از: عشایر اردبیل، کوره های آجرپزی تاکستان، روستاهای کردستان، غروب ماسوله و صبحگاه قلعه رودخان، ارتفاعات ساواشی(تنگه واشی)، آبگیر الندان، روستا و کویر ورزنه، پلور، تالاب های انزلی و میانکاله، غار کتله خور، کلیبر، دریاچه شورمست، تفرش، پلور، غار رود افشان، جزیره قشم، ترکمن صحرا، نهارخوران گرگان، کردستان، سوادکوه، پل ورسک و شیرگاه، عشایر دشت مغان، جنگل ناهارخوران در گرگان، منطقه اسالم به خلخال، طبیعت آستارا، طبیعت منطقه کپورچال و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.
علاقمندان جهت طرح سایر پرسش ها و دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه برگزاری، با شماره اصلی دفتر پایگاه: ۸۸۳۴۸۸۲۴ و یا مسئول تور ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ تماس حاصل نموده و یا برای اعلام حضور و همچنین ثبت نام در تور عکاسی غار کرفتو و زیویه ایـنـجـا کلیک کنند.
—————————————————————————————————————————————————————-
برای مشاهده گزارش تورهای برگزار شده “ ایـنجـا ” و جهت مشاهده تورهای عکاسی آتی این رسانه “ ایـنـجـا ” کلیک کنید.

پیشین
آمار مشارکت استانی در جشنواره ادواری تعاون
پسین
نمایشگاه « سرزمین مادری» در بوستان ملل ساری

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست