1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. «۶۵سال با دوربین های هاسلبلاد» در موزه عکسخانه

«۶۵سال با دوربین های هاسلبلاد» در موزه عکسخانه

دویست و چهارمین دوره از سلسله نمایشگاه های عکس در موزه عکسخانه شهر با عنوان ” ۶۵ سال با دوربین های هاسلبلاد ” از مجموعه علی رضا افشاری همراه با یک کارگاه تخصصی آموزشی فن شناسی عکاسی در ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۲۶ مردادماه جاری در محل موزه عکسخانه برگذار می شود.

«65سال با دوربین های هاسلبلاد» در موزه عکسخانه

هسلبلاد ساخت سوئد برای اولین بار در تاریخ ۱۹۴۹ در شهر نیویورک آمریکا برای جمعی از خبرنگاران به نمایش در آمد. در آن زمان با کادر۶×۶ سانتیمتری بر روی فیلم ۱۲۰ عکسهایی با کیفیت بسیار بالا میشد گرفت ولی هنوز دوربین مناسبی برای این کادر به بازار نیامده بود. در آن کنفرانس کوتاه مطبوعاتی صاحب این شرکت Victor Hasselblad قابلیت های این دوربین را نشان داد.

در این نمایشگاه دوربین ها، لنز ها، ادوات و وسائل عکاسی هسلبلاد به نمایش در می آید.

علی رضا افشاری دانش آموخته رشته اوپتومکانیک و الکترونیک است . او جزو آخرین فارغ التحصیلان انستیتو دوربین عکاسی National Camera در شهر دنور ایالات کلورادو از آمریکاست که بعد در شرکت کانن تعلیم دید و سالها تعمیر کننده دوربینهای اتو فوکاس کانن بود.

علاقه او به صنعت اوپتیک او را به کار در کمپانی لنز سازی ویویتار Vivitar کشاند و برای کسب تجربه عملی الکترونیک در کمپانی تلداین Teledyne به طراحی مدارهای دیجیتال پرداخت. آخرین تجربه کاری او کار روی سفینه های فضایی در JPL بود که یکی از ارگانهای ناسا NASA است. او با دانشمندانی مثل النور هلین Elenor Helyn در کشف سیاره های آستروید روی دوربینهای تلسکوپهای اشمیت پالومار کار کرد و چند سال در تیم منجم معروف جیم وستفال James Westphal روی تلسکوپ فضایی مشغول به کار بود.

علاقه مندان می‌توانند برای بازدید از دوربین ها عصر روز یکشنبه ۲۶ مرداد تا ۷ شهریور ۱۳۹۳ در روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ و پنج شنبه ها ۹ تا ۱۳ به عکسخانه شهر مراجعه کنند.
موزه جمعه‌ها وتعطیلات رسمی تعطیل است.
موزه عکسخانه شهر در تهران، میدان هفت‌ تیر، خیابان بهار‌شیراز، بوستان بهار‌شیراز واقع شده است.

پیشین
گزارش تصویری: کارگاه های آموزشی جشنواره عکس فیروزه
پسین
اختتامیه جشنواره تجسمی اردبیل و برگزاری کارگاه آموزشی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست