1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. آثار « محمدگل جامجو » در موزه عکسخانه شهر

آثار « محمدگل جامجو » در موزه عکسخانه شهر

یکصدوهشتادومین دوره از سلسله نمایشگاه های عکس در موزه عکسخانه شهر به مناسبت روز عکس تاریخی به نمایش آثاری از عکاس پیشکسوت محمد گل جام جو اختصاص یافته است.

آثار « محمدگل جامجو » در موزه عکسخانه شهر

به گزارش ” پایگاه عکس چیلیک ” این نمایشگاه که از روز یکشنبه ۱۹ آذرماه سال جاری گشایش خواهد یافت دربرگیرنده تعداد ۳۰ قطعه عکس سیاه سفید از بزرگان ادب و هنر کشور می باشد که در دهه های ۴۰ و ۵۰ به ثبت رسیده است.

در قاب ابتدای این نمایشگاه آمده است:
محمد گل جام جو
متولد ۱۳۲۲ در تهران است. وی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۴۰ با فراگرفتن هنر عکاسی در عکاسی شاهین خیابان لاله زار تهران شروع کرد.
در سال ۱۳۴۱ فراگیری تصویربرداری فیلمبرداری و نورپردازی را در (دیانافیلم ومهرگان فیلم)آغاز نمود.
در سال ۱۳۴۶ با هنرمندانی چون ساموئل خاچکیان، محمدعلی فردین، ایرج قادری، ناصر تقوایی، داریوش مهرجویی، علی حاتمی و … همکاری نمود و سپس در دهه ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۰ به همکاری با شرکت آگفافیلم وانجام چاپ دستی و چاپ رنگی مشغول شد. این در حالی بود که همزمان در حال فراگیری آموزش از اساتیدی چون: دکتر گل گلاب آقای تقی خانی و دکتر هادی شفاییه، دکتر اسد بهروزان قرار گرفت و با کامران عدل، مهدی سیف الملوکی نیز همکاری می کرد.
آغاز کار وی در رادیو تلویزیون ملی ایران (صداوسیما) در سال ۱۳۵۳ بود. سال ۱۳۵۹ همزمان با آغاز جنگ تحمیلی به عکاسی جنگ مشغول شد.

علاقه مندان می توانند تا پایان روز شنبه ۹ دی ماه سال جاری همه روزه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنج شنبه ها از ساعت ۹ تا ۱۳ به جز جمعه و ایام تعطیل از این نمایشگاه دیدن کنند.
موزه عکسخانه شهر در تهران، میدان هفت‌تیر، خیابان بهار‌شیراز، جنب بوستان بهار‌شیراز واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می کند:مسابقه عکس «نماز عید فطر»
پسین
« عاشورا در خوانسار » هدف همسفران تور عکاسی چیلیک

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست