1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. آثار عکاسان خبری در نمایشگاه عکس خبری سال

آثار عکاسان خبری در نمایشگاه عکس خبری سال

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در آبان ماه جاری در حالی برگزار شد که در بخش های مختلفی از این نمایشگاه آثار عکاسان خبری را در خود جای داده بود.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، برپایی دو عنوان نمایشگاه گروهی عکس از آثار عکاسان مطبوعاتی و عکاسان خبری به نام های: « ایران سلام » و « قرن بیستم در یک نگاه » در محل مصلی امام خمینی(ره) در تهران با استقبال مناسبی از سوی مراجعین و مخاطبین همراه بود.
نمایشگاه عکس در دو بخش به رویدادهای سال گذشته کشور در حوزه سیاسی، اجتماعی، ورزشی، محیط زیست و… پرداخت، که ۷۰ قطعه عکس از ۱۷ عکاس به نام های: حسن غفاری، رئوف محسنی، اسماعیل داوری، ضیاءالدین صفویان، رضا کرمی، امیر رجبی، کیانوش محبیان، حجت عطایی، احسان رافتی، سیدمحمد لطیف حسین نسب، محمدعلی مریزاد، مهدی نصیری، متین نوری، شهرام سلیمی نژاد، آرش میرسپاسی و علی شریف زاده را شامل می شد.
همچنین ۱۰۰ قطعه عکس خبری ، از تصاویر مهم قرن بیستم انتخاب و پس از ترجمه متون آن در نمایشگاه عکس با عنوان « قرن بیستم در یک نگاه » به نمایش درآمد.
این دو عنوان نمایشگاه عکس که با همفکری و نظر تعدادی از عکاسان شاخص مطبوعات در شهر تهران و حمایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده بود، ابتدا با تشکیل کارگروهی (در زمانی کوتاه) اقدام به جمع آوری آثار از عکاسان مطبوعاتی کرد و سپس هیأت انتخاب از میان ۱۲۰۰قطعه فایل عکس دریافتی از ۳۷ عکاس، تعداد ۷۰ اثر را به مرحله انتخاب نهایی رساند.
به دنبال آن دبیرخانه نمایشگاه عکس «ایران سلام» شروع به جمع آوری دوباره آثار و عکس در اندازه فایل اصلی کرد و در نهایت عکس ها در قطع ۶۰ در ۹۰ سانتی متر به چاپ رسید و با نظارت و طراحی کارشناسان این حوزه در محل نمایشگاه به نمایش درآمد.
از طرفی، عکس های تاریخی نیز در دو صفحه هر کدام به صورت کنتاکت شیت همراه با توضیحات در اندازه ۱۵۰ در ۳۱۳ سانتی متر به چاپ رسیدو در محل نمایشگاه نصب شد.

برگزارکننده ابراز امیدواری کرد که با نمایش این عکس ها و همکاری عکاسان این مجموعه و برگزاری نمایشگاه های عکس خبری در دیگر مراکز، زمینه همکاری های بیشتر برای معرفی جایگاه عکاس خبری و عکس مطبوعاتی در بین قشرهای مختلف جامعه روشنتر سازد.
لازم به یاداوری است ظرف روزهای آتی، طی مراسمی تمامی عکاسان صاحب اثر در نشستی صمیمانه از گزارش عملکرد و بازخوردهای مردمی نسبت به عکس ها آگاه شده و گواهی حضور و حق التالیف عکس ها به ایشان تحویل خواهد شد.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
شب سالگرد خاموشی علیقلی ضیایی برگزار می شود
پسین
نشانی مصادیق « سرمایه اجتماعی » در عکاسی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست