1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. آثار عکاسان محیط زیست در گردهمایی دانشجویی حامی محیط زیست

آثار عکاسان محیط زیست در گردهمایی دانشجویی حامی محیط زیست

آثار عکاسان حامی محیط زیست در حاشیه سومین گردهمایی گروه های دانشجویی حامی محیط زیست در استان لرستان به نمایش گذاشته شد.

عکاسان حامی محیط زیست لرستان   به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، در این نمایشگاه تعداد ۳۵ قطعه عکس رنگی در اندازه ۴۰ در ۶۰ سانتیمتر از آثار عکاسان فعال در حوزه های زیست محیطی، طبیعت و حیات وحش و جانوری از موقعیت های اقلیمی گوناگون ایران در محل دانشگاه لرستان به نمایش گذاشته شد.

مهدی سروری مسئول برگزاری این نمایشگاه ، هدف از نمایش آثار عکاسان حامی محیط زیست را در محل حضور نمایندگان انجمن های حفاظت محیط زیست و دانشجویان متعهد به مسائل زیست محیطی را منجر به کم شدن فاصله ارتباطی و تعاملی بین حوزه های پژوهشی و هنری عنوان کرد و افزود: با وجود حرکت های نمادین دانشجویی و حضور نزدیک به یکصد عنوان انجمن های مرتبط با مسائل و مضامین محیط زیستی از دانشگاه های سراسر کشور در شهر خرم آباد ، نگاه عکاسان و تاثیرگذاری رسانه عکس می تواند الگویی مناسب برای متقاضیان و فعالان این حوزه باشد.

سروری به بحث تغییر اقلیم هم اشاره ای گذرا کرد و ادامه داد: البته که نبایستی به حرکت های دانشجویی و نمادین بسنده کرد و با مباحث به روز و دغدغه های جدی این امر نیز می توان آشنا شد و در میان وسعت موضوعات مرتبط نکته ای جدی و جهانی همچون « تغییر اقلیم » وجود دارد که زیرساخت های امنیت و ثبات دنیای آینده را تعیین خواهد کرد و بایستی در این حوزه ها به بحث تربیت، پاسداری، برخورد و همراهی با طبیعت و محیط زیست پرداخت .

عکاسان حامی محیط زیست لرستاناسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه به این ترتیب معرفی شده است: ابراهیم باقرلو ، حسین خادمی ، میترا محمدی ، فاطمه سادات(رامش) حسینی لاهیجی ، زهرا(نهلا) نیاورانی ، رضا بهادری ، فریدرضا صدیقی ، منوچهر(اُمید) صرامی ، سیدصادق موسوی ، نیلوفر زارعی ، محمدرضا رحیمی ، مجتبی محسنی ، آزیتا قاسمی ، نیما خالدی کیا ، محمد کیانی ، نسرین رستمی ، سیدایمان میری ، نرجس خاتون اندرواژ ، لادن شجاع ، محمدرضا زارع ، جواد میرزاپور کلیبر ، مهری راست قدم ، محمدرضا(اُمید) آقایی ، فاطمه سادات حجازی ، سمانه میلانلو ، محمد منصوری ، مریم خداوردی، محمدرضا خرازی، حسین عصاری آرانی، معصومه زلیکانی، مهدی کاظمی خالدی، پوریا خلیلی، گل گونه نجفی، مهدی سروری و سهیلا خانمیرزایی .

از جمله موضوع ها و مضامین به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه می توان به تمساح پوزه کوتاه (گاندوو)، گوزن زرد ایرانی ، آب راه های طبیعی ، تخم ریزی لاک پشت های خلیج فارس ، زیستگاه های آبزیان ، گونه های متنوعی از گیاهان همچون لاله واژگون خوانسار و چشم اندازهایی بدیع از طبیعت سبز و گرم و مرتفع و صخره ای ایران را نام برد.

عکاسان حامی محیط زیست لرستان این نمایشگاه در طول روزهای برگزاری همایش در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه ، ۲۱ و ۲۲ و ۲۳ اردی بهشت ماه جاری از ساعت ۸ تا ۲۰ در محل ساختمان دانشکده شهید مجید شهریاری دانشگاه لرستان برپا خواهد بود.
در اخرین روز برگزاری همایش ، مقامات و مسئولینی چون: ریاست سازمان حفاظت محیط زیست ، استاندار لرستان ، رئیس دانشگاه لرستان ، معاونت پژوهشی سازمان حفاظت محیط زیست و تنی چند از اساتید و فعالین سابقه دار در حوزه های محیط زیستی از عکس های این نمایشگاه دیدار خواهند کرد.
بنابر اظهار برگزارکننده ، صبح روز چهارشنبه ۲۲ اردی بهشت ماه جاری نیز همزمان با دومین روز همایش از ساعت ۹ تا ۱۱ کارگاهی با موضوع « نقش رسانه عکس در حفاظت محیط زیست » برگزار خواهد شد.
منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
کارگاه آموزشی عکاسی در کلیبر برگزار می شود
پسین
نمایشگاه گروهی انجمن عکس لار و تقدیر از استاد حدادیان

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • چقدر زیباست که احساس کنی نقشی هر چند کم و کوچک در حرکتی فرهنگی در قبال حفاظت از محیط زیست کشورت داری.
    و چه آرامش بخش است که عکس تو نشان دهنده بخشی از زیبایی های فراوان طبیعت باشد که یادآوری کند این زیبایی ها نیاز به حفظ شدن دارند،
    و این فقط به یمن انگیزه خالص، نگاه مستقل، تلاش سالم و پیگیری های پایگاه عکس چیلیک و عکاسان این رسانه است.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست