1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. آخرین تور عکاسی چیلیک در کویر مرنجاب برگزار شد

آخرین تور عکاسی چیلیک در کویر مرنجاب برگزار شد

همسفران و علاقمندان به شرکت در سلسله تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” در نخستین ساعت بامدادی روز پنجشنبه، دوازدهم اسفندماه ۱۳۸۹ در قالب آخرین تور عکاسی چیلیک در سال ۱۳۸۹ به قصد عکاسی در ارتفاعات تپه رمل ها و محیط کویر، عازم شهرستان آران و بیدگل واقع در استان اصفهان شدند.

در این تور بیش از چهل و پنج نفر از علاقمندان به عکاسی از فرم، طبیعت، مناظر طبیعی حضور دارند و برنامه عکاسی همزمان با نخستین ساعات روز از امام زاده هلال ابن علی(ع) آغاز شد و همسفران بیست و ششمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک پس از حرکت به سمت کویر، ضمن حضور بر فراز تپه های رمل، در قالب گروه های تعیین شده در منطقه پراکنده شده و از مناظر طبیعی و فرم های کویر به عکاسی پرداختند.

آخرین تور عکاسی چیلیک در کویر مرنجاب برگزار شد

از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی های: روایی، مستند اجتماعی، طبیعت، معماری و مفهومی افزایش دهند.
همسفران تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” با ارایه عکس های منتخب خود از مقاصد این تورها می کوشند تا شرایطی شایسته برای تدوین مجموعه ای تصویری و هدفمند از علم و هنر عکاسی را دامن بزنند.

لازم به ذکر است عباس جعفری و ناصر افراسیابی، دو تن از اساتید عکاسی، در این سفر از جمله همسفران این تور عکاسی بوده اند.
اسامی همسفران بیست وششمین تور عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” به این ترتیب است:
محمد آزادی، بزرگمهر اجلال، ناصر افراسیابی، ابراهیم باقرلو، نجمه سادات بربند، امین پاکزاد، مریم تیماجی مقدم، محمد جباری، عباس جعفری، سمیه جهانی عباس آبادی، راحله حاجیان دوست، بابک حبیبی پناه، بنفشه حسینی، پریناز خاکی، محمدرضا خرازی، مهدی خواجه، مریم درویشان، فرزانه دری، سجاد دلیری، سمیه رضایی، مهدی سروری، رویا شاه بندلو، مهدیه شاه بیگی، سجاد صادقی آرانی، فریده صوفی نیستانی، معصومه صوفی نیستانی، مینا صوفی نیستانی، محمد طارم، حجت ا.. عطایی، پرستو عطرسائی، اکرم علیاری، ملیحه فرهادی، وحید قاسمی زرنوشه، کامیار کوشان، نوشین لطفی، مجتبی محسنی، سمیرا معتمدی، اسماء معظمی گودرزی، هادی موسی خانی، امیرحسین هاشمی جاوید، هادی شهابی، محمد یزدزاد.

در نظر است تا همسفران این تورها از موفق ترین عکس های خود نمایشگاهی را به تناوب در چندین نقطه از ایران برگزار نمایند.
مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی این پایگاه در مسیر بازگشت به تهران بنا به رای حاضرین در سفر، مقرر شد هدایایی چون: امکان استفاده از تخفیف های ویژه از ” پایگاه تخصصی کتاب عکس ” و تورهای عکاسی، لوح فشرده و… از طرف پایگاه و حواله چندین جلد کتاب عکس در نشست نقد و تحلیل سفر در دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” تقدیم همسفران شود.

همسفران در آخرین ساعات شامگاه پنجشنبه به مقابل دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” در تهران بازگشتند.
لازم به یادآوری است عصر روز سه شنبه ۱۷ اسفندماه، دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” میزبان همسفران فعال در این تور می باشد تا پیرامون نقد و بررسی تور عکاسی و عکس های به دست آمده، حاضرین با هم به گفتگو بپردازند و به واسطه ارزیابی و داوری همسفران حاضر در این تور، موفق ترین عکس با ذکر معیارهای مربوطه انتخاب شده و به عکاس آن هدیه ای تقدیم شود.

تورهای بعدی این پایگاه به مقصد: روستای افجه، شیراز، اصفهان، شالیکاری در منطقه مازندران، منطقه جنگلی ماسال، یاسوج، غار رودافشان، روستای ابیانه، طبیعت اسالم و خلخال، جنگل و قلعه رودخان، شهرک تاریخی ماسوله، ابنیه کاشان، شهرکرد در دست هماهنگی و برنامه ریزی است که پس از انجام مراحل نهایی در ” اینجا ” معرفی و اعلام خواهند شد.

پیشین
چهارمین نمایشگاه گروهی عکس نوجوانان موسسه خیریه مهر ایرانیان
پسین
نخستین شماره نشریه چشمک منتشر شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست