1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. آذرنیا: جشنواره عکس فیروزه چشمی برای جهانیان و نسل‌های آینده است

آذرنیا: جشنواره عکس فیروزه چشمی برای جهانیان و نسل‌های آینده است

‌مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز: جشنواره عکس «فیروزه» ثبت زیبایی‌ها و تمدن تبریز برای جهانیان و آیندگان

مدیر عامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز گفت: جشنواره عکس فیروزه وقایع شهر تبریز را برای جهانیان و نسل‌های آینده ثبت می‌کند.
حسین آذرنیا ادامه داد: سازمان فرهنگی‌ و هنری شهرداری تبریز در راستای رویداد تبریز ۲۰۱۸ و معرفی توانایی‌های فرهنگی و اجتماعی شهر و در تداوم فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود هشتمین جشنواره‌ی عکس فیروزه را بصورت ملی و بین‌المللی برگزار می‌کند.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره، به دو صورت حضوری و غیرحضوری (بخش بین‌الملل) از ۱۸ تا ۲۳ اردی بهشت ماه سال ۱۳۹۷ برگزار می‌شود افزود: با توجه به انتخاب شهر زیبای تبریز به عنوان پایتخت گردشگری شهرهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ میلادی و در راستای انتقال مفاهیم درست و ارزشمند از فرهنگ و جایگاه شهر تبریز در عرصه گردشگری، جمعی از عکاسان سرشناس و حرفه‌ای تبریز با همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز اقدام به برگزاری جشنواره ملی فیروزه کرده‌اند.
حسین آذرنیا با بیان این مطلب اظهار داشت: جشنواره عکس فیروزه در هفت دوره گذشته خود با بالاترین استانداردهای جشنواره‌های ملی برگزار شده و این دوره به مناسبت رویداد تبریز ۲۰۱۸ بصورت ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود که تا امروز از ۱۶ کشور دنیا از جمله کشورهای مالزی، ایتالیا، الجزایر، عراق، مراکش، مصر، هند، فلسطین، ترکیه و… ثبت‌نام بخش بین‌الملل انجام شده و‌ انتظار می‌رود کشورهای شرکت‌کننده در بخش بین‌الملل به بیش از ۳۰ کشور افزایش یابد.
وی همچنین در ادامه با اشاره به تفاوت‌های برگزاری جشنواره عکس فیروزه هشتم افزود: در این جشنواره علاوه بر اضافه شدن بخش بین‌الملل، سعی کرده‌ایم با برگزاری جلسات همفکری قبل از برگزاری و جلسات نقد بررسی بعد از برگزاری هر دوره با آسیب شناسی دوره‌های برگزار شده، کم و کاستی‌های احتمالی دوره‌های قبل را برطرف کنیم.

مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره عکس فیروزه در تبریز گفت: هدف اصلی برگزاری این جشنواره، علاوه بر ثبت زیبایی‌های ظاهری و فرهنگی شهر تبریز، به چالش کشیدن پتانسیل‌های هنر عکاسی عکاسان کشور در مواجهه با بخش‌های مختلف تبریز به عنوان شهری تاریخی-مدرن است.
وی افزود: وجود برنامه‌ریزی‌های دقیق توسط عکاسان تبریزی برگزارکننده و تنظیم برنامه منسجم و منظم در طی برگزاری که منجر به برگزاری جشنواره فیروزه در بالاترین سطح کیفی و بر اساس استاندارد‌های روز جشنواره‌های بین‌المللی در کشورهای صاحب سبک عکاسی، از نکات بارز این جشنواره به حساب می‌آید.

ایشان همچنین اظهار داشت: ثبت تصاویر زیبا توسط عکاسان از سراسر ایران و جهان که حاوی نگاه زیبایی‌شناسانه و عکاسانه باشد، در این رویداد مهم ملی و بین‌المللی می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن زیبایی‌ها و فرهنگ و تمدن شهر تبریز در عرصه جهانی باشد.
وی درباره جوایز جشنواره عکس فیروزه اظهار کرد: به عنوان تقدیر از برندگان و برگزیدگان جشنواره در پایان این دوره، در هر یک از بخش‌های چهارگانه به نفر اول ۳۰ میلیون ریال و نفر دوم ۲۵ میلیون ریال، و نفر سوم نیز ۲۰ میلیون ریال، ۱۵ میلیون به نفر مورد تقدیر اول و ۱۰ میلیون ریال به نفر مورد تقدیر دوم اختصاص خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در پایان اظهار داشت: از ویژگی‌های بارز این جشنواره برگزاری نمایشگاه از عکس‌های منتخب عکاسان، چاپ کتاب با عنوان جشنواره فیروزه و ثبت عکس‌های برگزیده در تیراژ بالا به صورت کتاب‌های استاندارد، اهدای تندیس ویژه جشنواره و هدایای ارزشمند را می‌توان عنوان کرد.
دبیری این دوره از جشنواره عکس را کریم متقی پذیرفته است و حمید قندریز، میرعباس آل‌یاسین، محمدعلی جدیدالاسلام، حسین جاودانی، رسول روفه گر، رضا شهیری، مهدی تهرانچی، سروش خیری، رحمان قبه‌زرین، مقصود سامع سردرودی، کریم زینتی، یوسف جاودانی، فرهاد طالبی چایچی، کمال شبخیز، نادر فارغی، حسن وحدانی مسئولیت شورای سیاست‌گذاری را برعهده دارند.
هیأت ارزیابی بخش های چهره ی شهر و تلفن همراه: سیف الله صمدیان، مسعود زنده روح کرمانی، کیارنگ علایی، علیرضا وحید، صابر قاضی و فهرستی چون: سعید محمودی ازناوه، مهدی مقیم نژاد، محمدرضا خاکزاد هیأت ارزیابی آثار در بخش های بین الملل و ویژه را قبول مسئولیت کرده است.
همچنین یوریک کریم مسیحی نیز مدرس کارگاهی آموزشی با عنوان «نقد عکس، غیرنقدِ عکس» معرفی شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
گزارش رونمایی از کتاب عکس «طعنه به روایت نسبی» افشین میرزایی
پسین
معصومی گرجی: کتاب عکس استان، معرّف عکاسان و استان خواهد بود

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست