1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. آشنایی با عکاسان : « ارنست هاس »

آشنایی با عکاسان : « ارنست هاس »

ارنست هاس

ارنست هاس

آشنایی با عکاسان بین الملل یکی از بخش هایی است که در رسانه پایگاه عکس چیلیک همواره مورد پیگیری عکاسان و دانشجویان بوده است .
در این بخش که تاکنون نزدیک به یکصد عنوان عکاس در حوزه بین الملل مورد تحقیق و بررسی و معرفی قرار گرفته اند، علاوه بر معرفی عکاس، نسبت به نمایش عکس های برتر وی در دوران زندگی و همچنین مرور زندگی و فراز و فرودهای هنری ایشان مورد رصد قرار می گیرد.

عکاسان حوزه بین الملل در زیرشاخۀ لینک بانک اطلاعات عکاسان خارجی قرار دارد و در تازه ترین معرفی عکاس به « ارنست هاس » پرداخته است . عکاسی که تحصیلات عالی در رشته پزشکی را در میانه راه رها کرد و به عکاسی روی آورد تا تمام آنچه را که در طی سالها گشته و نیافته در لایه های عمیق و پوسته های وسیع عکس و عکاسی بیابد.

« ارنست هاس » به عنوان عکاسی اتریشی، در طی سالها تجربه و علاقه و کار، یکی از سرشناس ترین عکاسان عرصه رنگ و فرم در آغاز عکاسی رنگی بشمار می رود. هاوس در مسیر سالها کار عکاسی توانست به عضویت «آژانس عکس مگنوم» درآید و مشارکت نزدیکی با رابرت کاپا ، هنری کارتیه برسون و وارنر بیشوف نیز بهره ببرد.

ارنست هاس عکاس خارجی
عبارتی را که هاس وقتی در بدو ورود به عکاسی رنگی به آن اشاره کرد را شاید نتوان به سادگی از آن عبور کرد . وی زمانیکه نسبت به فن و تکنیک عکاسی رنگی شناخت پیدا کرد و شروع به عکاسی رنگی نمود، در یکی از سخنرانی های وزین خود که با استقبال مناسبی مواجه شد با اصرار بر درک مطلب این جمله را چندین بار تکرار کرد که: « من علاقمند به عکاسی از چیزهای جدید نیستم، بلکه دوست دارم چیزها را به صورت جدیدی ببینم. »

« ارنست هاس » اگر چه امروز نزدیک به سه دهه است که به درگاه رحمت خداوند دست یافته است ولی نمی توان تلاش و کوشش ایشان را در عرصه عکاسی فرم و رنگ و حرکت نادیده گرفت .
جهت آشنایی بیشتر با این عکاس اتریشی می توانید اینجا کلیک کرده و یا به صفحه بانک اطلاعات عکاسان خارجی مراجعه نمایید .

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
عکسهای مهدی معصومی گرجی در دانشگاه هنر ایتالیا
پسین
با حضور مدیر کل، نمایشگاه عکس تعاون در بجنورد گشایش یافت

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست