1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. آشنایی با عکاسان : « ایو آرنولد »

آشنایی با عکاسان : « ایو آرنولد »


من فقیر بوده ام و میخواستم فقر را به تصویر بکشم/ معرفی عکاس، نگاهی کوتاه به زندگی و آثار « ایو آرنولد
»

images-(1)« ایو آرنولد » نام عکاس بسیاری از چهره های آشنا و نمادین موثر در نیمه دوم قرن بیستم است .

او نخستین زن عکاس در آژانس عکس مگنوم بود و در طی سالها فعالیت حرفه ای عکاسی هر گز از موضوعات انسانی که دغدغه اصلی اش بود غافل نشد؛ زندگی فقرا ، محرومان ، کارگران مهاجر ، معترضان حقوق مدنی ، جانبازان و معلولین جنگ ویتنام و … ده ها موضوع دیگر که جسارت پرداختن به آنها او را به عکاسی پیشرو و نیرومند تبدیل کرد که موجب کسب افتخارات زیادی شد.

ایو در کتاب « زن رتوش نشده » می گوید: در کارهای من موضوعات مرتب در حال تکرار شدن هستند. من فقیر بوده ام و میخواستم فقر را به تصویر بکشم؛ من یک کودک از دست داده بودم و تولد، دغدغه ام شده بود؛ من به سیاست علاقه مند بودم و می خواستم بدانم که چطور زندگی ما را تحت تاثیر قرار میدهد؛ من یک زن هستم و میخواستم در مورد زن بدانم.

او که در یک خانواده روسی و پر فرزند در فیلادلفیا به دنیا آمده بود و در سن ۳۵ سالگی در یک فرآیند کوتاه مدت آموزشی علوم اصلی عکاسی را از همراهی با تجارب یک کارگردان اموخت و تا توان داشت سعی کرد با دورین عکاسی اش از چهره های تعیین کننده در نیمه دوم قرن بیستم عکاسی کند . تلاش ایو به شکلی بود که با وجود این امکان هرگز از عکاسی از اقشار ضعیف و طبقه آسیب پذیر جامعه دست برنداشت و یکی از اصلی ترین موضوع های عکس های وی را زنان و کودکان و کارگران و بیماران و مجروحین شامل می شدند .

پایگاه عکس چیلیک با هدف معرفی نگاه و سبک دید عکاسان حوزه بین الملل در تازه ترین عنوان مورد تحقیق در بانک اطلاعات عکاسان خارجی به زندگینامه و آثار این عکاس پرداخته است .
جهت مرور و مشاهده متن زندگینامه و نمونه عکس های بیشتری از این عکاس « ایـنجـا » کلیک کنید .

پیشین
نمایشگاه عکس « خوی در روی » در نگارخانه شیرین و فرهاد
پسین
عکاسان دور دوم جشنواره عکس تعاون معرفی شدند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست