1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. آغاز کار اتاق فکر عکاسی در همدان

آغاز کار اتاق فکر عکاسی در همدان

مطالعه و آسیب شناسی با آغاز کار اتاق فکر عکاسی کشور در همدان انجام می شود .

هدی شریفی - سازمان هنری سیمرغ  مدیر سازمان هنری سیمرغ از ایجاد اولین اتاق فکر عکاسان کشور با هدف بررسی، مطالعه ، آسیب شناسی و مرتفع کردن موانع رشد هنر عکاسی و عکاسان در استان همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، مهدی شریفی با اعلام این خبر گفت: یکی از موارد مهمی که در هنر عکاسی ابتر مانده و نیازمند نگاه ویژه است ، مطالعه و بررسی آسیب های مختلف در حوزه های مرتبط با هنر و دانش عکاسی است تا همسو و همزمان با سیر پیشرفت و تکامل این هنر ، آسیب های فرا رو توسط اعضای همین خانواده بزرگ شناسایی و در جهت رفع آن انعکاس و اقدام لازم صورت یابد ، با توجه به همین مورد برآن شدیم تا با بنا نهادن اتاق فکر عکاسان در استان همدان که با حضور جوانان فعال و خوش فکر، متخصصان تجربی و علمی و اساتید رشته های مرتبط نقش تسهیلگر را ایفا کنیم.
هدی شریفی - سازمان هنری سیمرغ وی افزود:اهداف ایجاد این اتاق را می توان در دو بخش اجرایی و سیاستگذاری قلمداد کرد که با بررسی و تعیین اولویتها و مطالعه ، پژوهش و تحقیق میدانی و با استفاده از پتانسیل علمی و تجربی اعضای جوان و علاقه مند بخش بندی و در جهت اجرا و انعکاس به متولیان و سیاستگذاری هنری اقدام کرد.

در اولین نشست اعضا ضمن تعیین شاکله اتاق فکر ، ۵ اولویت آموزش ، موارد حقوقی ، فرهنگسازی ، برنامه و بودجه و سبکشناسی را مشخص و بررسی جزییات آن را به جلسات مدون که هر ۱۵ روز یکبار برگزار خواهد شد موکول کردند.

لازم به ذکر است خروجی مطالعات انجام شده با توجه به جایگاه مشورتی و توان اجرایی سازمان هنری سیمرغ به دو صورت خواهد بود.

موارد قابل اجرا توسط مجموعه و با همراهی متولیان هنری همچون حوزه هنری ، سینمای جوانان ، بسیج هنرمندان و اعضا جامه عمل داده و موارد مرتبط با اسناد بالادستی و سیاستگذاری در قالب پیشنهاد و مصوبه به مراجع دولتی منعکس و در جهت رفع موارد و اجرایی شدن طرح ها در راستای ارتقا جایگاه این هنر و رفاه اعضای خانواده عکاسی تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس محیط زیست در کردستان
پسین
نگاه های برتر تور عکاسی از « لاله های واژگون » معرفی شدند

به تازگي منتشر شده

۲ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سیدرضا مددی
    ۰۵ تیر ۱۳۹۵ ۱۴:۰۹

    اولین اتاق فکر عکاسان کشور در همدان؟
    تجربه نشان داده راه اندازی های وسیع در این مقیاس ناتوان از انجام و اجرا هستند. بهتره این اتفاق های خوب و مفید در حوزه های بسته و محدود تر اجرایی بشه و بعد وسعت طرح داشته باشند.
    آرزوی موفقیت دارم برای عکاسان همدان و دست اندرکاران این اتاق فکر.

    پاسخ
    • روابط عمومی سازمان هنری سیمرغ
      ۰۶ تیر ۱۳۹۵ ۰۰:۴۵

      با سلام،سپاس از دغدغه و اعلام نظر شما جناب مددی
      لازم به ذکر است این اتفاق در مقیاس و سطوح مختلف برنامه ریزی و راهکارهای اجرایی آن مطالعه شده،فلذا فارغ از سهم بررسی و عملکرد مجموعه،همراهی و همدلی عزیزان خانواده بزرگ عکاسی در جهت رفاه و ارتقا خویش در این حرکت لازم و ملزوم هم است.
      سپاس از همراهیتان

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست