1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. آقای مهندس بهادیوند چگینی ! ما هم سپاسگزاریم

آقای مهندس بهادیوند چگینی ! ما هم سپاسگزاریم

بهادیوند - کوشک قزوین - خلیل امامی چقدر ساده از انبوه اخباری که دور و برمان را گرفته عبور می کنیم.
انبوه خبرهایی که اغلب یا ناخوش اند و یا حکایت از ناخوش احوالی عده ای را برای دیگران روایت می کنند. اما در میان این همه خبرهای سیاه، سفید و خاکستری، می شنوی که مدیری فهیم و آگاه به دغدغه شخصی یک عکاس که در قالب شهروند عادی، طرح درخواست کرده، اقدام تحسین برانگیزی نموده است.
خبر به همین سادگیست.

کوشک قزوین - خلیل امامیخلیل امامی عکاس قزوینی نامه ای به مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین می نویسد و از ایشان در کمال ادب و احترام درخواست جابجایی تیرهای برق و کابل های مربوطه را از چشم انداز و حریم بنای تاریخی دروازه درب کوشک دارد. بنای مذکور یکی از زیباترین آثار تاریخی پابرجای شهر قزوین است که روزانه گردشگران داخلی و خارجی از آن بازدید می کنند.

مهندس بهادیوند چگینی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین با انجام درخواست این شهروند دوستدار میراث فرهنگی، موافقت نموده و در مدت زمان کمتر از یک هفته، تیرهای برق و کابل ها را از نمای دیداری و حریم بنای دروازه درب کوشک حذف می نماید.

این همان خبر خوش رنگی است که حال هر شهروند فرهنگ دوست و آداب شناسی را در انبوه اخبار خاکستری، خوش می­ کند.
از سویی درخواست یک عکاس نامی استان در قالب یک شهروند مطرح می شود و از سوی دیگر مدیری فهیم در راس مسئولیت شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بنا بر درک و تخصص خود، این امکان را در کمترین زمان ممکن عملیاتی می کند.
متن نامه ارسالی از سوی خلیل امامی عکاس استان قزوین به مهندس سعید بهادیوند چگینی به این شرح است:

هوالمصور
کوشک قزوین - خلیل امامیجناب آقای مهندس بهادیوند چگینی ، – مدیر عامل محترم شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین
با سلام
احتراما یک قطعه عکس مربوط به دروازه راه کوشک قزوین پیوست شده است که خواهشمندم مشاهده بفرمایید. در این عکس به وضوح دیده می شود دو تیر برق در طرفین شمالی و جنوبی دروازه قرار گرفته اند .
کابل های برق این تیرها از بالای بنای تاریخی دروازه عبور نموده و چشم انداز زشتی به وجود آورده اند . تا جایی که من به خاطر دارم بیش از بیست سال است که تیرهای برق ذکر شده بدین صورت نابهنجار در ان محل قرار گرفته اند . در دهه های گذشته به هر دلیلی کابل های برق به این صورت در بالای یک بنای تاریخی قرار گرفته باشند ، هم اکنون دلیل و منطقی برای این کار وجود ندارد . اینجانب بارها شاهد تمسخر مورد مذکور توسط گردشگران در این مکان بوده ام .
لذا از حضرتعالی خواهشمندم ، دستور فرمایید در اسرع وقت نسبت به جمع آوری و تغییر مسیر تیرهایبرق و کابل های مربوطه اقدام عاجل به عمل آمده تا زیبایی بنای یاد شده دوچندان گردد.
با سپاس فراوان – ۲۵ خرداد ماه ۱۳۹۵
خلیل امامی
شهروند دوستدار میراث فرهنگی

و این نامه از سوی یکی از عکاسان استان قزوین با عنوان و امضای شهروند دوستدار میراث فرهنگی توانست در میان هزاران نامه­ی درخواستی که از سوی شهروندان به سوی مدیران مراکز ارایه خدمات دولتی ارسال می شود به یاد ماندنی شده و بدرخشد.

«دروازه راه کوشک»، یکی از کهن‌ترین دروازه‌های باقی مانده شهر قزوین است که به سوی الموت، رودبار و کوشک‌ها و شکارگاه‌های شمال قزوین باز می‌شده و دارای یک ورودی با قوس و کلیل و نیم دایره است.

در هر طرف راهرو دو طاق نما ساخته شده که با نرمی به سوی بیرون پیش آمده و حالت آغوش گشوده را تداعی می‌کند.این دروازه تنها یک نما به سوی خارج شهر دارد که از تزیینات کاشی‌کاری و رسمی‌بندی برخوردار است و بدنه رو به داخل آن، آجری ساده است. کاشی‌کاری موجود در بنا در زمان فرمانروایی عضدالملک قاجار انجام شده است.

کوشک قزوین - خلیل امامیخلیل امامی در گفت وگو با واحد خبر پایگاه عکس چیلیک ، با تقدیر از برخورد مهندس بهادیوند اظهار داشت: شخص عکاس درهر موقعیتی که باشد پیش از عکاس بودن، شخصیت شهروندی دارد و برای یک شهروند دوستدار ارزشها و میراث فرهنگی اگر این رفتار یک شاخصه ی مثبت باشد برای فردی به عنوان عکاس و هنرمند یک وظیفه اخلاقی محسوب می شود.
امامی ، رسالت عکاس دوستدار میراث فرهنگی را نه تنها ثبت و نشر معماری و ابنیه فرهنگی و تاریخی که مراقبت و پاسداری از این هویت های ملی و شناسنامه های ارزشمند فرهنگی برشمرد.
خلیل امامی در پایان تاکید کرد: بکوشیم در هر کسوت و عنوانی، چه مدیر عامل و چه عکاس و هنرمند ، ابتدا شهروندی متعهد باشیم به ارزش های قومی و محلی رزمین وسیع و زیبایی که پیشینیان برای ما به امانت گذاشتند تا به نسل های بعد این هویت های فاخر را منتقل کنیم.

کوشک قزوین - خلیل امامیدفتر رسانه « پایگاه عکس چیلیک » به نمایندگی از سوی همکاران و عکاسان و اهالی جامعه هنری عکاسی که همواره پاسدار اصول و ارزش های فرهنگی بوده اند، نسبت به اقدام شایسته­ی آقای خلیل امامی در نگارش نامه و پیگیری آن، تقدیر کرده و از جناب مهندس سعید بهادیوند چگینی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین به واسطه بینش فرهنگی و درک منطقی از درخواست یک شهروند، مراتب تشکر و سپاس خود را اعلام می دارد.
باشد تا این رفتار انسانی در آیین هنرمندان نسبت به صیانت از ارزش های فرهنگی موجود در جامعه و نظام پاسخگویی خدمتگزاران در کسوت مدیران و مسئولین، الگویی باشد برای جامعه ای که در آن هر روزه در انبوه اخبار سیاه سفید تا خاکستری مرور می شوند و در جستجوی اخباری خوش رنگ اند برای لحظه ای خوش احوالی.
و در انتها بار دیگر دست بر سینه، رفتار این مدیر فرهنگ­دوست و با تدبیر را قدر می نهیم و می گوییم:

آقای مهندس بهادیوند چگینی، ما هم سپاسگزاریم .

 

عکس مهندس بهادیوند: از وبلاگ قزوین فردا
سایر عکس ها: دریافتی از خلیل امامی

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
فراخوان عضوگیری انجمن عکاسان استان مرکزی
پسین
یادداشت: نقدی بر مجموعه عکس « سفر یک ایرانی »

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • ما هم سپاسگزار این تعهد هنری عکاس و بالاتر از آن واکنش و عمل مسئولانه مدیری فرهنگ دوست هستیم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست