1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. آمار بخش غیرحضوری جشنواره بازار اراک اعلام شد

آمار بخش غیرحضوری جشنواره بازار اراک اعلام شد

دبیر برگزاری جشنواره ملی عکس بازار: بیش از ۸۰۰ اثر در بخش غیر حضوری به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

نخستین جشنواره ملی عکس « بازار تاریخی اراک » دبیر برگزاری جشنواره ملی عکس “بازار تاریخی اراک” گفت: بعد از اتمام مهلت ارسال آثار تا ۲۲ تیرماه تعداد ۸۰۸ اثر از هنرمندان عکاس سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره برای شرکت در بخش غیرحضوری ارسال شده است.

عادل عزیزی با اعلام این خبر افرود: این بخش با استقبال تعداد زیادی از هنرمندان عکاس در نقاط مختلف کشور روبرو شده و به دنبال آن ۹۵ نفر، آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند.

دبیر برگزاری جشنواره تصریح کرد: یکی از نکات قابل توجه در این جشنواره این است که با توجه به خاص بودن سوژه و محدودیت جفرافیایی آثار ارسالی دارای بار محتوایی بالا و مناسبی بوده است.
عزیزی با اشاره به حضور پررنگ عکاسان کشوری در بخش غیرحضوری گفت: این جشنواره که برای نخستین بار در سطح کشور برگزار می شود استقبال تعداد زیادی از عکاسان مطرح کشوری است و این نشان می دهد که می توان ارتباط تعاملی مناسبی را به منظور شناساندن جاذبه های تاریخی استان در تمام نقاط کشور برقرار کرد.
وی افزود: این جشنواره در نظر دارد که در مسیر برگزاری خود و با یاری گرفتن از ابزار هنرمندان درب های لازم به سمت ثبت جهانی شدن بازار را بگشاید و بازار اراک را به یکی از آثار ثبت شده جهانی استان مرکزی تبدیل کند.

دبیر برگزاری جشنواره تصریح کرد: حضور عکاسان برجسته کشوری در بخش حضوری از ۲۸ تا ۳۱ تیرماه در محل بازار و ثبت زوایای مختلف این اثر تاریخی از دریچه دوربین آنان گامی به سوی جهانی شدن بازار تاریخی اراک باشد.
دبیر برگزاری جشنواره با اشاره به آیین اختتامیه گفت: برگزیدگان هر دو بخش حضوری و غیر حضوری در آیینی در محل بازار تاریخی اراک در روز ۳۱ تیرماه معرفی و با اهدای تندیس و جوایز از آنها تقدیر می شود.
وی افزود: این جشنواره از ۲۸ تا ۳۱ تیرماه توسط اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی و با همکاری انجمن عکاسان استان مرکزی در سطح ملی برگزار می شود.

پیشین
عکاسان همسفر با تور چیلیک، میهمان « عشایر شاهسون »
پسین
حق عکاس توسط دبیرخانه « نگاه سرخ » استیفا شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست