1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. آژانس عکس همشهری و عکاسان خبری

آژانس عکس همشهری و عکاسان خبری

عکاسان خبری از جمله گروه های عکاسی در کشوراند که همواره بحث رقابت در کیفیت تولید و زمان ارایه فایل و نحوۀ فعالیت و امنیت شغلی شان در گروه های همکار ، تشکیلاتی و دولتی بر سر زبان ها بوده است.

آژانس عکس همشهری چندی است با راه اندازی و تاسیس این گروه توانسته است تعداد بیش از ۷۰ عکاس را در سراسر کشور جذب کرده و با سرعت و فعالیتی کم سابقه نسبت به تامین بخش مالی گزارش های ارسالی عکاسان اقداماتی را انجام دهد.
اقداماتی که از زمان تاسیس این آژانس عکس تاکنون که بیش از نیم سال گذشته است فرصتی می طلبد برای بحث و بررسی و ارزیابی کمی و کیفی این فعالیت.

آژانس عکس همشهریاگر چه مدیریت آژانس عکس همشهری همچنان در پی عضوگیری و جذب نیروهای خبره و زبده کار خبر در عکاسی است ولی با وجود تعداد عکاسان حاضر توانسته است تاکنون نزدیک به ۳۰۰۰ عنوان گزارش را در این آژانس منتشر کند.
گزارش هایی که طبق اظهار سردبیر عکس و تایید عکاسان عضو این آژانس عکس از رضایت نسبی و بهبود در شیوه و زمان بندی پرداخت های حق التصویری عکاسان نسبت به دیگر آژانس های عکس در کشور حکایت دارد.

این گروه در معرفی خود چنین اظهار می کند: آژانس عکس همشهری با مطالعه و بررسی ضعف های حال حاضر خروجی تصویری خبرگزاری ها پایه گذاری شده است و قوی ترین جستجو عکس را بر اساس موضوع و کلیدواژه دارا می باشد. آژانس عکس همشهری نخستین بانک عکس مطبوعاتی آنلاین ایران خواهد شد و کاربران می توانند به صورت آنلاین بعد از ثبت نام در سامانه عضویت عکس های مورد نظر خود را خریداری نمایند.
این در حالی است که در خبرگزاری ها و سرویس های عکس ، کاربران با مشکل جستجو عکس انتخابی و دریافت عکس با کیفیت بالا مواجه هستند و از این رو آژانس عکس همشهری سعی کرده تا حدودی این خلا را جبران کرده باشد.
نسخه آزمایشی 
آژانس عکس همشهری در روز بیست و دوم بهمن سال نود و سه بر روی خروجی شبکه سراسری اینترنت قرار گرفت و در فروردین ماه سال جاری فاز نخست آن از سوی دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران افتتاح شد.
آژانس دارای بخش‌های عضویت، درباره ما، ارسال عکس، راهنمای خرید، اطلاعات تماس، شهری، سیاسی، فرهنگی و هنری، ورزشی، زیست بوم، مستند، اقتصادی، استان‌ها، بین الملل،۳۶۰، دریافتی، همراه، اخبار عکاسی، ویژه، گزارش‌های برگزیده،عکاس‌های خبری، تک عکس و عکاسان آژانس می‌باشد.
از جمله عکاسان همکار از سایر استان های کشور با این آژانس عکس می توان به: محمدرضا دهداری از شیراز ، امین رحمانی از تاکستان ، کامل روحی از اردبیل ، امیرحسین جامه بزرگ از همدان ، جعفر کبوتری از مشهد ، فاطمه هاشم نژاد از زنجان ، جواد گلزار از تهران ، حامد فرج ا.. از نوشهر ، محمد رفیعی موحد از قم ، مصطفی گرمان از مازندران ، عبدالرضا رحیمی از کرمانشاه ، مهرورز احمدی از تبریز ، فرشته اصلاحی از کرج ، امین ارجمند از سیرجان ، عقیل مهقانی از گلستان ، محمدلطیف حسینی نسب از کردستان ، مازن هواشم از اهواز ، ذکریا جاسمی از هرمزگان ، سیدمهرداد شریفی از اراک اشاره کرد.
سایت آژانس عکس همشهری؛ عکس‌های تولیدی عکاسان موسسه همشهری در تهران و 
شهرستان‌ها را ارائه می‌دهد و عکاسان آزاد می تواند از طریق ارسال گزارش های تصویری از طریق نشانی الکترونیکی (ایمیل) با این آژانس همکاری نمایند.
آژانس عکس همشهری ( www.hamshahriphoto.ir ) متعلق به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی همشهری است و زیر نظر گروه عکس همشهری و با سردبیری ساتیار امامی مدیریت می شود.

پیشین
« دنیای کوچک امید » در فرهنگسرای ملل
پسین
کتاب جشنواره عکس نگاه چاپ نمی شود!

به تازگي منتشر شده

۲ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • اینجا هم مثل همه جای دیگه فقط کار با سفارش و پارتی و آشنا پیش می ره.
    دانشجوی رشته عکاسی هستم و گفتم که شهرستانی ام و تو تهران با این هزینه های سنگین خیلی نیاز به کار تو محیط سالم و مرتبط با رشته دانشگاهیم دارم.
    حتی عکسای من و ندیدن و گفتن فرم و پر کن و مشخصاتت و بنویس و به سلامت. نیرو خواستیم خبر می دیم خدمت تون.
    این جور خبرها هم فقط جنبه تبلیغاتی داره و نه چیز دیگه…متاسفم

    پاسخ
  • سلام وعرض ادب
    الاحق که گروه عکس همشهری باسردبیری آقای امامی واقعا انسان شریفی هستند من با چشم خودم دیدم.
    ما که راضی هستیم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست