1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. “ابدویک روز” فیلم افتتاحیه جشن تصویرسال /سعید روستایی برنده سه دوره جشن

“ابدویک روز” فیلم افتتاحیه جشن تصویرسال /سعید روستایی برنده سه دوره جشن

منبع: خبرگزاری ایلنا –

 

در نشست خبری سیزدهمین جشن تصویر سال مطرح شد؛

سیزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر؛ یکم اسفندماه با نمایش فیلم تقدیر شده “ابدو یک روز” در سی وچهارمین جشنواره فیلم فجر افتتاح می‌شود.

45

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری سیزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۲۸ بهمن) در خانه هنرمندان برگزار شد.

سیف‌الله صمدیان (دبیر جشن تصویر سال) با اشاره به این‌که این جشن در دوبخش نمایشگاهی و جشنواره فیلم تصویر خواهد بود؛ افزود: بخش نمایشگاهی پنج شاخه عکاسی، گرافیک در شاخه پوستر، کاریکاتور چاپی و کارتون‌های نمایشگاهی را شامل می‌شود. در جشنواره فیلم تصویر نیز در کنار نمایش آثار هنروتجربه بخشی را به نام جشنواره جشنواره‌ها طراحی کرده‌ایم که در آن به مدت بیست روز؛ فیلم‌های برنده و برگزیده جشنواره‌های سینماحقیقت، فیلم کوتاه تهران، جشن خانه سینما و بخش هنروتجربه و جشنواره فیلم فجر را نمایش می‌دهیم.

وی درباه فیلم‌های فیلم‌سازان زیر ۵ سال گفت: در یک روز آثار این فیلم‌سازان نمایش داده می‌شود. و این امکان وجود دارد که فیلمسازان درباره ایده‌های خود با داوران به‌طور مستقیم گفت‌وگو کنندو و در بخش فیلم‌سازان آزاد نیز آثار افراد بالای این سن در طول روزهای جشنواره نمایش داده می‌شود.

دبیر سیزدهمین جشن تصویر سال با اشاره به عکس‌های نمایش داده شده در این ایام گفت: عکس‌هایی از جاذبه‌های فرهنگی، هنری، گردشگری را به صورت مالتی مدیا نمایش داده می‌‌شود و یک گالری نیز به عکس‌های موبایلی اختصاص دارد. که گربه‌های ایرانی موضوع بخشی از عکس‌های موبالی هستند و در آینده به‌صورت یک کتاب مستقل چاپ خواهند شد.

صمدی با بیان این مطلب که جشن امسال با فیلم “ابدویک روز” افتتاح خواهد شد گفت:افتتاحیه جشن تصویر سال شنبه یکم اسفندماه با فیلم سعید روستایی خواهد بود که از کشف‌های تصویر سال بوده و در سال های گذشته برای ساخت فیلم‌های “شنبه”، “مراسم” و مستند “مانتوهای رنگ روشن” جایزه سه دوره این جشنواره را از آن خود کرده است.

وی ادامه داد: فیلم در ساعت ۵ بعدظهر نمایش داده می‌شود و پس از ان نشستی با حضور عومل آن که برگزیده نه بخش فیلم فجر بوده‌اند برگزار می‌شود.

صمدی؛ درباره این فیلمساز جوان که در جشنواره فیلم فجر امسال تقدیر شد؛ گفت: روستایی سوار بر لحظات زندگی است و این نگاهش به جامعه‌ای که در ان زندگی می‌کند در فیلم مستندش کاملا مشخص است. و این فیلم‌ساز جوان در کنار رخشان بنی اعتماد و علیرضا زرین دست به عنوان داوران بخش فیلم‌های زیر ۲۵ سال امسال خواهد بود.

وی با اشاره به هیات انتخاب این بخش گفت: مهدی مختاری، پیروز کلانتری و سحر سلحشور نیز اعضای هیات انتخاب این بخش هستند.

صمدی درباره داوران بخش گرافیک و کاریکاتور، گفت: مصطفی اسداللهی، بهرام کلهرنیا و مسعود سپهر داوران بخش گرافیک هستند که از سوی انجمن صنفی این حوزه معرفی شده‌اند. در این بخش ۵۷ اثر روی دیوار قرار خواهد گرفت و ۳۰ نفر مدعو حضور خواهند داشت.همچنین احمد عربانی و بزرگمهر حسین پور از داوران بخش کاریکاتور هستند. که آثار نمایش داده شده این بخش ۶۵ اثر و ۴۰ مدعو است.

دبیر سیزدهمین جشن تصویر سال درباره انتخاب عکس‌های نمایش داده شده از میان ۴۰ هزار فریم عکس ارسالی؛ گفت: من به همراه چند همکار دیگرم که در تصویر سال مشغول هستند ۵۰۰ عکس را برای قرار گرفتن روی دیوار انتخاب کرده‌ایم. همچنین ۳۰۰ عکس موبایلی نیز که ۱۵۰ عدد آن‌ها عکاسی از گربه و ۱۵۰ سایر سوژه‌هاست را نمایش خواهیم داد.

وی درباره سایر بخش‌های این بجشن گفت: ۱۲۰ کارتن منتخب که در طول یک سال در مطبوعات کشور چاپ شده‌اند را به صورت مالی مدیا نمایش خواهیم داد. همچنین از محمود کلاری، رضا عابدینی، فخرالدین فخرالدینی، خلیل مستوفی، محمد هادیان و فریده لاشایی نیز تجلیل خواهد شد.

صمدی ادامه داد: تجلیل از خانواده‌های ۶ عکاس جنگ کاظم اخوان، سعید جان بزرگی، داریو گودرزی‌نیا که از عکاسان حرفه‌ای دوران جنگ بودند به همراه حسین قشقایی، حسین آذرنیا و عبدالمناف معراجی‌نیا از دیگر بخش‌های این جشن خواهد بود.

دبیر سیزدهمین جشن تصویر سال ادامه داد: نمایش عکس‌هایی از مهدی قاسمی، امید وهاب‌زاده و علی محمدی با عنوان ” ۱+ ۵ به روایت عکاسان ایران”، نمایش مجموعه‌ای از اتفاقات ورزش ایران در سال گذشته که توسط احمد معینی جم عکاس ایرنا جمع‌آوری شده است و عکس‌هایی از کویر که نتیجه هشت سال عکاسی حمیرا طیبی‌پور از دیگر بخش‌هایی است که برای این ایام تدارک دیده‌ایم. در کنار بخش‌های هر ساله؛ امسال بخش “ایران ما” را با موسیقی فردین خلعتبری خواهیم داشت.

افتتاحیه این جشنواره که از یکم اسفندماه آغاز می‌شود چهاردهم اسفند خواهد بود اما نمایش فیلم ها در سالن شهناز و ناصری خانه هنرمندان به مدت بیست روز ادامه خواد داشت.

پیشین
بازتاب پایتخت در آب
پسین

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست