1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. «احمد نصیرپور» عکاس مطبوعات درگذشت

«احمد نصیرپور» عکاس مطبوعات درگذشت

« احمد نصیرپور» عکاس بازنشسته روزنامه کیهان و فعال چندین عملیات در سال‌های جنگ عراق و ایران درگذشت.
احمد نصیرپور از عکاسان عرصه مطبوعات صبح روز پنج‌شنبه ۸ آبان ماه جاری به دلیل سکته قلبی درگذشت و پیکر وی روز جمعه ۹ آبان ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به آغوش خاک سپرده شد.

نصیرپور متولد اردی بهشت ماه سال ۱۳۳۸ از شهرستان هشترود از توابع تبریز بود و از سال ۱۳۵۵ به شکل خودآموخته به تجربه عکاسی روی آورد. از سال ۱۳۶۰ با حضور در روزنامه کیهان جذب عکاسی مطبوعات شد و پس از حدود ۲۲ سال به مقام بازنشستگی نائل شد و با راه اندازی غرفه عکس کودک و خانواده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علاقه خود را به عکاسی از دنیای کودکان دنبال کرد. مرحوم نصیرپور سابقه پنج سال تجربه دبیری سرویس عکس روزنامه کیهان را نیز در طی سالها تلاش عکاسانه به نام خود ثبت کرد.
طریق القدس، خیبر، والفجر مقدماتی، والفجر سه و پنج، کربلای چهار، آزادسازی خرمشهر و گیلان غرب از جمله موقعیت هایی بود که مرحوم نصیرپور در مناطق عملیاتی جبهه جنگ میان عراق و ایران حضور داشت و عکس هایی را به ثبت رساند.

رتبه نخست مسابقه عکس ورود آزادگان به میهن، رتبه برتر مسابقه عکس فقر و فقرزدایی و مقام برگزیده دوسالانه عکس موزه هنرهای معاصر از جمله موفقیت‌های مرحوم  احمد نصیرپور در عرصه عکاسی در مطبوعات و رسانه‌ها بوده است.
مدیریت رسانه پایگاه عکس چیلیک ضمن عرض تسلیت به محضر خانواده و همکاران این عکاس فقید عرصه مطبوعات و رسانه، همچنین فعالان حوزه رسانه و خبرگزاری‌های کشور، به نمایندگی از سوی عکاسان و مخاطبین این رسانه، آرامشی در خور برای روح این عکاس هنرمند و صبری شایسته برای خانواده و سایر بازماندگان ایشان آرزومند است.

عکس نخست از: مهدی سروری
عکس دوم از:  احمد نصیرپور

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
در چنین روزی «تِد وِست» عکس «بیلتز در کاخ باکینگهام» را ثبت کرد
پسین
در چنین روزی «جیمز نچ‌‌وی» عکس مادر حامل پیکر فرزندش را ثبت کرد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست