1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. اختتامیه جشنواره سراسری عکس سال ارسباران

اختتامیه جشنواره سراسری عکس سال ارسباران

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران همزمان با افتتاح نمایشگاه عکس های راه یافته برگزار می شود.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، به نقل از محمدرضا بهمرام دبیر اجرائی نخستین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران ، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران با حضور مسئولین و هنرمندان و سایر علاقمندان عصر روز شنبه ۲۴ تیرماه جاری در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر برگزار خواهد شد.
نخستین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران به همت انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، معاونت فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، فرمانداری شهرستان اهر، شرکت صنایع معدنی و تولیدی مهر اصل و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر برگزار و با برپایی این مراسم عکس های راه یافته به نمایشگاه نیز معرفی خواهند شد.
فراخوان این جشنواره در سه بخش: مستند اجتماعی، طبیعت و معماری و بخش ویژه شیرینی اهری در مهر ماه سال ۱۳۹۵ منتشر و پس از دریافت ۲۱۸۷ قطعه فایل عکس از ۱۹۱ شرکت کننده ۱۷ دی ماه سال ۹۵ توسط: میرعباس آل یاسین، کریم متقی و جلال شمس آذران مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت و در نهایت تعداد ۶۸ عکس از ۴۳ عکاس از ۲۰ استان کشور به عنوان آثار راه یافته به مرحله نهائی مشخص و اسامی عکاسان منتخب اعلام شد.
از اهداف مهم این جشنواره می توان به ثبت زیبائی های منطقه ارسباران در زمینه های آثار و ابنیه تاریخی و باستانی ،طبیعت بکر و زندگی روستائی و عشایری و …؛ توجه به نقش تولید و اقتصاد مقاومتی در مشاغل سنتی که اکثر روستائیان و عشایر ارسباران به آنها مشغولند؛ توجه به گسترش گردشگری و شناساندن منطقه در جذب گردشگر؛ توجه به محیط زیست و حفاظت از جنگل های زیبا و بکر ارسباران و تشریح و تبیین فرهنگ و سنن و آداب و رسوم اهالی ساکن در منطقه اشاره کرد.
از شرایط مهم این جشنواره پذیرش عکس هایی بود که فقط در منطقه جغرافیائی ارسباران ثبت شده است و این محدوده در آذربایجان شرقی شهرستانهای اهر، هریس، ورزقان، کلیبر، هوراند و خداآفرین را شامل می شود.
همزمان با مراسم اختتامیه که در آن از نفرات برگزیده تجلیل و جوایزشان اهدا خواهد شد نمایشگاه عکس های راه یافته و برگزیده نیز در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح و به مدت ۱۰ روز در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.
بنابر اعلام دبیرخانه، مقدمات چاپ کتاب آثار راه یافته به مرحله نمایشگاهی نیز فراهم شده و انشالله بزودی شاهد انتشار کتاب عکس نخستین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران خواهیم بود.
خبر: پرویز گلی زاده

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس «عصر آهن» در نگارخانه الوند
پسین
نمایشگاه عکاسان خبری مشهد در نگارخانه رضوان

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست