1. خانه
  2. اخبار
  3. اختتامیه دومین جشنواره عکس گرانتر از طلا در اراک برگزار شد

اختتامیه دومین جشنواره عکس گرانتر از طلا در اراک برگزار شد

مراسم اختتامیه دومین جشنواره سراسری عکس گرانتر از طلا، شب گذشته در محل فرهنگسرای آیینه اراک با حضور عکاسان و هنرمندان، میری شهردار اراک و معاونین ایشان، دکتر فراهانی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مسئولین کارخانجات آلومینیم، هپکو و پتروشیمی اراک، در محل فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد.
در این مراسم حمیدرضا مجیدی دبیر دومین جشنواره عکس گرانتر از طلا به بیان گزارش از روند برگزاری این جشنواره پرداخت و اعلام کرد: هیات داوران این جشنواره متشکل از آقایان حسن غفاری، مجید ناگهی و حمیدرضا مجیدی از مجموع ۳۱۱۱ اثر رسیده به دبیر خانه جشنواره شامل ۲۴۸۵ تک عکس و ۱۲۸ مجموعه از ۳۳۳ عکاس، طی داوری آثار در روز شنبه مورخ اول آبان ماه ۱۳۸۹ تعداد ۶۰ قطعه تک عکس و دو مجموعه عکس، جهت ارائه در نمایشگاه و چاپ در کتاب جشنواره انتخاب شد.
هنرمندان در طول برگزاری جشنواره از فضاهای شهری، صنعتی و میراث فرهنگی استان مرکزی عکاسی نمودند که این آثار نیز پس از ارزیابی توسط محسن راستانی و حمیدرضا مجیدی به هدایایی هم دست پیدا کردند.

در این مراسم اختتامیه به پنج عکاس برتر در بخشهای عکاسی شهری، فضای فرهنگی استان و صنعت و معدن توسط شهرداری اراک، میراث فرهنگی، کارخانه آلومینیم و هپکو جوایزی اهدا شد.

عکاسان تقدیر شده توسط بخش آلومینیم: محمدامین علم صاحب پور از تهران، آزیتا بیات از کرج، قاسم شیشه گری از تهران، محمد رضایی از ساری و سولماز قدیملوی دریانی از تهران.
عکاسان تقدیر شده توسط شرکت هپکو: منصوره معتمدی از تهران، سولماز قدیملوی دریانی از تهران، بهزاد نعمتی از دیواندره و مازیار اسدی از تهران.
عکاسان تقدیر شده توسط سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی: سیدمحمد فاطمی از بندر بوشهر، قاسم شیشه گری از تهران، محمد رضایی از ساری، سولماز قدیملوی دریانی از تهران و وحید قاسمی زرنوشه از قم، و هنرمندان جمشید فرجوند فردا از بیجار، جواد عسگر اوغلی از ارومیه، مازیار اسدی از تهران، نوید ریحانی از اهواز و رضا فلاحی از تبریز.

قابل ذکر است که سینا دلشادی، ریاست حوزه هنری استان مرکزی در ایفای سخنرانی خود از وسیع تر شده حضور عکاسان در سومین دوره برگزاری این جشنواره خبر داد و با اعلام این نکته وعده کرد که قصد دارد سومین دوره جشنواره عکس گرانتر از طلا را در سطح بین المللی برگزار نماید.

محسن راستانی نیز در بخش دیگری از این مراسم اراک را مستعد پایتخت عکاسی کشور دانست و گفت: میتوان این امید را داشت که در آینده نزدیک اراک به عنوان پایتخت عکاسی ایران معرفی گردد.
محسن راستانی در ادامه افزود: آثار بسیار زیبایی در این شهر و استان وجود دارد که نشانگر هویت فرهنگی این استان است و بسیار سوژه های مناسبی برای هنر عکاسی میتواند باشد، جشنواره گرانتر از طلا فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر با این شهر و استان گردید. انشاالله در سال آینده با برگزاری سومین جشنواره عکس گرانتر از طلا با موضوع زمان بتوان این شهر را به عنوان پایتخت عکاسی ایران قلمداد نمود.

دومین جشنواره عکس گرانتر از طلا با بدرقه عکاسان صاحب اثر در نمایشگاه، شب گذشته پس از برگزاری این مراسم به کار خود پایان داد.

لازم به یادآوری است که در حال حاضر نگارخانه چیلیک میزبان عکس های راه یافته به دومین دوره جشنواره عکس گرانتر از طلا است.
جهت مشاهده عکس های راه یافته می توانید " اینجا " کلیک کنید.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست