1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. اختتامیه مسابقه عکس «خوبی را معروف کنیم» برگزار شد

اختتامیه مسابقه عکس «خوبی را معروف کنیم» برگزار شد

آیین اختتامیه مسابقه عکس «خوبی را معروف کنیم» با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عصر چهارشنبه ۱۳ تیرماه جاری در پردیس سینمایی رازی برگزار شد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک آیین اختتامیه مسابقه عکس «خوبی را معروف کنیم» که با آغاز بهار سال ۹۷ در دو بخش مسابقه عکس و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با محوریت خانواده آغاز شده بود، عصر چهارشنبه ۱۳ تیر با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری، محمد دکامئی مدیر هنرهای تجسمی و موزه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدجعفر گرامی معاون آفرینش و اجرای منطقه ۱۱ و فرهنگسرای رازی و جمعی از خانواده‌های شرکت کننده در این مسابقه و مربیان (تسهیلگران) در پردیس سینمایی رازی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ و رییس فرهنگ‌سرای رازی با خیرمقدم به مهمانان توضیح کوتاهی درباره برگزاری این مسابقه ارائه کرد و اظهار داشت: در شهر و خانواده اتفاقاتی می‌بینیم که نگران کننده است و فکر می‌کنیم که چرا مهربانی‌های گذشته وجود ندارد. ما وظیفه داریم فضایل اخلاقی را چه در جامعه و چه در خانواده به تصویر بکشیم. در همین راستا طرحی را برنامه ریزی کردیم که در فصل بهار با عنوان «خوبی را معروف کنیم» آغاز شد که در این طرح ما می‌توانیم مصادیق کوچک و بزرگ مهربانی و خوبی را که در جامعه است بزرگ کنیم و از طریق فیلم و عکس تصویر سازی کنیم.

وی در ادامه پیرامون بخش های این مسابقه افزود: در دو بخش این مسابقه را شروع کردیم که ۲۷۰ عکاس حرفه‌ای از سراسر ایران شرکت کردند و ۱۲۰ خانواده در مناطق پروژه فرهنگی اجتماعی با موضوع مهربانی برگزار کردند که ۱۰نفر از مربیان و تسهیلگران این خانواده‌ها را همراهی کردند و امروز از برخی از این پروژه‌ها تقدیر می‌شود.
فعالیت دبیرخانه این مسابقه در حالی پایان یافت که سرانجام ۱۴۰۰ قطعه فایل عکس از سوی ۱۲۰ خانواده و ۲۷۰ شرکت کننده دریافت شد و که تمامی عکس ها با حضور اعضای کمیته داوری؛ مسعود زنده روح، محمد نوروزی و مهدی سروری با حضور احسان رافتی دبیر اجرایی این مسابقه به نتیجه ابتدایی دست یافت.
بختیاری در پایان با تشکر از همه شرکت کنندگان گفت: امیدوارم با شروع این اتفاق مهربانی در جامعه ترویج پیدا کند.

در ادامه مراسم سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن خیرمقدم گفت: امروز توفیق بسیار بزرگی نصیب فرهنگ‌سرای رازی و منطقه ۱۱ شد. اگر فلسفه عالم خلقت برای انسان را کمال و رسیدن به قله کمال ببینیم، بستر رسیدن به کمال، اخلاق است. چیزی که امروز در جامعه ما به عنوان گمشده اصلی است.
وی افزود: پیامبر گرامی اسلام گاهی اوقات با آن سختی‌هایی که در زمان جاهلیت عرب متحمل می‌شد، تکیه می‌دادند به دیوار کعبه و اشک از چشمان پیامبر سرازیر می‌شد. عزارئیل به پیامبرگفت: مگر تو صبر نداری؟ خسته شدی؟ پیامبر می‌گوید: دلم گرفته است که چرا امت من نمی‌خواهند در مسیر خوبی‌ها قرار گیرند. داستان آن یهودی که هر روز بر سر پیامبر اسلام خاکستر می‌ریخت را همه شنیده‌ایم. آیا ما امروز در جامعه اینگونه هستیم؟ چقدر از اخلاق پیامبر را داریم؟ مگر امیرالمونین نفرموده است که اگر کسی خلق خوب و مهربانی که شما امروز برای آن دور هم جمع شده اید، نداشت برکت از زندگی‌اش می‌رود؟ اگر در جامعه‌ای خوبی و اخلاق وجود نداشت، شکی نکنید که برکت از آن جامعه خواهد رفت.
سعید اوحدی در پایان اشاره کرد: امیدواریم با این کار خوبی که آقای بختیاری و شما خوبان کردید، ما هم یاد بگیریم و از اسارت نفسانی آزاد شویم. دعا کنیم شاهد سربلندی و عزت انسان‌ها در همه جوامع به خصوص در جوامع مسلمان باشیم به شرط معروف کردن خوبی‌ها.

اجرای این برنامه برعهده سیّداقبال واحدی بود و گروه کر سالمندان از فرهنگ‌سرای امید و سپس امیر تاجیک از خوانندگان نامی عرصه پاپ قطعه ای را برای حاضرین اجرا کردند.
در پایان این مراسم در سه بخش مستقل: مربیان، خانواده‌ها و عکاسان حرفه‌ای مورد تقدیر قرار گرفتند.
در بخش مربیان از: اکرم نظری، کبری فلاح، شهلا شاه ماری، الهه عریف، صدیقه محمدی، سکینه رسول دخت، فاطمه بازیار، کبری طاهری، زهرا بهزادی، عادله صبحانی به عنوان تسهیلگرانی که خانواده‌ها را در انجام پروژه خوبی را معروف کنیم همراهی کردند، تقدیر شدند.
در بخش خانواده‌ها از خانواده: امیرعلی زاغری، طاها وثوقی‌نیا، ترانه خلیل پور، آیدین جوان، سامیه سالاروند، ابوالفضل چان، آیدا حبیبی، طاها موجودی تقدیر شد.

همچنین در بخش عکاسان حرفه‌ای نگاه سعید قاسمی و بابک مهر افشان با عنوان شایسته تقدیر شناخته شد و به هر یک از عکاسان معادل پنج میلیون ریال به همراه لوح تقدیر اهدا شد. در ادامه با معرفی شهاب ناصری در رتبه سوم جایزه ده میلیون ریالی، روح‌الله دهقانی در رتبه دوم جایزه بیست میلیون ریالی و سهیلا صنم نو در رتبه نخست این مسابقه عکس با هدای جایزه سی میلیون ریالی تقدیر به عمل آمد که عکاسان جوایز خود را با حضور در جایگاه دریافت کردند.
این مراسم در حالی پایان یافت که عکاس برگزیده و برتر این مسابقه عکس «سهیلا صنم نو» طی صحبت های خود اظهار داشت: « به صرف اینکه یک جشنواره‌ای برگزار شده باشد و نفرات برگزیده جایزه گرفته باشند کفایت نمی‌کند. باید این عکس‌ها در سطح وسیع ارائه شود و در دید مردم عادی قرار گیرد تا تاثیرگذار باشد.»
لازم به یادآوری است در نمایشگاه عکس این مسابقه بنابر رای و نظر داوران تعداد ۳۹ عکاس با ۵۰ قطعه عکس به موضوع «خوبی را معروف کنیم» به این شرح صاحب اثر می باشند: ابراهیم علی پور، احسان جزینی، احمد تاجی، امیر عنایتی، امیر یوسفیان اهری، امیر مهدی نجفلو، امین رحمانی، ایوب فتاحی، پویا رمضانی، جاوید تفضلی، جلال الدین تیموری، جمشید فرجوند فردا، جواد گلمکانی، حامد صادقی، حمزه محمدحسینی، روح الله دهقانی، سعید قاسمی، سمانه شیرازی، سهیلا صنم نو، شهاب ناصری، صادق نیک گستر، عباس عاشوری، علی ابک، علی رحیمی، علی سوته، علی عوض پور، غلامرضا احمدی، کیانوش سعادت، مجید حجتی، محمد مهیمنی، محمدرضا رجایی، محمدرضا صالحی، مریم خداوردی، مسعود علوی میلانی، مهدی پارساییان، بابک مهرافشار، سحر حسن زاده، سروش جوادیان، محمدمهدی ورال.
لازم به تاکید است که به هر یک از عکس های راه یافته به این نمایشگاه حق التالیف یکصدهزار تومانی اختصاص یافته است.
پایان بخش این اختتامیه ثبت عکس گروهی عکاسان و عوامل اجرایی مراسم بود که با مدیریت فرهنگسرای رازی به ثبت رسید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
فراخوان جشنواره عکس گردشگری قزوین
پسین
دوره آموزش عکاسی کودکان و نوجوانان در «چیلیک» برگزار می شود

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • اعظم حشمتی
    ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ۲۲:۵۱

    جشنواره اى با این موضوع و با این اهداف داورى شد آثار برگزیده انتخاب و از آنها تقدیر شد و نمایش آثار در نازلترین شکل ممکن در اندازه هاى کوچک روى بنر چاپ شده بود.
    و ماجرا با هر هدفى به همین جا ختم شد، و رسالت #رسانه_عکس , یک جشنواره عکس را با عدم نمایش آثار در نمایشگاهى یا چاپ آثار یا هر استفاده هنرى یا رسانه اى که مى توانست حسن ختام شایسته ترى باشد ، ناکام گذاشتند. امیدوارم برگزار کنندگان خوبی را معروف کنند تا همه شاهد آت باشیم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست