1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. اختتامیه مسابقه عکس خانه روستایی برگزار شد

اختتامیه مسابقه عکس خانه روستایی برگزار شد

با معرفی عکاسان برگزیده در بخش های مختلف مسابقه، اختتامیه مسابقه عکس خانه روستایی برگزار و منتخبین جوایز خود را دریافت کردند.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک به نقل از روابط عمومی مسابقه عکس خانه روستایی در آیین افتتاحیه و اهدای جوایز این مسابقه به ۱۹ نفر از برگزیدگان با حضور اساتید و هنرمندان در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) انجام شد.
در این مراسم که با حضور عزیزاله مهدیان معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جمعی از مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و هنرمندان برگزار شد، پس از تلاوت قرآن و سرود جمهوری اسلامی، کلیپ دوره اول مسابقه پخش شد.
در ادامه برنامه مهناز شفیعی دبیر مسابقه، گزارشی از روند برگزاری مسابقه ارایه دادند و در بخشی از سخنان خود اشاره کرد که در این دوره از مسابقه با حضور ۱۳۱۲ نفر و ۵۲۷۸ اثر به مرحله داوری رسید که از این تعداد ۱۲۲ اثر در محورهای ذکر شده به نمایشگاه راه یافت.
اختتامیه مسابقه عکس خانه روستایی
همچنین تفاوت این دوره از مسابقه را با دوره قبلی آن در تغییر روش ثبت نام از روش دستی به ثبت نام الکترونیکی دانستند. وی ذکر کرد که تمام تلاش در بخش سایت بر این بود که در ثبت نام مسابقه اجحافی بر عکاسان نشود و شرایط سهل تری برای شرکت در مسابقه ایجاد کنیم. در پایان مطالب وی نتایج این مسابقه را مطلوب دیده و برای بهبود کیفیت آثار دریافتی، پیشنهاد دادند در دوره های آتی، این مسابقه به صورت دوره های منظم تداوم داشته باشد و همچنین برنامه ریزی و پیش بینی برگزاری کارگاه های آموزشی مختلف به منظور آشنایی عکاسان، موجب غنی تر شدن محتوای مسابقه خواهد شد.

پس از صحبت های دبیر مسابقه کلیپ دومین دوره از مسابقه پخش شد و بعد از آن معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام این‌که ۳.۴ میلیون واحد مسکن روستایی کشور غیرمقاوم است، گفت: بر اساس برنامه تا سال ۱۴۰۵ باید ۳.۴ میلیون مسکن روستایی ساخته شود تا علاوه بر مقام کردن واحدهای غیرمقاوم، کمبود مسکن نیز برطرف شود.
عزیزالله مهدیان در دومین مسابقه عکس خانه روستایی با اشاره به جدیدترین آمار نوسازی و بازسازی مسکن روستایی در کشور اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۵ میلیون و۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور داریم که حدود ۳ میلیون و۴۰۰ واحد آن غیرمقاوم است. وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۵ باید ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکن روستایی بسازیم تا از یک سو واحدهای غیرمقاوم،‌ مقاوم شده و از سوی دیگر کمبود مسکن نیز برطرف شود.

وی از کاهش خانوارهای روستایی در مقایسه با خانوارهای شهری خبر داد و گفت: سال ۷۵ در کشور حدود ۳.۷ میلیون واحد مسکن روستایی داشتیم که این رقم امروز به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد افزایش یافته است. مهدیان با بیان این‌که تعدادی از روستاهای کشور به دلیل خشکسالی خالی از سکنه شده‌اند، ‌اظهار کرد: آب مورد نیاز خیلی از روستاهای ما در استان‌هایی مانند سیستان و هرمزگان با تانکر تامین می‌شود.

اختتامیه مسابقه عکس خانه روستایی
مدیرکل دفتر مطالعات و تحقیقات مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، امیرحسین گرکانی، نیز در این آیین اظهارداشت: این مسابقه دومین دوره است که توسط بنیاد مسکن برگزار می شود. وی افزود: این مسابقه با هدف مستندسازی معماری روستایی ایران و شناخت تاثیر عوامل اقلیمی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سوانح طبیعی در بافت مسکن روستایی برگزار شد.

در بخشی از این برنامه کتاب “خانه های روستایی ایران” که شامل مجموعه آثار برگزیده در مسابقه عکس” خانه روستایی”است رونمایی شد و پس از آن بیانیه هیات داوران توسط جاسم غضبانپور یکی از داوران این دوره مسابقه قرائت شد و در پایان از برندگان بخش های مختلف تقدیر شد.

اسامی برندگان در بخش بافت کالبدی سازگار با محیط نفر اول محمد قدمعلی نفر دوم داود ایزدپناه و نفر سوم  مهدی ناصرالملکی جایزه دریافت کردند.
در محور رابطه فرهنگ و معماری روستا نفر اول: سیدمهرداد شریفی نفر دوم عادل عزیزی و نفر سوم سعید قاسمی در محور زندگی قدیم کالبد جدید – زندگی جدید کالبد قدیم نفر اول محمد حیدریان نفر دوم امین مرادی و نفر سوم  منصوره رستمی، در محور مسکن معیشت محور نفر اول امیر حسین رضایی چراتی نفر دوم سامان خدایاری نفر سوم میلاد نعلبندیان و در محور معماری مسکن روستایی نفر اول مجید خالقی مقدم نفر دوم حجت الله عطایی و نفر سوم فریدون امیدوار در بخش مسکن روستایی و سوانح طبیعی نفر اول مصطفی غلام نژاد نفر دوم مجید فرهمندی و نفر سوم طاها اصغرخانی جوایز خود را دریافت کردند در بخش عکس های مقایسه ای برنده ای اعلام نشد و محمدرضا بهمرام شایسته تقدیر و مبلغ ۲ میلیون تومان به ایشان اهدا شد.

برنامه با پخش سرود ” ای ایران ” و عکس یادگاری برندگان مسابقه با عوامل اجرایی پایان یافت.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
تسلیت به عکاس هنرمند شهرام جعفری
پسین
تسلیت به مدرس عکاسی « مهدی رودباری »

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • با سلام و تشکر از خبررسانی سامانه پایگاه اطلاع عکس چیلیک، موضوع مهم مشاهده عکس ها یرنده بود که متاسفانه دیده نمی شود. لطفاً در این خصوص با احساس مسئولیت بیشتری اقدام نمایید و یا حداقل لینکی برای مشاهده عکس ها در انتهای خبر مرقوم بفرمایید تا خبر ناقص به اطلاع علاقه مندان نرسد.
    متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست