1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. اختتامیه نمایشگاه «در همین حوالی» برگزار شد

اختتامیه نمایشگاه «در همین حوالی» برگزار شد

در آیین اختتام نمایشگاه عکس “در همین حوالی” عنوان شد:
به زودی جشنواره ملی عکس بازار در اراک برگزار می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری در مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نمایشگاه عکس درهمین حوالی گفت: باحضور هنرمندان خوب شهرمان و کشور جشنواره ملی عکس بازارهای تاریخی ایران با تکیه بر معرفی جاذبه های تاریخی استان و بازار اراک را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش ” پایگاه عکس چیلیک ” به نقل از دبیرخانه نمایشگاه “در همین حوالی”، سیدمحمد حسینی اعلام کرد: نخستین جشنواره ملی عکس بازار اراک را با هدف فرهنگ سازی ،حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی، جهت ایجاد فضایی برای همگرایی در مشارکت و حفظ بازار اراک به عنوان یکی از شاخصه‌های میراث فرهنگی و بافت تاریخی استان مرکزی برگزار می گردد.
وی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این نمایشگاه افزود: آثار هنری ارائه شده در این نمایشگاه نشان از خلاقیت بالای خالقان این آثار جذاب است که نیاز به حمایت مسئولین دارد و ما از اینگونه افراد که دارای ذوق والایی در خلق عکس های هنری دارند حمایت می کنیم و در توان خود و در راستای اهداف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شرایط حمایت از آنان را فراهم خواهیم کرد.

اختتامیه نمایشگاه «در همین حوالی» برگزار شد

وی با اشاره به اینکه حمایت از هنرمندان و هنر ارزشمند آنها می تواند در بروز استعدادها و رونق هنر ایرانی تاثیرگذار باشد، گفت : هنر عکاسی تنها هنری است که با بهره گیری از پتانسل ها و قدرت رسانه ای آن می توان به دست آورد های بزرگی در زمینه توسعه گردشگری و حفظ و احیای میراث فرهنگی و صنایع دستی بهره برد و امکان معرفی استعداد های بزرگ تاریخی ایران را فراهم کرد.
حسینی تصریح کرد: استان مرکزی عکاسان هنرمند و بسیار بزرگی را در خود جای داده است و ایجاد زمینه ارتباط بیشتر آنان با مخاطبان و مردم با ارائه آثارشان در بالا بردن سطح سواد بصری و فرهنگ سازی در موضوعات مختلف بسیار موثر و تاثیر گذار است.
دبیر فراخوان و گردآورنده آثار ارائه شده در این نمایشگاه نیز با بیان اینکه فراخوان نمایشگاه ۲۰ بهمن ماه سال جاری توسط انجمن عکاسان استان مرکزی اعلام شد و شرکت کنندگان تا ۲۶ بهمن ماه فرصت ارسال اثر داشتند افزود: در مدت ۶ روز فرصت ارسال آثار، ۵۷۰ اثر از شهرهای استان مرکزی، تهران، مشهد، خراسان شمالی، مازندران، شیراز، فارس، کرج و … به دبیرخانه رسید که با حضور حمیدرضا مجیدی، محسن غلامی و امیر قادری در روز ۲۷ بهمن ماه داوری شدند و تعداد ۴۳ اثر از ۳۱ هنرمند به نمایشگاه راه یافت.

اختتامیه نمایشگاه «در همین حوالی» برگزار شد

عادل عزیزی عضو هیئت مؤسس انجمن عکاسان استان مرکزی با بیان اینکه این نمایشگاه با هدف گردآوری و نمایش آثار ارزشمند هنر عکاسی برای ارتقای سواد بصری و پویایی جریان عکاسی برگزار شده است، گفت: انجمن عکاسان استان مرکزی به دنبال ایجاد زمینه ای برای ارائه آثار عکاسان جوان در کنار پیشکسوتان هنر عکاسی و همگرایی عکاسان استان و ایجاد تحرک در هنر عکاسی استان است چرا که انجام چنین برنامه هایی می تواند نتایج مطلوبی برای هنرمندان و علاقمندان این حوزه به همراه داشته و قدمی در راستای کیفیت بخشی به حوزه عکس و عکاسی باشد.

عزیزی با اشاره به اعطای گواهی شرکت در نمایشگاه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی به تمامی هنرمندان صاحب اثر افزود: عکاسان راه یافته به نمایشگاه عبارتند از: عباس رستگار(دو اثر)،مجتبی محسنی ( دو اثر)، سهراب نیازی (پنج اثر)، جعفر مجیدی (دو اثر)، جواد آب افکن (سه اثر)، امید آقایی (سه اثر)، محمد چاهکی ( دو اثر)، محمد امین فنایی ( دو اثر) و مجید نوری، انوشیروان زنگنه، محمد نادری، محد نیک عهد، احمد نیک آذر، عرفان اویسی، مجید سامانیان، نگار تکبیری، عارفه عرب امیری، میثاق برایتی، عرفان تهرانی، محمد محرابی، مهرداد فخر پور، مهری کارخانه، امیر محمد یسایی، زینب مهدوی، سحر اسکندری، سارا خاکزاد، نگین صورتی، میثم حیدری، امید جعفر نژاد، امیر جلال، امیرحسین مالکشی هر کدام یک اثر.
این نمایشگاه که با حضور مسعود زنده روح کرمانی رئیس انجمن عکاسان ایران، نمایشگاه گروهی عکس “در همین حوالی” در فرهنگسرای آیینه اراک گشایش یافته بود عصر دی روز – دوشنبه ۴ اسفندماه جاری – به کار خود پایان داد.

اختتامیه نمایشگاه «در همین حوالی» برگزار شد

در مراسم اختتامیه این نمایشگاه از سوی مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با لوح تقدیر و هدایای نفیس از دست اندرکاران و عکاسان راه یافته تجلیل شد.
گفتنی است در این نمایشگاه که به فاصله دو روز از داوری افتتاح شد مسئولیت دبیرخانه را علی کریمی و مسئولیت اجرایی را محمد اسدی به عهده داشتند و مدیر هنری و طراح گرافیک نمایشگاه حمید نجاتی و مهشید سخنگو بودند.
عکس ها : مجید نوری و امیر محمد یسایی

پیشین
فراخوان مسابقه عکاسی « سرزمین من »
پسین
برگزاری دو کارگاه نظری عکاسی در نیشابور

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست