1. خانه
  2. اخبار
  3. اطلاعیه انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی و تبریک به رسانه‌ها

اطلاعیه انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی و تبریک به رسانه‌ها

انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ایران در اطلاعیه‌ای فرا رسیدن دوم جولای، روز جهانی ورزشی نویسان، را به رسانه‌های ورزشی کشور تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، متن کامل این اطلاعیه به این شرح است:" دوم جولای برابر دوازدهم تیرماه و هشتاد و چهارمین سال تاسیس اتحادیه جهانی روزنامه‌نگاری ورزشی (AIPS)، روز جهانی ورزشی نویسان نام گذاری شده است. اتحادیه‌ای که با بیش از ۱۵۵ کشور عضو از پنج قاره جهان خانواده بزرگ ورزشی‌نویسان و اعضای فعال در رسانه‌های نوشتاری، ‌الکترونیک، ‌دیداری و شنیداری در سراسر جهان را تحت پوشش خود قرار داده و فعالیت آن نیز مورد تایید و حمایت همه‌ی فدراسیون‌ها و سازمان‌های بین‌المللی ورزشی است.

دفاع از حقوق روزنامه‌نگاران ورزشی در شرایط مختلف کاری و ایجاد شرایط کاری و حرفه‌ای مناسب برای آنان از وظایف اصلی ایپز به شمار می‌رود و انتظار انجمن ورزشی نویسان از مدیران و مقامات فدراسیون‌ها و سازمان‌های بین‌المللی ورزشی آن است که همواره نگرش مثبت و واقع بینانه‌ای نسبت به رسانه‌ها داشته باشند واز اعمال هرگونه محدودیت در مسیر کار روزنامه‌نگاران با هدف دست‌کاری یا کنترل اخبار و اطلاعات، خودداری کنند.

ایپز، معتقد است که حضور رسانه‌ها و خبرنگاران ورزشی در صحنه‌ها و رویدادهای ورزشی باعث اطمینان بیش‌تر و کامل‌تر از صحت و درستی اخبار و اطلاعات است. براین اساس وظیفه خود می‌داند که با هر گونه محدودیت غیر منطقی و ناعادلانه که در انجام وظیفه حرفه‌یی رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران ورزشی اعمال شود، برخورد نماید.

انجمن ورزشی نویسان ایران به عنوان یکی از اعضای فعال اتحادیه جهانی ورزشی نویسان و با پشتوانه‌های ارزشمندی چون برخورداری از اعضایی توانمند، فعال و سخت‌کوش در رسانه‌های ورزشی، حضور یک مجموعه توانمند رسانه‌یی در عرصه ورزش، وحمایت مسئولان و مدیران ورزشی کشور و رسانه‌یی کشور امروز جایگاهی بسیار شایسته در سطح آسیا و جهان برای خود ایجاد کرده است.

انجمن نویسندگان، خبرنگاران وعکاسان با تبریک فرارسیدن روز جهانی ورزشی نویسان به همه همکاران سخت کوش و پرتلاش در رسانه‌های ورزشی ایران، امیدوار است که با همدلی و تعامل سازنده با بخش‌های مختلف رسانه‌ای و مدیریتی و ایجاد نگرش مثبت و واقع بینانه نسبت به فعالیت گسترده رسانه‌ای در ایران، بتواند بیش از گذشته راه را برای انجام وظایف حرفه‌ای رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران ورزشی هموار کرده و در جهت ارتقاء تحصیلی و رفاهی همکاران گام‌های موثری بردارد".

پیشین
گزارشی از مناظره بیل گیتس و استیو جابز در یک برنامه تلویزیونی
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست