1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. اطلاعیه دوم دبیرخانه عکسواره حسینی «جان من است او»

اطلاعیه دوم دبیرخانه عکسواره حسینی «جان من است او»

دبیرخانه نخستین عکسواره حسینی «جان من است او» با بررسی فایل عکس و آثار رسیده از مشارکت بیش از پانصد شرکت‌کننده در این عکسواره خبر داد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک به عنوان حامی رسانه ای این عکسواره حسینی، دبیرخانه این رویداد فرهنگی_هنری، با اعلام مجموع آمار رسمی ۵۱۵ شرکت‌کننده داخلی از سراسر کشور، دریافت ۲۹۹۴ قطعه فایل اثر ارسالی از سوی شرکت‌کنندگان را تایید کرد.

این آمار صرفا به شرکت کنندگان داخلی معطوف بوده و شامل معدود آثار دریافتی از شرکت کنندگان خارج از مرزهای جغرافیایی کشور نمی باشد.
همچنین بر طبق مختصات دریافتی از دبیرخانه عکسواره حسینی «جان من است او» به ترتیب استان های: تهران، اصفهان، آذربایجان شرقى از بالاترین سطح مشارکت و ارسال اثر برخوردار بوده و در ادامه استان‌های: گیلان، خوزستان، مازندران، خراسان رضوی، فارس، زنجان و کردستان در رتبه های بعدی مشارکت قرار گرفته اند.
مهدی سروری دبیر این عکسواره حسینی با وجود فرصتی ۵۰ روزه برای عکاسان و علاقمندان و صدور اطلاعیه عدم امکان تمدید مهلت پذیرش اثر از سوی دبیرخانه، از نظم قالب بر آمار عکاسان و مخاطبین شرکت کننده تقدیر کرد و این فرایند را حاکی از انضباط در سطح اطلاع رسانی برشمرد.
سروری با تاکید بر لزوم توجه به تنوع نگاه‌ها و سلایق اندیشه‌ها و با استناد بر آمار فایل‌های دریافتی، استقبال عکاسان را قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: نام عکاسان صاحب نگاه و اندیشه‌ای که خلاقانه در رویدادهای رقابتی حسینی-عاشورایی حضور دارند در فهرست شرکت کنندگان دیده می شود که این خود حاکی از اعتماد به جامعه عکاسان و اطلاع رسانی مناسب و جذب و پذیرش عکاسان فعال در این حوزه موضوعی است.
همچنین درصد پایینی از فایل عکس های دریافتی در مرحله کدگذاری، متاسفانه! از ورود به مرحله ارزیابی جاماندند که از عمده دلایل آن می توان به: بی‌دقتی نسبت به محتوای فراخوان همچون: عدم تکمیل فرم اطلاعات شرکت کننده، ارسال در خارج از زمان معهود، عدم نامگذاری صحیح فایل‌ها، رعایت نکردن اندازه و حجم های اعلامی فراخوان و مواردی از این دست اشاره کرد.

بخش‌های: عکس مستند، تصویر سازی عکس محور، پروژه عکاسی(پروژه‌های نیمه تمام نیازمند حمایت) و بخش نظری (مقاله عکاسی)، از سرفصل های درج شده در فراخوان این عکسواره حسینی است.
همچنین نزدیک به ۵۰ عکاس و هنرمند، تعریف و دیدگاه خود را به شکل «کوته نوشته‌» پیرامون ویژگی‌ها و شرایط رسیدن به عکس موفق در موضوع و عنوان و نگاه و مناسبتی چون «عاشورای حسینی» با دبیرخانه درمیان گذاشتند که نظرات ایشان در صفحه اینستاگرام دبیرخانه عکسواره حسینی «جان من است او» منتشر شده و برای عموم به علاقمندان به مضامین اعتقادی و عکاسی آئینی قابل مشاهده است.

نخستین عکسواره حسینی جان من است او از سوی معاونت فرهنگی شهرداری تهران، با همراهی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران و با همکاری دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک با سعی در لحاظ اصول مورد توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا در حال برگزاری است و محسن فتاحی مدیریت این فراخوان و مهدی سروری به عنوان دبیر این فراخوان عکاسی عهده دار مسئولیت اند.

دبیرخانه عکسواره با وجود تعدد بخش های فراخوان و حجم آثار دریافتی از سوی شرکت کنندگان، در شرایط حساس کنونی، ناگزیر از بکارگیری برخی تمهیدها شده، تا _ان‌شاءالله_ در بالاترین ضریب اطمینان ممکن، ضمن حفظ سلامت گروه اجرایی و پشتیبانی، و درک شرایط خطیر موجود، به زودی پس از انتشار اسامی شرکت کنندگان، شاهد انتشار سایر اخبار از روند پیشبرد کار از طریق «پایگاه عکس چیلیک» به عنوان حامی رسانه ای این عکسواره حسینی و صفحه‌های مرتبط شبکه اجتماعی باشیم.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
« مهدی رودباری » عکاس و استاد دانشگاه درگذشت
پسین
در چنین روزی عکس «سقوط دیوار برلین» توسط عکاس لایف به ثبت رسید

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست