1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. اعتراض عکاسان به نوع خبر رسانی نمایشگاه در مترو

اعتراض عکاسان به نوع خبر رسانی نمایشگاه در مترو

عکاسان به نحوۀ خبر رسانی نمایشگاه ” تنوع زیستی، شریان زندگی ” در مترو اعتراض کردند.
نام عکاسان در فضاهای عمومی نادیده گرفته می شود مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، از نمایشگاه گروهی عکس ” تنوع زیستی، شریان زندگی “ خبری منتشر کرده تا فعالیت خود را در راستای حمایت از محیط زیست نشان دهد، اما همین خبر باعث شده تا فراموش کند بانیان اصلی خبر چه کسانی هستند و خواسته یا ناخواسته حمایت خود را از هنر و هنرمندان دریغ کرده است.
این خطا و قصور هم در اشاره نکردن به عنوان نمایشگاه و نام عکاسان مشهود است.(+) و (اینجا را بخوانید)

اعتراض عکاسان به نوع خبر رسانی نمایشگاه در مترو

در دنیای امروزی هر رویداد هنری را با شناسنامه اش معرفی می کنند و این را اهالی نشر و رسانه در حوزه فرهنگ و هنر به سادگی درک می کنند؛ مدیریتی که مسئولیت خبررسانی جامع صحیح و روشن داردافتتاح نمایشگاه گروهی عکاسان فعال در حوزه محیط زیست را بی هیچ اشاره ای به نام نمایشگاه – تنوع زیستی، شریان زندگی – و مشخصات آن و حتی نامی از عکاسان صاحب اثر به مردم اطلاع رسانی کرده است.
با توجه به اینکه این عمل از سوی اداره ای بی ربط به هنر و نهادی ناآشنا به رسالت رسانه انجام نگرفته است، انتظار تصحیح چنین خطایی بی جا نیست. برای از بین بردن منابع نشر قدرناشناسی و بی اخلاقی در جامعه بایستی از تصحیح نهادهای مرتبط آغاز کرد که مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با توجه به رسالت و مسئولیتی که عهده دار است، جزو اصلی ترین آنها است.

اعتراض عکاسان به نوع خبر رسانی نمایشگاه در مترو

این نخستین جفا در حق عکاسان و هنرمندان نیست که بدون نام شان و حتی عنوان نمایشگاه برای مدیران و مردم گزارش تهیه می شود، اما مشکل کار کجا است که از بیان محور اصلی حضور ، دیدار، افتتاح، بهانه تجمع، گفت وگو و فرهنگ سازی که همانا از آثار هنرمندان است سرباز می زنیم و اهالی هنر چه کاری دیگر جز تذکرهایی اینچنینی ی توانند انجام دهند؟

در خبری که از سوی صاحبان نمایشگاه در ” پایگاه عکس چیلیک ” منتشر شده، آمده است:
” در هفته جهانی محیط زیست نمایشگاهی را با برنامه ریزی رسانه پایگاه عکس چیلیک و همت عکاسان و پشتیبانی سازمان حفاظت محیط زیست و حمایت اداره کل محیط زیست شهرستان تهران و همکاری شرکت بهره برداری مترو تهران در محل زیرگذر ایستگاه متروی ولیعصر برگزار کردند… ” اگر هر نامی در این حلقه از قلم بیافتد البته که آسمان بجای خود محفوظ است ولی جفایی رخ داده است.
اگر عکاسان همدل و همراه در این مسیر نبودند، عناوین حضور، گفت وگو، فرهنگ سازی، حمایت از محیط زیست، گزارش کار و … هیچ معنایی پیدا نمی کرد.

اعتراض اینجا است که چرا در حوزه کاری ” مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ” و در مسیر ثبت و نشر گزارش هیچ نگاه صاحب دقتی نبوده است تا مانع از بروز این خطا و جفا در حق عکاسان شود؟

مدیریت محترم ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه به جای توصیه های نوشتاری و گفتاری به مسافران مترو، ثابت کنیم که ” به عمل کار برآید…”.
احترام بگذاریم به آنانی که در عرصه تحریم های همه جانبه دل به محیط زیستی خوش داشته اند که از آن همه و از آن جمله شما و خانواده همکاران و شهروندان شما است و با نمایش عکس هایی بدیع و زیبا از طبیعت کشورمان، اسباب آرامش روحی همشهریان و همکاران شما را رقم زده اند.
قدرشناسی از ایشان به قدر درج عنوان نمایشگاه و نام بردن از نام و نام خانوادگی شان در عین به حق بودن و اصولی دانستن این حق، خواسته سنگینی نیست و البته رضایت بخش و لبخند آفرین است.
این کم را دریغ نکنید تا شاهد شهری زیباتر از آنچه هست باشیم
که شهروندان ما شایسته این جنس لبخندها هستند و بس.
اگر این نقیصۀ رسانه ای جبران شد حکایت از درک شهروندی و تقوای مسئولیت پذیری شما دارد و در خور پاسخی شایسته است و صمیمانه اعلام می کنیم حاضریم تا در گام های بعدی باز هم با نگاه و اندوخته های تصویری مان در محیط راهروهای مترو یاریگرتان باشیم.

عکاسان نمایشگاه گروهی ” تنوع زیستی، شریان زندگی ”
———————————————————————————————————————————————-
رونوشت به: دفتر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه
مشاور ریاست سازمان حفاظت محیط زیست
مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست
روابط عمومی اداره کل سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان تهران
و انجمن های تخصصی و سایتهای مرتبط با عکس و عکاسی در کشور

پیشین
گزارش تصویری: داوری نخستین دوره جشنواره ادواری عکس تعاون
پسین
عکاسان نخستین دور جشنواره ادواری تعاون معرفی شدند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست