1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. انتقاد از انتخاب کمیته داوران بخش عکاسی ورزشی انجمن صنفی عکاسی مطبوعاتی ایران

انتقاد از انتخاب کمیته داوران بخش عکاسی ورزشی انجمن صنفی عکاسی مطبوعاتی ایران

منبع: خبرگزاری فارس –

دبیر کمیته عکاسان انجمن نویسندگان ورزشی در گفت‌‌وگو با فارس مطرح کرد

انتقاد از انتخاب کمیته داوران بخش عکاسی ورزشی انجمن صنفی عکاسی مطبوعاتی ایران

دبیر کمیته عکاسان انجمن نویسندگان ورزشی از انتخاب کمیته داوران بخش عکاسی ورزشی انجمن صنفی عکاسی مطبوعاتی ایران انتقاد کرد.

جاوید نیک پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، درباره انتخاب روز گذشته بخش عکاسان ورزشی در انتخاب یک پیشکسوت به عنوان عکاس برتر سال گذشته در نخستین دوره اهدای نشان عکاس سال مطبوعاتی ایران گفت: به شخصه از برگزاری مراسم روز گذشته تقدیر می‌کنم، چرا که خود من هم عضو این انجمن هستم؛‌ البته مراسم روز گذشته نشان داد روح تازه‌ای در جریان عکاسی ایران با برگزاری نخستین دوره اهدای نشان عکاس سال مطبوعاتی ایران جاری شده است.

دبیر کمیته عکاسان انجمن نویسندگان ورزشی، خاطرنشان‌ کرد: اکثر کشورهای مطرح عکاسی دنیا مانند آمریکا، چین و اکثر کشورهای اروپایی هر ساله از عکاس‌های سال خود تجلیل و تقدیر می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه در بخش انتخاب عکاس ورزشی کاستی جبران‌ناپذیری در روز گذشته رخ داده است چرا که در این بخش به آقای «یونس علی شیری» به عنوان عکاس پیشکسوت جایزه دادند.

نیک پور خاطرنشان کرد: بر هیچ کس از عکاسان ورزشی ایران خدمات و بزرگی آقای علی شیری پوشیده نیست؛ چرا که وی عمری را در راه عکاسی ورزشی ایران گذاشته اما این ابهام و سوال باقی است که چرا نام وی به عنوان چهره برتر عکاسان ورزشی توسط کمیته داوران انتخاب شده است؟

وی با بیان اینکه انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران می‌توانست در بخش عکاسان ورزشی فرد دیگری را انتخاب کند و از خدمات آقای علی شیری به عنوان پیشکسوت عکاسی به مانند تقدیری که از ۶ پیشکسوت در مراسم دیروز صورت گرفت تجلیل می‌کرد، افزود: هیات داوران بخش عکاسان ورزشی با انتخاب روز گذشته خود، زحمات قشر زحمت‌کش عکاسان ورزشی را نادیده گرفته است.

نیک پور در توضیح بیشتر این موضوع تصریح کرد: عکاسان ورزشی در سال گذشته سرماها و گرماهای زیادی را در ورزشگاه‌های مختلف تحمل کردند اما هیات داوران بخش عکاسان ورزشی با انتخاب خود ظاهرا فعالان این عرصه را ندیده است.

دبیر کمیته عکاسان انجمن نویسندگان ورزشی افزود: انتخاب آقای علی شیری توسط کمیته ۷ نفره صورت گرفته و با اینکه اعتراض‌های شفاهی زیادی در این خصوص صورت گرفته اما متاسفانه انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران به این عملکرد و انتخاب ورود نکرده است.

وی در پایان گفت: چرا انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران به انتخاب‌های داوران ورود نکرده و اشتباه آنها را تصحیح نکرده است؛ در حالی که به نظر می‌رسد انتخاب و خروجی کمیته داوران بخش عکاسان ورزشی منطقی نیست چرا که این پیشکسوت انتخاب شده هیچ عکس ورزشی در در سال گذشته نگرفته است.

انتهای پیام/

پیشین
عکاسی زیر آتش/ عکاسانی که تاریخ را ثبت و ماندگار می‌کنند
پسین
یادداشت: هر چه فریاد دارید بر سرعکاسان خبری بکشید!

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست