1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. انتهای زمین با حضور رؤسای انجمن های عکاسی گشایش یافت

انتهای زمین با حضور رؤسای انجمن های عکاسی گشایش یافت

در آستانه روز جهانی عکاسی(۲۸مردادماه برابر با ۱۹ آگوست) با حضور رؤسای انجمن های عکاسی کشور و عکاسان پیشکسوت، نمایشگاه گروهی عکس “انتهای زمین” گشایش یافت.
پنجمین نمایشگاه گروهی عکاسان رسانه ” پایگاه عکس چیلیک “(Chiilick.com) با حضور رؤسای انجمن های عکاسی کشور، اعضای هیات مدیره انجمن ها، عکاسان حرفه ای و مدیران فرهنگی، هنری در خانه ی هنرمندان ایران گشایش یافت.
در آیین گشایش این نمایشگاه مسعود زنده روح کرمانی ریاست انجمن عکاسان ایران، کاوس صادقلو ریاست انجمن عکاسان مطبوعاتی ایران، نامور عباسیان نائب رئیس انجمن عکاسان دوستدار میراث فرهنگی، امیرعلی جوادیان ریاست انجمن عکاسان بحران و جاسم غضبانپور از اعضای انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس و همچنین اسماعیل عباسی و افشین بختیار حضور یافتند.

گشایش نمایشگاه عکس « انتهای زمین »

در این آیین “مهدی سروری” دبیر این نمایشگاه ضمن خوش آمد به عکاسان و حاضرین و تشکر از خبرنگاران رسانه ها به جهت پوشش مناسب خبر این رویداد فرهنگی هنری، پس از ارایه توضیحاتی پیرامون نحوه گردآوری عکس ها همکاران را به دیدار از نمایشگاه و تامل در برابر هر عکس دعوت کرد و در ادامه با توجه به انبوه علاقه مندان و صاحبان آثار، محیط نگارخانه در اختیار دیدار و گفت و گوها درباره عکس های ارایه شده قرار گرفت.
در بخشی از مجموعه ۷۴ قطعه عکس ارایه شده از ۶۸ عکاس این نمایشگاه، مجموع نظرات صریح و نقد پنج تن از عکاسانی چون: محمدمهدی رحیمیان، سعید دستوری، مسعود زنده روح، افشین شاهرودی و کورش ادیم پیرامون مجموعه آثار نمایشگاه “انتهای زمین” نیز در معرض دید دیدارکنندگان قرار گرفت.
از جمله عکاسان حاضر در آیین گشایش نخستین روز نمایشگاه می توان به: مریم کاظم زاده، سعید دستوری، افشین بختیار، جاسم غضبانپور، ضیاالدین خطیر، کورش ادیم، کاوه فرزانه، اسماعیل عباسی، رضی میری، مجید شادمان نژاد، حبیب ا.. تاجیک، صادق میری، محمدمهدی تدین، حمید محمدنظر، محمدرضا بهشتی منفرد، محمدگل جامجو، عبدالرضا محسنی، رامین کاکاوند، منصور محمدی، وحید فرجی، احسان رافتی و آرش حمیدی و … اشاره کرد.
از حاشیه های جالب توجه در نخستین زمان گشایش این نمایشگاه حضور مجید بهرامی بازیگر عرصه تئاتر و تلویزیون به عنوان صاحب نمایشگاه عکس “طناب ها و امیدها ” بود و دیدارکنندگانی با ملیتی غیر ایرانی که زیبایی های عکس های کویر چنان به وجدشان آورده بود که از ایران به عنوان بهترین سرزمین رنگ ها برای گردشگری یاد کردند.

گشایش نمایشگاه عکس « انتهای زمین »

همچنین می توان از جمله آنانی که به نگاه پویا و تلاش عکاسان این نمایشگاه قدر نهادند و حضور یافتند به: دکتر سعید پورعلی مدیریت خبرگزاری عکس دانشجویان(ایسنا)، محمدرضا بهشتی منفرد مدیر دفتر استان تهران انجمن سینمای جوانان ایران، حمید افشار دبیر جشنواره عکس ایران شناسی، نیره سادات موسویان مدیریت دفتر امور ایثارگران شهرداری منطقه هفت تهران، مجید فدایی مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، مهندس بابک ارسیا ریاست مرکز گردشگری جهاد دانشگاهی، امیر منطقی ریاست سمعی بصری و محبوبه صدر ریاست ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت ملی نفت، محمدمهدی تدین مدیریت مجتمع فرهنگی آموزشی دارالفنون و… اشاره کرد.

متن بیانیه ” ابتدای یک سلام “ نیز با وجود بحران خشکسالی در کشور و ضرورت بهره برداری و مدیریت صحیح این موهبت و اعتماد به هنر عکاسی و تکیه بر برگزاری جشنواره های تخصصی و آموزش شهروندی نیز خطاب به مدیران و مسئولین محیط زیست توسط عکاسان و میهمانان این نمایشگاه با درج نام و واژه “سلام” به امضا رسید.

جلسه نقد و بررسی نمایشگاه گروهی عکس ” انتهای زمین ” همزمان با آخرین روز نمایشگاه عصر روز پنجشنبه ۳۰ مردادماه جاری در محل دفتر رسانه ” پایگاه عکس چیلیک ” برگزار خواهد شد.
مجموعه عکس های نمایشگاه ” انتهای زمین “ تا پایان روز سی ام مرداد ماه در محل خانه هنرمندان ایران مهیای حضور و دیدار علاقه مندان می باشد.
این نمایشگاه پس از خانه ی هنرمندان ایران، در نگارخانه کوثر سازمان صدا و سیما برگزار شده و پس از آن به شهرهای تاکستان، کاشان، ساری و تبریز منتقل خواهد شد.

پیشین
گزارش تصویری: گشایش نمایشگاه انتهای زمین
پسین
معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره عکس صحنه

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست