1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر گشایش یافت

انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر گشایش یافت

آیین افتتاح انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر به همراه نمایشگاه عکس زیبایی های ارسباران برگزار شد.

انجمن عکاسان اهر به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، آیین افتتاح انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی عصر روز چهارشنبه ۱۴ بهمن ماه جاری در سالن اجتماعات میرزا جعفر قراجه داغی مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان اهر با حضور هنرمندان و مسئولان برگزارشد .
در این مراسم رئیس هیئت‌ مدیره انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر ضمن خیرمقدم به مسئولین و میهمانان استانی و شهرستانی اظهار داشت: انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر حاصل تلاش عکاسان و هنرمندان این منطقه است که خوشبختانه در روزهای مبارکی مثل ایام‌الله دهه فجر شاهد افتتاح آن هستیم.

وی به افتتاح نمایشگاه عکس « زیبایی‌های ارسباران » اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در رابطه با گوشه‌ای از زیبایی‌های ارسباران طراحی‌شده و توسط اعضای انجمن که اخیراً ثبت‌ شده است دایر شده که امیدواریم آغازی خوب برای داشتن یک مجموعه قوی و منسجم باشد.

محمدرضا بهمرام از عضویت نزدیک به ۷۰ نفر از عکاسان شهرستان اهر در انجمن هنر عکاسی این شهرستان خبر داد.

در ادامه این مراسم مدیر انجمن عکاسی سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برنامه و مسئولان حاضر اظهار داشت: روز ۱۴ بهمن‌ ماه ۹۴ به دلیل افتتاح انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر، برگ زرینی در تاریخ فرهنگ و هنر شهرستان اهر و منطقه ارسباران خواهد بود.

هادی فائزی ضمن تشکر از مسئولان شهرستان اهر به‌ویژه مسئولان فرهنگی به دلیل ایجاد تدابیر لازم برای این انجمن گفت: سال‌هاست که غرب و شرق براثر مکتب هنری اختلاف دارند غرب برای هنر مکتب « هنر برای هنر » و شرق مکتب « هنر برای حقیقت » را انتخاب کرده‌اند ولی استفاده از هنر در اسلام و انقلاب اسلامی فراتر از این‌ها بوده و برای ماندگار کردن ارزش‌های اسلامی و انقلابی استفاده می‌شود که به‌ غیر از استفاده از هنر ارزش‌ها ماندگاری کمتری خواهند داشت.

انجمن عکاسان اهروی ضمن ابراز خرسندی از افتتاح انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر گفت: فضای جامعه عکاسی استان امروز از آغاز به کار انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر بسیار خوشحال بوده و جای افتخار است بنده به نمایندگی از تشکل‌های فرهنگی هنری عکاسی استان ضمن مشارکت و حمایت از این انجمن، از عقبه‌های انسانی و زیرساختی آن در خروجی این آثار نیز کمک و یاری‌خواهیم رساند.

فائزی با بیان اینکه مهره‌های انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر از هنرمندان نامی کشور هستند ابراز داشت: انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر در روزهای اولیه خود قرار دارد و حمایت از آن‌ها توسط مسئولین عزیز لازم و ضروری به نظر می‌رسد تا آن‌ها نیز بتوانند در راستای اهداف عالیه نظام و انقلاب قدم‌های مؤثرتری بردارند.

 در ادامه میر عباس آل یاسین ازپیشکسوتان عکاسی استان هم با حضور در جایگاه و بیان توضیحاتی ، اشاره کردند : برای من امروز یک افتخار بزرگی است که در کنار هنرمندان سرزمین زادگاهیم شاهد به بار نشستن زحمات و تلاش دوستانمان در مراسم افتتاح این تشکل مهم هنری هستم.

این استاد هنر عکاسی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان و هنرمندانی که با همدلی و همکاری باعث راه اندازی انجمن هنر عکاسی شده اند افزود؛ تکلیف و ماموریت هنرمندان و مسئولان فرهنگی این شهرستان از امروز بسی سنگین تر شده چرا که الزاما باید در جهت معرفی پتانسیل منطقه ارسباران از طریق این انجمن اهتمام خوبی لحاظ شده و همواره در معرفی و تجلیل از نخبگان هنری اقدامات لازم انجام شود.
هیات مدیره انجمن عکاسی شهرستان اهر را محمدرضا بهمرام با سمت ریاست هیات مدیره، پرویز گلی زاده با سمت مدیر عامل و معصومه فریبرزی، مهدی دایلاری اصل و علیرضا رادمان عهده دار هستند.

در پایان این مراسم نمایشگاه گروهی از آثار عکاسان، با حضور مدیران، مسئولین و عکاسان صاحب کسوت و جوان، مورد گشایش و دیدار عموم قرار گرفت.

جهت مشاهده گزارش تصویری مراسم افتتاحیه انجمن هنر عکاسی اهر « ایـنجـا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
همسفران تور عکاسی چیلیک به « ورزنه » می روند
پسین
مهگان فرهنگ و بررسی ساختار اجتماعی عکس

به تازگي منتشر شده

۲ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • ش.مولاوردی
    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ۲۲:۵۹

    سلام
    برای سایت چیلیک تاسف می خورم چجوری به خودش اجازه داده خبری که در اون از نمایشگاهی بدون نام عکاسان یاد شده، درج بشه؟!!!
    خجالت آوره.
    سالی که نکوست از بهارش پیداست.

    پاسخ
  • سعید رستمی
    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ۲۳:۰۶

    اینکه خبر افتتاح یک نمایشگاه با گشایش یک نمایشگاه همراه شده مبارک است ولی این نمایشگاه چرا اسم عکاس ندارد؟
    این یعنی چقدر عکاسان ابزارهای خوبی برای انجمن های عکاسی اند!
    این یعنی چقدر کاسبان فرهنگی ما درست بر جایی که باید تکیه زده اند!
    این یعنی چقدر سوارکاری را خوب بلدند که بر گرده ی نادانی عکاسان بنشینند و بتازند!
    حتی اگر نظرم را منتشر نکنید از زشتی این کار کم نمی کند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست