1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. ایده جاسم غضبانپور در خرمشهر عملیاتی شد

ایده جاسم غضبانپور در خرمشهر عملیاتی شد

"جاسم غضبانپور" عکاس دفاع مقدس با ارسال گفت وگویی خبری به دفتر " پایگاه عکس چیلیک " از ایده و طرحی صحبت به میان آورد که بیش از سه سال زمان برد و با حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس توانست  عنوان: "بزرگترین عکس یادگاری دفاع مقدس" را به خود اختصاص دهد.
این عکاس خرمشهری و رزمنده دفاع مقدس در این گفت و گو از ساخت بزرگترین عکس یادگاری رزمندگان دفاع مقدس خرمشهر خبر داده است.
او در مورد این اثر گفت: در موزه دفاع مقدس خرمشهر علاوه بر اینکه عکس‌های دوره جنگ من از خرمشهر به شکل دائمی نگهداری می‌شود، کار جدیدی در حال انجام است که با عنوان "بزرگترین عکس یادگاری دفاع مقدس" شناخته می‌شود.

ایده جاسم غضبانپوردر خرمشهر عملیاتی شد

در این عکس چهره حدود ۷۰۰ نفر از کسانی که از روز اول تا آخر جنگ در سپاه و بسیج مردمی خرمشهر حضور داشتند دیده می‌شود.
او با اشاره به اینکه حدود یک سوم این افراد شهید شده‌اند افزود: این عکس ویژگی‌های خاصی دارد چنانچه می بینیم در وهله اول نمی‌توان تشخیص داد که بین این عکس‌ها فاصله زمانی ۷-۸ ساله وجود دارد. همه چهره‌ها رو به دوربین نشسته‌اند و به آن نگاه می‌کنند. افرادی که در سمت راست، چپ و وسط تصویر قرار گرفتند محمد نام دارند و نفر وسط محمد جهان آرا است که به همراه سایر فرماندهان شهید سپاه و بسیج خرمشهر در مرکز تصویر قرار گرفتند و بقیه نیروها در اطراف آنها هستند.

ایده جاسم غضبانپوردر خرمشهر عملیاتی شد

جاسم غضبانپور در مورد نحوه ساخت این تصویر گفت: حدود ۱۰ هزار عکس یادگاری از رزمندگان و شهدا را جمع‌آوری کردیم در وحله اول همه عکسها کپی ویا اسکن شدند وسپس از میان آنها حدودا چهره ۷۰۰ رزمنده ان زمان شناسایی و کنار هم تشکیل یک عکس را دادند. این عکسها پس از کپی با نرم افزار ویرایشگر فایل تصویر در یک کادر مونتاژ و روی آنها تغییرات لازم ایجاد شد. این بخش از کار که توسط همکاران من انجام شد حدود ۳ سال طول کشید این طرح من با حمایت بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در حال اجرا است.

ایده جاسم غضبانپوردر خرمشهر عملیاتی شد

او در مورد ابعاد این اثر گفت: این کار ۴۰ متر طول دارد و ارتفاع آن به حدود ۴ متر می‌رسد و بر روی دیواری به همین ابعاد در محوطه موزه خرمشهر نصب خواهد شد. تصویر نهایی توسط سرامیک سازان اصفهانی در حال ساخت است و تا چند روز آینده در محل نصب می‌شود. این عکس سیاه و سفید است و اسامی افراد حاضر در عکس بر اساس حروف الفبا در کنار تصویر نوشته شده البته اسامی شهدا به رنگ قرمز می باشند.
غضبانپور با اشاره به اینکه در این عکس تصویر خواهران رزمنده وجود ندارد افزود: در حال حاضر در حال اماده کردن تابلویی دیگر از تصاویر خواهران رزمنده و شهید خرمشهرهستیم تا در کنار این اثر در موزه نصب شود.
عکس ها از: "جاسم غضبانپور"

پیشین
جایزه ویژه فتوژورنالیسم ایتالیا به عکاس ایرانی رسید
پسین
نمایشگاه « عطر باران » در نگارخانه آشتیانی اراک

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست