1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. بازخوانی کهن اسطوره ها در عکس های بهرام گوهری

بازخوانی کهن اسطوره ها در عکس های بهرام گوهری

منبع: خبرگزاری مهر –

نمایشگاه مجموعه عکس های بهرام گوهری جمعه بیست و دوم مرداد در گالری شکوه ‏افتتاح شد.

بهرام گوهری | CHIILICK.com
به گزارش خبرگزاری مهر، تازه ترین عکس های بهرام گوهری رونمایی شد. بهرام گوهری که در این نمایشگاه ۱۰ قطعه عکس رنگی تازه خود را که در ابعاد ۱۵۰×۷۰ و ‏‏۱۸۰×۱۲۰ سانتی متر است به نمایش درآورده، در عکس های خود علاوه بر بازخوانی کهن اسطوره ها و بازشناسایی نشانه ها در ساحت عکس های استیجی، نقبی نیز به فرهنگ کهن این ‏سرزمین و میراث ماندگارش زده است.

گوهری در مدت ۲۰ سالی که به صورت حرفه ای در زمینه عکاسی و فیلمسازی فعالیت می کند، انسان را دستمایه اصلی آثارش قرار داده است و در این نمایشگاه نیز وجوه دیگری از کشف وجودی انسان به نمایش می‌گذارد.

گوهری درباره آثار جدیدش گفت: به طور کلی همواره برای من دغدغه اصلی انسانیت بوده است. هر بار وجوه جدیدی از انسان را در کارهایم نشان می دهم. از ۳۰ سالگی با نگاهی عمیق تر در مسیر عرفان نیز حرکت کرده ام و در این سالها همکاری با دکترهای روانشاس و دادن مشاوره هایی به آنها در زمینه کاری شان مرا وارد چالش های جدیدی کرد و در این میان سوال هایی برای خود من درباره انسان دوباره گشوده شد.

در آثار گوهری پس زمینه ای دیده نمی شود و رنگ سفید در پس زمینه غالب است. سفیدی در کارهای او نوعی مینی مالیست بودن را نشان می دهد.

گوهری درباره بخشی از کارهایش که در آن نمادهایی از میراث فرهنگی مان چون تخت جمشید حضور دارد نیز گفت: من دوست دارم هر جا کارهایم دیده می شود زیبایی های ایران و طبیعت این سرزمین و بخشی از هویت من در آن دیده شود.

در میان نمایشگاه که قدم می زنید زنانی را ایستاده کنار مادیانی می بینید که سیبی در دست دارند تا اشارتی به اسطوره نخستین یعنی «حوا» باشد. هر چند این زنان با آن سیب های در دستانشان کنار اسب، پیچیده در پارچه های رنگی، ایستاده کنار تابلوی راهنمایی و رانندگی و…مخاطب را به لایه های عمیق تری از خوانش محتوای ظاهری هر عکس و بعد زیبایی شناسانه آن می برد.

بهرام گوهری متولد ۱۳۶۲ است. او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۶ آغاز کرده ، وی عکاسی چند فیلم سینمایی چون چند روز بعد ، پاداش سکوت، صدای تهران و … را بر عهده داشته و در سال ۱۳۸۵ کتاب «چهره هنر» را تالیف کرده است. گوهری شرکت در ۱۵ نمایشگاه انفرادی در ‏ایران و کشورهای دیگر را در کارنامه هنری خود دارد‎.

نمایشگاه عکس های بهرام گوهری تا تاریخ دوم شهریورماه ۹۵ در گالری شکوه دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه (به جز پنجشنبه ها) ساعات ۱۷ تا ۲۱ از این آثار در گالری شکوه واقع خیابان فرمانیه، بلواراندرزگو، خیابان امیر نوری، پلاک ۱۹ دیدن کنند.

پیشین
فروش عکس های لانتوری به نفع قربانیان اسیدپاشی
پسین
برترین تصاویر جهان در ۲۵ مرداد ۹۵

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست