1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. با حضور عکاسان و صاحب نظران، نمایشگاه عکس « اهل حرم » گشایش یافت

با حضور عکاسان و صاحب نظران، نمایشگاه عکس « اهل حرم » گشایش یافت

نمایشگاه گروهی عکس و چیدمان «اهل حرم» دستاورد نگاه عکاسان عاشورایی پایگاه عکس چیلیک همزمان با نخستین روز از ماه محرّم در گالری لاله در تهران گشایش یافت.


به گزارش دبیرخانه عکس «اهل حرم» مستقر در دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک ، این نمایشگاه عکس با حضور عکاسان و کارشناسان فرهنگی عصر روز یکشنبه ۱۰ شهریور برابر با نخستین روز از ماه محرّم گشایش یافت.

در این نمایشگاه عکس بیست تن از عکاسان مستعد آموزش دیده در طرح «از عاشورا تا عاشورا» طی هفته های سال با برگزاری نشست های مطالعاتی و گفت وگوهای پژوهشی به دیدن عکس و تصاویر پرداختند و در نهایت با طرح ایده نمایشگاه عکس و اینستالیشن موافقت کردند.

عکاسان این مجموعه با برخورداری از یک گرنت عکاسی تعریف شده توانستند تعداد ۷۲ قطعه اثر را در قالب تک عکس و مجموعه عکس با دخالت تکنیک هایی در حوزه ویرایش برای نمایشگاه آماده کنند.

اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه به این ترتیب معرفی شده اند: اعظم حشمتی، مهری راست قدم، ندا رهگذر، جلال میرزایی، سیدمحمد موسی زاده، زهرا خرازی، ابراهیم باقرلو، سیدمهدی طباطبایی، مرتضی شجاعی، صبرا رئیسی، مریم خداوردی، مهسا صادق، محمدرضا خرازی، طاهره منصوری، امیر شهرابی، مهدی یوسفی، منصوره حجارمنش، محمد منصوری، بهنام عافی و مهدی سروری.

« مهدی سروری » دبیر برگزاری این نمایشگاه هدف از برگزاری این نمایشگاه را پرداختن به زیبایی های ذاتی سوگواران عاشورایی عنوان کرد و تاکید کرد: در انبوه جمعیت عکاسان و فراوانی ثبت هایی که در این ایام انجام می شود، بایستی زیبایی های بطنی نیز درک و ثبت می شدند و این مهم جز با باورمندی و نیاز به درک معرفت عکاس در سایه ابزار و تجهیزات ممکن نیست؛ از این رو هدف تعریف شد و زیر سایه کلام «ما رایت الّا جمیلا» عکاسان عاشورایی این مجموعه سعی و تلاش شان را آغاز کردند و با برگزاری ده مین نمایشگاه از آثار عکاسی شان، زمینه حرکت به طرف تالیف یک کتاب عکس وزین را فراهم کردند.

جاسم غضبانپور، فاطمه سادات نواب صفوی، یدا.. عبدی، علی رضا زندوکیلی، محمد فرنود، مهران عفت رخ، دکتر پژمان دادخواه، محبوبه پلنگی، مظفر طاهری، سیدعلی رضا بهشتی، دکتر مصطفی بادکوبه ای، محسن بیات زنجانی، جمال صالحی، دکتر کنگرلو، رضا رئیسی، احسان رافتی، مهدی خزعلی، سهیل قنبرزاده، رجبعلی قهرمانپور از جمله عکاسان و چهره های حاضر در این نمایشگاه بودند.

این نمایشگاه در سه بخش آثار عکاسان عاشورایی، معرفی حاج اسماعیل شکری خوانساری به عنوان شخصیت عاشورایی و عاشورای حسینی در شبکه اجتماعی طراحی شده و به نمایش درآمده است.

نمایشگاه عکس و چیدمان «اهل حرم» تا پایان روز چهارشنبه ۲۷ شهریور دایر بوده و علاقمندان می توانند از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۸ و پنجشنبه ها از ساعت ۹ تا ۱۳ از مجموعه عکس های به نمایش گذاشته شده دیدن کنند.

نگارخانه در روزهای تعطیل رسمی تقویم نعطیل است.
گالری لاله در تهران، خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
همایش تخصصی عکاسان مازندران در حوزه هنری ساری
پسین
نمایشگاهی گروهی عکس با عنوان: «سفر رنگین کمان» در گالری تم

به تازگي منتشر شده

۲ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • محمدرضا خرازی
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ ۱۰:۴۸

    با صرف ساعت ها وقت و انرژی یکی از متفاوت ترین نمایشگاه های عکس پایگاه عکس چیلیک افتتاح شد، تنوع در نوع ارائه و پرداختن به مفاهیم عمیق عاشورایی به دور از نمایش آیین های خرافی و بی اصالت از ویزگی های بارز این نمایشگاه است.

    پاسخ
  • من خودم یکی از اهالی پیگیر و همراه با #پایگاه_عکس_چیلیک هستم و زمانی که پروژه عاشورا تعریف و پی گیری شد، بنا به دلایل متعددی از شرکت در آن پروژه با همه اعتقاداتی که داشتم سر باز زدم و احساس می کردم کاری تکراری خواهد شد و فقط ناظر نشست ها و بررسی های اعضای گروه عکاسان عاشورایی به سرپرستی آقای سروری بودم .
    روزی که برای افتتاحیه در نمایشگاه عکس و چیدمان #اهل_حرم حضور یافتم الحق که کاری متفاوت دیدم هم از نظر ارائه و هم از نظر محتوا و انجا بود که انگشت حسرت به دندان گزیدم .
    آنجاست که باید گفت دیده را باید شست و جور دیگر باید دید.
    من به همه همسفرانم که قاب های بی بدیل شان در این نمایشگاه عکس به نمایش گذاشته شده بود و همچنین به جناب #مهدی_سروری دبیر نمایشگاه تبریک می گویم که چنین ماهرانه و زیبا واقعه ایی را که می توانست عادی دیده و برگزار شود با این شور بر پا کردند .
    اینجا است که باید گفت: باز این چه شورش است….

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست