1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. با یاد بهمن جلالی « نگارخانه فروهر » کلید خورد

با یاد بهمن جلالی « نگارخانه فروهر » کلید خورد

نمایشگاهی گروهی از آثار عکاسی تنی چند از عکاسان ایرانی با یاد استاد فقید ” بهمن جلالی ” عصر روز جمعه دهم اردی بهشت ماه در نگارخانه فروهر برگزار می شود.
در این نمایشگاه ۵۴ قطعه عکس از آثار ۲۱ هنرمند از جمله همسر استاد و شاگردانی که در طول دوران تدریس استاد جلالی از ایشان آموختند به نمایش درمی آید.

با یاد بهمن جلالی « نگارخانه فروهر » کلید خورد

اسامی عکاسان صاحب اثر در اولین نمایشگاه این نگارخانه به این ترتیب است:

صله ابوطالب، پریسا انواریان، دادبه بصیر، نیوشا توکلیان، بهزاد جایز، رعنا جوادی، جمشید حاتم، آرش حنایی، مسعود زنده روح کرمانی، امید صالحی، گلناز طاهری، مزدک عیاری، صبا علی زاده، عباس کوثری، شادی قدیریان، مهران مهاجر، مهدیه مرادی، مهرداد نجم آبادی، همیلا وکیلی، پیمان هوشمند زاده، محسن یزدی پور.

بر روی کارت دعوت به این نمایشگاه به نقل از بهمن جلالی در گفتگو با مرحوم کاوه گلستان در شهریورماه سال ۱۳۷۳ آمده است:
” ما در سه زمان زندگی می کنیم. گذشته، حال، آینده. ما در این سه زمان می غلطیم. برای من آینده نمی دانم چیست، چه شکلی است، چگونه باید باشد. من نمی شناسمش برای اینکه در جایی زندگی می کنم که در مقابل اتفاقاتی که دارد دور و برم می افتد آینده برایم خیلی روشن نیست. نتیجتا من دو زمان را می شناسم: یکی گذشته، یکی حال “.

شیرین رستمیان مدیریت این نگارخانه، که خود از شاگردان استاد بهمن جلالی بوده است، در گفتگو با ” پایگاه عکس چیلیک ” از جمله اهداف تاسیس و راه اندازی نگارخانه فروهر را دغدغه رشد و اعتلای هنر و آثار برجستـۀ ایرانی را در ایران و در سطح بین الملل ذکر کرد و افزود: این نگارخانه سعی در ایجاد همکاری و ارتباط مؤثر با این مراکز و ارزش گزاری هر چه بیشتر به بزرگان هنر ایران را داشته که بر این اساس افتتاحیه نگارخانه با یادبودی از استاد بهمن جلالی راه اندازی شده است و در نظر داریم با توجه بیشتر به هنرهای عکاسی و مجسمه سازی امکان معارفه و بهره وری بیشتری را به این دو مقوله اختصاص داده و با ارادت و علاقه ای که به مرحوم بهمن جلالی داشته و داریم، نمایشگاه های خبری نیز خواهیم داشت. او معتقد است اثر و حضور استاد در بین جامعه عکاسی و شاگردانشان نسل به نسل ادامه خواهد یافت و پدران آینده عکاسی را پدید خواهد آورد.
بانو رستمیان از جمله فعالیت های در حال اقدام این نگارخانه را، برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های هدف مند و انتشار نشریات داخلی و برقراری جلسات نقد و بررسی با حضور حمید سوری و اساتید دیگر نام برد که در این نگارخانه به اجرا در خواهند آمد.

علاقمندان می توانند تا سی ام اردی بهشت ماه همه روزه در طول هفته از ساعت ۱۱ تا ۱۹.۳۰ و جمعه ها (۱۷ اردی بهشت ماه تعطیل است) از ساعت ۱۷ تا ۱۹ از این مجموعه دیدن کنند.
نگارخانه فروهر در تهران، خیابان آفریقای شمالی(جردن)، نبش کوچه گلستان، شماره ۲ واقع شده است.

پیشین
عکاسان در یادبود امام، از همسر ایشان تقدیر کردند
پسین
کتاب مسابقه عکس « دوران سربازی » به چاپ رسید

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست