1. خانه
  2. اخبار
  3. برای روز ملی عفاف و حجاب نمایشگاه عکس و طرح «مستوره‌های نور» از فردا در نیاوران برپا می‌شود

برای روز ملی عفاف و حجاب نمایشگاه عکس و طرح «مستوره‌های نور» از فردا در نیاوران برپا می‌شود

نمایشگاه «مستوره‌های نور» فردا ـ ۲۳ تیر ماه ـ در فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، نمایشگاهی از آثار عکس و طرح حمید رضا حسین‌زاده و فاطمه صادقیان با عنوان «مستوره‌های نور» با حضور حمید شاه‌آبادی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساعت ۱۸ درگالری یک فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه که به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب به همت دبیرخانه کار گروه ساماندهی مد و لباس و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌گردد شامل ۶۰ قطعه عکس رنگی با موضوعیت پوشش زن ، عفاف ،چادرها و لباس های اقوام مختلف ایرانی و… می‌باشد.

بنا بر این گزارش،فاطمه صادقیان طرح‌هایی را با توجه به پوشش زنان در دوره‌ها و زمان‌های مختلف ارایه نموده است. این طرح‌ها با فضاسازی و احیای دوباره در فصل‌ها و دوره‌های متفاوت مانند پوشش زنان قاجار و… توسط حمید رضا حسین زاده عکاسی شده‌اند.

این زن و شوهر هنر مند در رشته روانشناسی بالینی تحصیل نموده و کار حر فه‌ای خود را از سال ۱۳۷۰ آغاز نموده‌اند. مستوره‌های نور نخستین نمایشگاه مشترک آنهاست که طرح هایی از صادقیان در کنار عکس‌های رنگی از حسین زاده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

در بخش‌هایی از بروشوری که به همین مناسبت انتشار یافته، آمده است:«در سرزمین ایران خورشید درخشان است، نورها می‌تابد برگلبرگ‌ها و رنگ‌ها را زنده می‌کند. من می پوشانم خود را با برگ عفاف و همرنگ می‌شوم با طبیعت و هم سو می‌مانم با نور و از خاک پرواز می‌کنم بر فراز ابرها و می‌نشینم بر بام دماوند و گم می‌شوم در فیروزه های گنبد آبی تا محو شوم در اسلیمی عشق ، وضو می‌سازم در حوض نقش جهان و به خواب خواهم رفت در بستر زاینده رود چون باد می‌وزم در گیسوان جنگل سبز و موج می شوم در خلیج فارس تا آرام گیرم در ساحل آبی خزر فرود می‌آیم برگنبد طلا تا نماز گزارم در کنار کوی دوست سرزمین طوس.»

گفتنی‌ست: این آثار تا تاریخ ۳۰ تیرماه همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۹ و روزهای تعطیل ۱۴ الی ۱۹ در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست