1. خانه
  2. اخبار
  3. برنامه های ویژه ماه محرم اداره کل ارشاد مرکزی اعلام شد

برنامه های ویژه ماه محرم اداره کل ارشاد مرکزی اعلام شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برنامه های فرهنگی و مذهبی این اداره کل را در ایام ماه محرم تشریح کرد.
 

به گزارش روز شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز" حجت الاسلام و المسلمین علی هاشمی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت سید الشهداء(ع) گفت: به مناسبت تقارن ایام ماه محرم با دهه فجر انقلاب، ستاد" عاشوریان فجرآفرین" با هدف تعمیق و ترویج فرهنگ عاشورا، اصلاح فرهنگ عزادرای و اهداء کمک فرهنگی به مجامع و هیات های مذهبی در این اداره کل تشکیل شده است.
وی افزود: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم همایش " قرآن و امام حسین(ع)" با حضور استاد ابوالفضل بهرام پور، مفسر قرآن کریم، از پنجم دی ماه به مدت دو روز در سینما استقلال اراک برگزار شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برگزاری چهارمین همایش شعر عاشورایی در ساوه، چهارمین همایش خوشنویسی با عنوان " در سایه سار نور" در شهرستان محلات و سوگواره تعزیه استانی در تفرش را از دیگر برنامه های این اداره کل در ایام ماه محرم عنوان کرد.
وی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب" اشک باید راز دار باشد" از فرمایشات مقام معظم رهبری برای عزادران، مداحان و مبلغان در ایام محرم، گفت: برپایی نمایشگاه های هنرهای تجسمی و خوشنویسی با مضامین محرم، عکس عاشور، طراحی و نقاشی، کتاب و محصولات فرهنگی و برگزاری مسابقات فرهنگی از دیگر فعالیت های این اداره کل در ایام ماه محرم است.
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی در ادامه به اجرای نمایش های صحنه ای، تئاتر های مذهبی و برگزاری مجالس تعزیه خوانی اشاره کرد و افزود: همزمان با ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) گردهمایی ها و سوگواری های فرهنگی، مذهبی و ادبی با موضوع عاشورا نیز از سوی این اداره کل برگزار می شود.
وی به تهیه نمایشگاه پوستر با موضوع "قرآن و امام حسین(ع)" و توزیع آن بین کانون های فرهنگی مساجد، چاپ بنر، پلاکارد، پیام های معنوی و سیاه آرایی محیط در این ایام اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری در کانون های فرهنگی و هنری مساجد با حضور سخنرانان برجسته، همایش ویژه بانوان و تکریم از خادمان و پیرغلامان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از دیگر برنامه های مذهبی، فرهنگی این اداره کل است./د/۱۹۰

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست