1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. برپایی نخستین نمایشگاه عکس از اعماق خلیج فارس

برپایی نخستین نمایشگاه عکس از اعماق خلیج فارس

منبع: خبرگزاری فارس –

برپایی نخستین نمایشگاه عکس از اعماق خلیج فارس/بدون کپسول به اعماق دریا می‌رفتم

مسعود یارضوی گفت: برای مجموعه عکسهایم دنبال پرتره‌ از موجودات زیر آب نبودم بلکه می‌خواستم از رویدادهای خاص و ترکیب نور و موجودات عکس بگیرم.

خبرگزاری فارس: برپایی نخستین نمایشگاه عکس از اعماق خلیج فارس/بدون کپسول به اعماق دریا می‌رفتم

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، مجموعه عکس‌های «مسعود یارضوی» از اعماق خلیج فارس و دریای عمان برای نخستین بار در نگارخانه فرهنگسرای اندیشه به نمایش گذاشته می‌شود. این نمایشگاه ساعت ۱۸ شنبه ۲۱ شهریور با نمایش ۳۰ عکس منتخب از این مجموعه گشایش یافته و تا ۲۶ شهریور ادامه دارد.

 

 

مسعود یارضوی درباره این مجموعه اظهار داشت: این عکس‌ها منتخب مجموعه عکس‌هایی است که طی ۵ سال از اعماق ۲ تا ۱۵ متری آب‌های خلیج فارس و دریای عمان گرفته‌ام.

وی درخصوص نحوه عکسبرداری از اعماق آب خلیج فارس، گفت: برای این مجموعه دنبال پرتره‌ از موجودات زیر آب نبودم بلکه می‌خواستم رویدادهای خاص و ترکیبی از ارتباط نور و موجودات را عکس بگیرم. ضمن اینکه با توجه به شرایط جوی باید زمان مناسبی را برای ورود به دریا و عکاسی از آن در نظر می‌گرفتم چراکه عکسبرداری از اعماق دریا بسیار کار خطیری است و باید سنجیده عمل کرد.

 

 

این عکاس جوان که بدون کپسول اکسیژن به اعماق دریا رفته و عکسبرداری می‌کند، یادآور شد: غواصی اسکین (بدون کپسول) سبب می‌شود تا بهتر بتوانیم با موجودات زیر دریا ارتباط برقرار کنیم؛ وقتی که کپسول و جلیقه همراه‌مان است حباب ایجاد شده و همین حبا‌ب‌ها موجب دور شدن موجودات از غواص می‌شود؛ به همین دلیل ترجیح می‌دهم بدون کپسول وارد آب شوم.

 

 

وی بیان داشت: در مسیر تهیه این عکس‌ها خطرات زیادی همراهم بوده، حتی تجهیزات عکاسی بارها آسیب دید اما می‌خواستم افکار عمومی را با زیبایی‌های طبیعت کشورمان آشناتر کنم و نشان دهم که این زیبایی‌ها فقط مختص خارج از ایران نیست، خطرات را به جان خریدم و خوشحالم که توانستم بخش کوچکی از مخلوقات پروردگار را به مردم نشان دهم.

انتهای پیام/ج

 

پیشین
اظهارنظر اورهان پاموک درباره عکس « آیلان »
پسین
جانی پور: دلم می خواهد عکس هایم به خانه مردم برود

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست