1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. برپایی نمایشگاه عکس مقاومت در سوریه و عراق/ حضور عکاسان خبرگزاری فارس در این نمایشگاه

برپایی نمایشگاه عکس مقاومت در سوریه و عراق/ حضور عکاسان خبرگزاری فارس در این نمایشگاه

منبع: خبرگزاری فارس –

به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی عکس‌‌های برگزیده از نبرد نیروهای مقاومت و مقابله با گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، دومین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی با گشایش نمایشگاه عکس «ستاره‌های جاویدان» و با نمایش عکس‌هایی از نبرد نیروهای مقاومت و مقابله با گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه همراه بود.خبرگزاری فارس: برپایی نمایشگاه عکس مقاومت در سوریه و عراق/ حضور عکاسان خبرگزاری فارس در این نمایشگاه

در این نمایشگاه ۵۹ عکس‌ از عکاسانی چون محمدحسین ولایتی و علی خارا از عکاسان خبرگزاری فارس و همچنین عبدالحسین بدرلو، شهاب‌الدین واجدی و محمدرضا جوفار دیده می‌شود که به رویدادهای تلخ و شیرین مقاومت در سوریه و عراق پرداخته‌اند.

 

محمد حسین ولایتی، عکاس خبرگزاری فارس در حال شرح عکس به رئیس حوزه هنری

 

* این عکس‌ها مرا به دوران دفاع مقدس می‌برد

سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی که از عکاسان دفاع مقدس است، در بازدید از این نمایشگاه در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: این عکس‌ها من را یاد دوران جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران می‌اندازد.

وی ادامه داد: در یکی از عکس‌ها دیدم که رزمنده‌ای در سوریه در حال سجده است که یادآوری عکس سجده محمدحسین حیدری در دوران دفاع مقدس بود؛ لذا نشان می‌دهد، تاریخ دوباره تکرار می‌شود؛ زاویه و حتی برخوردها خیلی به آن دوران نزدیک است و این عکس را خیلی دوست دارم.

 

 

این عکاس جنگ بیان داشت: در این عکس‌ها مردم آسیب دیده و کودکانی که در فضای جنگ زندگی می‌کنند، انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ما عین این اتفاقات را در شهرهای دزفول و آبادان و کرمانشاه داشتیم؛ کودکان شاهد حضور نظامی بعثی‌ها در منطقه بودند و موشک‌باران و از دست دادن همکلاسی‌ها. اما در هر صورت زندگی جریان دارد و بچه‌ها در دنیای خودشان شاد هستند و کودکی خودشان را این گونه تجربه می‌کنند.

 

 

وی افزود: کیفیت ارائه آثار خوب بوده و به نظرم باید این عکس‌ها را در فضای مجازی و بیلبوردهای شهری انعکاس دهند تا هزاران مخاطب اینها را ببینند و یک همدلی ایجاد شود.

 

 

* نمایش عکس‌های مقاومت در فضای مجازی

سید احسان باقری مدیر خانه عکاسان ایران درباره این نمایشگاه گفت: عکس‌های نبرد نیروهای مقاومت و مقابله با گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه برای اولین بار به نمایش گذاشته می‌شود.

 

 

وی ادامه داد: این عکسها در سایت خانه عکاسان ایران و صفحه اینستاگرام خانه عکاسان ایران نیز بارگذاری می‌شود.

پیشین
نمایش آثار ۱۰ عکاس در «لحظه‌ها»
پسین
زن و زندگی در قاب عکاسی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست