1. خانه
  2. اخبار
  3. برپایی نمایشگاه عکس یاران حسین (ع) در دیگر کشورهای جهان

برپایی نمایشگاه عکس یاران حسین (ع) در دیگر کشورهای جهان

"جمال شورجه" خواستار شد:
برپایی نمایشگاه عکس یاران حسین (ع) در دیگر کشورهای جهان

 

تهران -حیات

«جمال شورجه» گفت: برگزاری نمایشگاه عکس یاران حسین(ع) را در تهران بلوکه نکنیم و شایسته است آن را در سراسر کشور و در مقیاس فرامرزی و بین‌المللی برگزار نماییم. 
به گزارش حیات به نقل از روابط عمومی یادواره عکس یاران امام حسین(ع)، «جمال شورجه» کارگردان سینما و تلویزیون در آستانه برگزاری اولین دوره این یادواره که از ۱۲ تا ۱۸ خرداد در تهران برپا می شود، با بیان مطلب فوق افزود: اینگونه حرکت‌ها نباید مقطعی و زودگذر باشد، چرا که در پرتو تداوم و استمرار این حرکت‌ها شاهد به بار نشستن آن و شکل‌گیری دستاوردهای ماندگار و تاثیرگذار خواهیم بود.
وی ادامه داد: نباید برگزاری یادواره عکس یاران حسین (ع) و این قبیل برنامه‌ها به یک دوره ختم شود و عقیم بماند.
این هنرمند معتقد است برگزاری هرگونه نمایشگاه،‌ جشنواره و همایش قطعاً می‌توانند در زمینه فرهنگسازی و تحکیم و تقویت بنیان‌های ارزشی و مبانی اعتقادی موثر باشند.
وی اظهار داشت: اینگونه طرح‌ها، برای آشنایی بیشتر نسل جوان با مباحث دینی و ارزشهای فرهنگ حسینی (ع) و مکتب شهادت نقشی به‌سزا دارد و به نظر می‌رسد بعضاً در برگزاری و اجرای اینگونه برنامه‌ها تا حدودی غافل شده‌ایم.
به گفته وی، به دلیل اهمیت این یادواره به حسب موضوع آن و نیازی که جامعه و نسل جوان و نوجوانان کشور به شناخت عمیق‌تر نسبت به این حوزه دارد، شایسته است متولیان و مسئولان برگزاری برنامه‌ریزی کنند تا آثار این یادواره به صورت دوره‌ای در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف در معرض دید عموم قرار گیرد.
شورجه با بیان اینکه نباید صرفاً به برپایی یک نمایشگاه بسنده کرد، تاکید کرد: استمرار لازمه این برنامه‌ها است و جا دارد اینک که این حرکت توسط موسسه ناجی هنر به اجرا درآمد حاصل تلاش ها و آثار گردآوری شده در دسترس تمامی علاقمندان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت قرار داده شود.
به اعتقاد وی، عکس و عکاسی یک وسیله جریان ساز تبلیغی است و می‌توان با بهره‌گیری از امکانات عکس و سایر هنرها در راستای نهادینه‌سازی آموزه‌های حسینی و عاشورایی در میان نسل جوان کشور حرکت های اصولی ایجاد کرد.
اولین یادواره عکس یاران حسین (ع) از ۱۲ تا ۱۸ خرداد ماه به همت موسسه ناجی هنر با همکاری موسسه مالی و اعتباری قوامین در تهران برگزار می‌شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست