1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. برگزاری دوره آموزش « ترکیب بندی در عکاسی »

برگزاری دوره آموزش « ترکیب بندی در عکاسی »

دوره مقدماتی آموزشی « ترکیب بندی در عکاسی » در محل دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک برگزار می شود.
در دوره آموزشی مقدماتی که در طی ۹ جلسه دو ساعته برنامه ریزی شده است هنرجویان با مفاهیمی ابتدایی و آموزش های لازم این دوره آشنا شده و در نهایت آلبوم چاپی از عکس هایی که به صورت تمارین در طی دوره عکاسی کرده اند ارایه خواهند کرد.
سرفصل های دوره آموزشی مقدماتی «ترکیب بندی در عکاسی» پس از تعریف و تفهیم: نقطه و جایگیری های آن، خط و تاثیرات آن، سطح و زوایای آن، حجم و وسعت آن و بافت و انواع آن به اشاره ای از ماهیت و تاثیرگذاری مقوله ای طبیعی چون نور در عکاسی می پردازد و سپس تعادل و توازن در محیط کادر و تاثیر اضلاع و عناصر و ارتباط میان موضوع و زمینه و برخی مفاهیم آن با تصاویر برای هنرجویان آموزش داده می شود.
چرخش نگاه، تمرکز دید، پراکندگی عناصر، هدایت و خوانش، القائات حسی عناصر، تاثیرات بصری ، خطوط قطری و انرژی های جاری در انواع کادر، بخش دیگری از سرفصل های آموزشی در دوره نخست می باشد که به هنرجویان این دوره در قالب بیان، درک، تماشا، تمرین و مرور آموزش داده می شود.

«ترکیب بندی در عکاسی» از جمله دوره های آموزشی است که با وجود مفاهیم تدریس شده در آن می تواند دید عکاسانه شخص را به هر چه مجهز شدن هدایت کند. این آموزش به موازات خود دارای بار تربیتی است که می تواند، ساختار باور، تربیت نگاه، شیوه دیدن از طریق دوربین عکاسی را نیز دوشادوش سیر آموزشی این دوره در نگاه و ذهن و رفتار عکاسان هنرجو ایجاد نماید.
زمانبندی آموزشی این دوره با توجه به سرفصل های داده شده و لزوم انجام تمارین عکاسی به گونه ای طراحی شده است که در طی ماه هنرجو با دو جلسه حضور می تواند از فرصت دریافت نکات آموزشی و دیدار الگوهای آماده شده برخوردار شود و فواصل بین هر جلسه آموزشی فرصت مناسبی را برای انجام تمرین در اختیار هنرجو قرار می دهد.
مسئولیت آموزش دوره مقدماتی «ترکیب بندی در عکاسی» بر عهده مهدی سروری است و این دوره به اَشکال گروهی ۱۲ نفره، خصوصی و نیمه خصوصی تا ۵ نفر برگزار می شود.
علاقمندان جهت طرح هر گونه پرسش و یا انجام هر نوع مشورت آموزشی در خصوص نحوه حضور و سپری کردن این دوره آموزشی می توانند با شماره تماس: ۸۸۳۴۸۸۲۴ و یا ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ در ارتباط باشند.
متقاضیان حضور در این دوره آموزشی نیز در صورت وجود ظرفیت برای حضور در این دوره می توانند «ایـنجـا» کلیک کرده و ثبت نام نمایند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نشست آموزشی «در همسایگی نگاه» در رشت برگزار می شود
پسین
گزارش برگزاری همایش «در همسایگی نگاه» در رشت

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست