1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. برگزیدگان سوگواره « از عاشورا تا اربعین » معرفی شدند

برگزیدگان سوگواره « از عاشورا تا اربعین » معرفی شدند

با برگزاری آیین اختتامیه و گشایش نمایشگاه آثار راه یافته، برگزیدگان سوگواره سراسری « از عاشورا تا اربعین » در شهرستان ابهر معرفی شدند.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، مراسم تقدیر، اهدای جوایز به برگزیدگان و رونمایی از کتاب آثار منتخب دومین سوگواره سراسری عکس  « از عاشورا تا اربعین » شهرستان ابهر  عصر پنج شنبه ۲۳ دی ماه ۹۵، با موضوع: شهر من در دو بخش ابهر و بخش سراسری ، طی مراسمی در سالن اجتماعات فرهنگسرای نور شهرستان ابهر در استان زنجان برگزار شد.
همزمان با این مراسم، نمایشگاه آثار راه یافتگان، به تعداد ۷۲ اثر به نیت ۷۲ تن شهدای کربلا از ۵۵ عکاس در نگارخانه فرهنگسرا گشایش یافت.
از عاشورا تا اربعین - ابهر  از مهمترین هدفها و نیز ملاک های داوری این سوگواره، در یک بخش کندوکاو در آئین ها و مراسم شهرستان ابهر با توجه به مردمی بودن آن و نیز  پتانسیل شهرستان برای عکاسی بوده و در بخش دیگر آیین ها و مراسم تمامی نقاط کشور و نشان دادن جلوه های عاشورایی و سندیت بخشیدن به این مراسم؛ چرا که بررسی عزاداری نقاط مختلف با در نظر داشتن سنت ها و آداب عزاداری، علاوه بر شناخت ارادت مردم آن دیار به سرور و سالار شهیدان، منبع قابل تاملی در مطالعه سنت های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی مناطق به حساب می آید.

از عاشورا تا اربعین - ابهرگروه داوری دومین دوره سوگواره آقایان جلال شمس آذران، سیوا شهباز، نوید عزیزی و فردین نظری با توجه به موضوعات مشخص شده و یادآوری این نکته که ماهیت این سوگواره با گرایش مستند اجتماعی، آیینی و با نگاه و رویکرد خلاقانه ی هنری می باشد، عکس‌های رسیده به دبیرخانه سوگواره را با دقت فراوان، در دو مرحله ی داوری مورد بررسی قرار داده و ضمن سپاس از تمامی هنرمندان شرکت کننده، از میان  ۱۴۴۷ عکس ارسالی توسط ۲۴۶ عکاس از ۶۳ شهر، تعداد ۷۲ عکس را شایسته حضور در نمایشگاه سوگواره دانستند.

این مراسم با حضور معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، فرماندار شهرستان، ریاست و اعضای شورای اسلامی، جمعی از هنرمندان، علاقه مندان، پیشکسوتان هنری، مسئولین و داوران مدعو آقایان: سیوا شهباز و نوید عزیزی برگزار شد.

طی این مراسم از ۸ نفر در دو بخش که به طور یکسان مقام برگزیده را کسب نمودند تقدیر به عمل آمد، و ۵ نفر از راه یافتگان شهرستان نیز شایسته تقدیر اعلام شدند.

اسامی برگزیدگان و شایستگان تقدیر بدین شرح اعلام شد:
۴ نفر برگزیده در بخش اول ( شهر من- ابهر) : فاطمه علی اکبری، فائزه طاهری، حسین منصفی ثابت، یگانه نبئی
۵ نفر شایسته تقدیر در بخش اول: محمد آهنگری، محسن بهرامی، فاطمه جمالی، اسماعیل رحمانی و مرضیه کردلو
۴نفر برگزیده در بخش دوم(شهر من- سراسری) : امیر قادری از اراک، مرتضی امین الرعایایی از نیشابور، میلاد حدادیان از مشهد، حسین اسدی از شهریار.
این سوگواره به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر و با همکاری آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی هنر معاصر به مدیرمسئولی فردین نظری، دانشگاه جامع علمی کاربردی ابهر و عکاسی فوتورنگ برگزار شد.
نمایشگاه عکس های منتخب این سوگواره  تا ۲۲ بهمن ماه ، همه روزه به غیر از جمعه ها  از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در فرهنگسرای نور ابهر برپاست.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
شورای شهر از دو عکاس حرفه ای تقدیر کرد
پسین
نمایشگاه گروهی عکس اربعین در نگارخانه نگاه نو

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست